Det finns som sagt en del som är bättre med EVGA:s version, även om de sista kondensatorerna kanske inte är så viktiga; de ger också något längre garanti, dock enbart efter registrering (och de har inte lysande modulära kontakter!). Till det sämre hör väl en annan fläkt, om jag har förstått rätt.
Jag tycker, och har uttryckt tidigare, att SF:s Leadex verkligen presterar mycket bra, men det verkar snabbt gå mode i saker. Kan tänka mig att be quiet rekommenderades ganska ofta när det blev vanligt förekommande i butikerna; och för inte så länge sedan såg vi Cooler Masters V700 (baserat på Seasonics KM3) rekommenderas av många; någon månad senare, och drygt 100 kr billigare, så är det Supernova G2 för hela slanten. Vi ser ibland diskussioner om vad som är lämplig effekt, och jag vill egentligen inte föra den diskussionen här, men att rekommendera G2 850 till vad som mer eller mindre beskrivs som en "kontorsdator", som inte ska överklockas och som knappt behöver ett grafikkort, enbart för att det ska vara en Supernova G2 är väl att ta det lite väl långt. Sedan kan man förstås säga att priset inte behöver bli särskilt annorlunda om man väljer ett "tyst", med hög kvalité i lägre effektklass. Däremot kan effektiviteten bli bättre m.m.
Om man ändå ska ha något i sammanhanget överdimensionerat kan man tänka sig Seasonic X-650, vilket är en bit under 850, med KM3 (som V700 baseras på, men med bättre garanti och bättre fläkt) med hybridlösning som Supernova G2. Seasonics KM3 verkar ha än mer löjligt stabila spänningar än Leadex, däremot har den ett visst, mindre, rippel på 12 volt. X-650 som guld snuddar vid platina, och har som sagt löjligt stabila spänningar även jämfört med SF 500W. Men ska det vara extremt tyst är kanske passiva att föredra.
I övrigt tycker jag att dina rekommendationer, här och annorstädes, är kloka och balanserade.