Battlefield 4 spela 2 på samma nät

Permalänk

Battlefield 4 spela 2 på samma nät

hej ja lanar med min kompis å vi ska spela bf4 på samma nät men direkt när han eller ja joinar en server så dcar nån av oss? wtf vad är felet? nån som är snäll å säger vad felet är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunnarsgungstol:

hej ja lanar med min kompis å vi ska spela bf4 på samma nät men direkt när han eller ja joinar en server så dcar nån av oss? wtf vad är felet? nån som är snäll å säger vad felet är?

har ni någon router mellan er och internet?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

japp router å nätverkskabel kan du nått om de så säg!

Permalänk

bara en standard router å nätkabel till datorn

Permalänk
Medlem

japp router å nätverkskabel kan du nått om de så säg!

här har du några trådar om samma ämne, kolla om någon av dom funkar.

http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Two-people-same-IP-can...
http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/battlefield-4-multiple...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

suger på engelska är inte den bästa i skolan..-.-

Permalänk
Medlem

Stäng av UPNP i Routern så kommer det fungera fint sedan

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk

står bara att man kan spela men inte på samma server

Permalänk

Nimloths vart stänger man av de då? xD

Permalänk
Medlem

Du måste logga in i routerns mjukvara, Oftast via att skriva 192.168.1.1 i webbläsaren sedan med standardlösenordet.

Sedan är det bara att leta under flikarna, Detta fungerade för mig och även en bekant efter vi stängt av UPNP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta hjälpte problemet för mig och även en bekant. Av någon anledning hjälpte det inte att bara öppa ytterligare portar för spelet.

Om ni lanar tillfälligt så rekommenderar jag att sätta igång den igen efter LANet

Visa signatur

Permalänk

tack tack ja fixa de eller nimloths ficka de !!! LOVE U!!!!!