Förbättringar i Windows 8 och 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det där hänger ihop. Marknadsandelen för linux lär ju öka om de släpper Office till de populäraste distarna. Dock läste jag ett rykte att det är på gång men rykten är ju bara rykten. Men jag tror att det vore nyttigt för MS i längden. Har de redan en version för Android är ju inte steget jättestort till att släppa Office för Linux mer generellt.

Du menar ungefär som när Steam på Linux skulle göra att plattformen växte?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja..? Tittar man på statistiken så har ju i alla fall andelen steamanvändare som kör Linux ökat, vilket rimligtvis var målet för dem. Att plattformen i sin helhet ökar på grund av en isolerad tjänst är sällsynt men just Office är ju lite av ett specialfall. Många distar har ju AD-stöd redan men i och med att Microsoft office inte finns för Linux så slår det inte igenom.

Det finns en del deg att tjäna för MS dock.. Office är ju (oftast) dyrare än Windows.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Linux som plattform har för länge sedan passerat Windows i antal enheter som kör respektive OS, men gissar att du refererar till storleken för respektive OS på skrivbordet.

Även på skrivbordet är det något som inte stämmer med att Linux skulle ligga på 1%. Antalet enheter som enbart Fedora och Ubuntu "ser" i form av att de hämtar uppdateringar motsvarar mer än 3% av det uppskattade antal aktiva skrivbords-datorer (har sett uppskattningar från bl.a. MS att det finns runt 1 miljard aktiva desktop system). Andelen som kör Fedora som server borde vara försvinnande liten, svårare att avgöra hur stor andel av alla Ubuntu-maskiner som är servers resp. desktop.

Och hur ska man räkna enheter som köra virtualiserade OS-instanser? Jag kan inte utföra mitt arbete med mindre än att jag har tillgång till Linux, det är också förenat med svårigheter att inte ha tillgång till MS Office... Så hemma kör jag Win8.1 + Linux virtualiserat, på jobbet kör jag det omvända. I båda fallen garanterar jag dig att Windows-installationen räknas till statistiken då det gjorts en transaktion för att jag ska ha rätt till att köra Windows. Men hur ska någon "se" att jag kör Linux då alla mina system kör Ubuntu LTS som jag laddat ner?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Linux som plattform har för länge sedan passerat Windows i antal enheter som kör respektive OS, men gissar att du refererar till storleken för respektive OS på skrivbordet.

Även på skrivbordet är det något som inte stämmer med att Linux skulle ligga på 1%. Antalet enheter som enbart Fedora och Ubuntu "ser" i form av att de hämtar uppdateringar motsvarar mer än 3% av det uppskattade antal aktiva skrivbords-datorer (har sett uppskattningar från bl.a. MS att det finns runt 1 miljard aktiva desktop system). Andelen som kör Fedora som server borde vara försvinnande liten, svårare att avgöra hur stor andel av alla Ubuntu-maskiner som är servers resp. desktop.

Och hur ska man räkna enheter som köra virtualiserade OS-instanser? Jag kan inte utföra mitt arbete med mindre än att jag har tillgång till Linux, det är också förenat med svårigheter att inte ha tillgång till MS Office... Så hemma kör jag Win8.1 + Linux virtualiserat, på jobbet kör jag det omvända. I båda fallen garanterar jag dig att Windows-installationen räknas till statistiken då det gjorts en transaktion för att jag ska ha rätt till att köra Windows. Men hur ska någon "se" att jag kör Linux då alla mina system kör Ubuntu LTS som jag laddat ner?

Enligt Microsoft finns Windows på 1,5 miljarder enheter men det är möjligt att Linux är enormt mycket större än så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Enligt Microsoft finns Windows på 1,5 miljarder enheter men det är möjligt att Linux är enormt mycket större än så.

Ä det verkligen lämpligt att hänvisa till vad Microsoft säger om sitt eget operativsystem? Enligt dem har ju också Internet Explorer konsekvent varit den säkraste webbläsaren i alla tider.

För övrigt verkar nu Windows 8 finnas på färre och färre datorer. Det är första gången i Microsofts historia som deras nyaste operativsystem tappar marknadsandelar. Inget annat operativsystem från dem har tappat marknadsandelar innan det funnits ett nyare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Ä det verkligen lämpligt att hänvisa till vad Microsoft säger om sitt eget operativsystem? Enligt dem har ju också Internet Explorer konsekvent varit den säkraste webbläsaren i alla tider.

För övrigt verkar nu Windows 8 finnas på färre och färre datorer. Det är första gången i Microsofts historia som deras nyaste operativsystem tappar marknadsandelar. Inget annat operativsystem från dem har tappat marknadsandelar innan det funnits ett nyare.

http://www.idg.se/polopoly_fs/1.572906!imageManager/283411589...

Finns det någon som hävdar att Internet Explorer inte är säkrast?

Samtidigt verkar gamers älska Windows 8/8.1. Majoriteten här på Sweclockers är gamers så det kanske är mest relevant här? 26,92% Steamanvändare kör redan Windows 8/8.1. Riktigt nice siffror.

http://store.steampowered.com/hwsurvey

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av strejf:

Samtidigt verkar gamers älska Windows 8/8.1. Majoriteten här på Sweclockers är gamers så det kanske är mest relevant här? 26,92% Steamanvändare kör redan Windows 8/8.1. Riktigt nice siffror.

http://store.steampowered.com/hwsurvey

Jo tjena, kom upp bakom den sten du gömde dig bakom.

Ie 6 hör till den som mest skadlig kod kommer genom. Alltså skadlig kod på hackade hemsidor/reklam. Även IE 8 och IE 9 är inte förskonad.

http://www.exponerat.net/skadlig-kod-spreds-och-sprids-via-af... och https://www.idg.se/2.1085/1.466406

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Linux använde på väldigt många fler enheter än så. Även om du tar bort Android (som självt passerat denna siffra med råge) så används Linux i väsentligt många fler enheter än 1.5 miljarder. Linux är idag de-facto standard i alla former av inbyggda system som kör en CPU med MMU och där man inte har "hårda" realtidskrav (där behövs ett RTOS).

Min poäng var att inte ens på desktop kan en Linux-andel på 1% stämma då bara summan av Fedora kommer över detta med marginal och Ubuntu har minst lika många aktiva användare till.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Men kom igen, lite måtta på MS-filtret får det väl ändå vara... Tittar man på de "tävlingar" som hålls där målet är att hacka moderna webbläsare så har Chrome en brutalt mycket bättre track-record än IE. Själv gillar jag Firefox bäst, men måste ändå erkänna att den har sämst resultat på dessa events

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Alla utom Microsoft själva? Grejen är att de konsekvent hävdat att IE är säkrast. Alltså även när IE6 var de-facto standard.. Och man måste nog ha sovit under en sten för att ha missat hur totalt sönderskjuten IE6 blev i diverse undersökningar.. Utom de som Microsoft gjorde.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Varför börjar ni prata IE6 och jämför detta med den senaste versionen av konkurrenternas webbläsare? Lite skevt.

Skrivet av virtual void:

Men kom igen, lite måtta på MS-filtret får det väl ändå vara... Tittar man på de "tävlingar" som hålls där målet är att hacka moderna webbläsare så har Chrome en brutalt mycket bättre track-record än IE. Själv gillar jag Firefox bäst, men måste ändå erkänna att den har sämst resultat på dessa events

Kan du länka lite till information om detta? Min uppfattning är att IE11 osv är säkrare än övriga webbläsare, speciellt om man kör den i Modern UI-läge. Trots detta använder jag själv Chrome eftersom att jag gillar gränssnittet bättre.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av strejf:

Varför börjar ni prata IE6 och jämför detta med den senaste versionen av konkurrenternas webbläsare? Lite skevt.

Kan du länka lite till information om detta? Min uppfattning är att IE11 osv är säkrare än övriga webbläsare, speciellt om man kör den i Modern UI-läge. Trots detta använder jag själv Chrome eftersom att jag gillar gränssnittet bättre.

Vist. Men många kör IE10 eller lägre och där frodas just skit Så helt sant är det inte att IE är säkrast.

Sen kör man noscript (som ironiskt nog ms inte fixat stöd för, för deras webbläsare behöver den typen av program för att bli säker). Så råkar man ut för ännu mindre skit.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Ett exempel: kolla resultaten genom åren på detta event http://en.wikipedia.org/wiki/Pwn2Own

IE11 har även haft ett par zero-day expliots bara i år, så var är din länk som visar att den skulle vara bättre än andra läsare?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Ett exempel: kolla resultaten genom åren på detta event http://en.wikipedia.org/wiki/Pwn2Own

IE11 har även haft ett par zero-day expliots bara i år, så var är din länk som visar att den skulle vara bättre än andra läsare?

Firefox var tydligen sämst i Pwn2Own senast:
http://www.extremetech.com/computing/178587-firefox-is-still-...

Internet Explorer 10 blockerar mer malware än Chrome och Firefox:
http://news.techworld.com/security/3447306/internet-explorer-...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det är väl lite orättvist att dra till med IE6 som släpptes 2001 och påstå att den var osäker som om det är något att skriva om? 2001 i IT-världen motsvarar väl 60-talets flowerpower och fritt-sex-för-alla- mentaliteten. IE6s största konkurrent på den tiden var Netscape och jag tror knappast att ni refererar till den när ni säger att IE6 var osäker utan ni jämför med Google Chrome (releasedatum sep 2008 samt Mozilla Firefox som visserligen kom redan 2002 men slog inte igenom för ens ett par år senare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Damodred:

Det är väl lite orättvist att dra till med IE6 som släpptes 2001 och påstå att den var osäker som om det är något att skriva om? 2001 i IT-världen motsvarar väl 60-talets flowerpower och fritt-sex-för-alla- mentaliteten. IE6s största konkurrent på den tiden var Netscape och jag tror knappast att ni refererar till den när ni säger att IE6 var osäker utan ni jämför med Google Chrome (releasedatum sep 2008 samt Mozilla Firefox som visserligen kom redan 2002 men slog inte igenom för ens ett par år senare.

Men just IE6 är ju en av de stora skamfläckarna i ithistorien eftersom MS använde den för att låsa fast folk så att de inte kan byta till nått annat och med tanke på hur många företag som MS blåste med den så förtjänar den ett specialomnämnande, den används fortfarande på oerhört många platser, xp har fortfarande runt 27% av andelarna av win, (mer än dubbelt så stor andel som win 8s 12 % )
Win 8s andel minskade förövrigt för andra månaden i rad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Ja det håller jag verkligen med om, IE6 är riktigt dåligt. Men det är lite orelevant att dra upp något som närmast kan kallas förhistoriskt. Det är faktiskt bara sorgligt att se att företag fortfarande använder denna webbläsare (och där med torde resonemanget att företag är rädda för att installera Start8 pga säkerhetsskäl vara annullerat också...).

Att Windows 8 minskar i andelar har som vi redan fastslagit med största sannolikhet att göra med den stora industrisemestern som pågår runt om i världen. Sverige och svenskar tar ofta semestern några veckor tidigare än övriga. Vi pratar dessutom om fem hundradelar av en procent i tapp. Vad är det att diskutera, annat än antigängets desperation på att hugga på vad som helst när argumenten inte längre håller. Det finns inga argument kvar som säger att Windows 8 är sämre än Windows 7, utan allt handlar om smak och tycke och i det här fallet ren skär tjurighet.

Permalänk
Medlem

Fanns gott om hål i IE11 och alla testade läsare i senaste pwn2own och pwn4fun. En vann inte tävlingen däremot då de inte kunde slutföra det på 30 min, men de blev fortfarande ersatta av sponsorn. Alla webbläsare de testar hittar de mer eller mindre stora hål i. IE11 var oskyddat under flera månader mellan 28 april och 10 juni. Myndigheter avrådde under tiden att köra det. På FF tog det runt fyra dagar innan alla pwn2own-hål var fixade, myndigheter reagera inte.

Permalänk
Avstängd

Vet du vad det är för typ av säkerhetshål? Alltså om det är Java baserat exempelvis eller om det räcker med att ha webbläsaren installerad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Alla utom Microsoft själva? Grejen är att de konsekvent hävdat att IE är säkrast. Alltså även när IE6 var de-facto standard.. Och man måste nog ha sovit under en sten för att ha missat hur totalt sönderskjuten IE6 blev i diverse undersökningar.. Utom de som Microsoft gjorde.

Kan vi konstatera att jag har visat att ditt påstående att ingen förutom Microsoft själva hävdar att Internet Explorer är säkrast är fel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Kan vi konstatera att jag har visat att ditt påstående att ingen förutom Microsoft själva hävdar att Internet Explorer är säkrast är fel?

Vi pratar om olika saker tror jag. Jag hävdar fortfarande å det bestömdaste att det bara är Microsoft och dem de betalat för att komma fram till den slutsatsen som konsekvent hävdat att IE är säkrast, alltså även historiskt sett. Hur dagsläget ser ut vet jag inte men gissningsvis finns det browsers som är säkrare än IE då även senaste versionen tillåter ActiveX och Xbap.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Vi pratar om olika saker tror jag. Jag hävdar fortfarande å det bestömdaste att det bara är Microsoft och dem de betalat för att komma fram till den slutsatsen som konsekvent hävdat att IE är säkrast, alltså även historiskt sett. Hur dagsläget ser ut vet jag inte men gissningsvis finns det browsers som är säkrare än IE då även senaste versionen tillåter ActiveX och Xbap.

Okej, nu betalar Microsoft andra för att tala om att deras produkter är säkrast också. Suck... Har du några dokument som bevisar detta eller är det bara påståenden tagna ur luften?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Okej, nu betalar Microsoft andra för att tala om att deras produkter är säkrast också. Suck... Har du några dokument som bevisar detta eller är det bara påståenden tagna ur luften?

Här är ett av många exempel:

Computerworld: According to NSS Labs, which conducted the Microsoft-sponsored study, IE8 blocked 69% of the 492 malware-distributing Web sites that were included in the survey data. Mozilla's Firefox, meanwhile, blocked only 30% of those same sites. "I was surprised that IE8 did as well as it did," Rick Moy, president of NSS Labs, said in an interview Tuesday.

http://www.microsoft.com/westindies/homesecurity/Browser-Intr...

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2374344,00.asp

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Här är ett av många exempel:

Computerworld: According to NSS Labs, which conducted the Microsoft-sponsored study, IE8 blocked 69% of the 492 malware-distributing Web sites that were included in the survey data. Mozilla's Firefox, meanwhile, blocked only 30% of those same sites. "I was surprised that IE8 did as well as it did," Rick Moy, president of NSS Labs, said in an interview Tuesday.

http://www.microsoft.com/westindies/homesecurity/Browser-Intr...

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2374344,00.asp

IE8 ja... släpptes för 5 år sedan.

Verkar inte som att det var någon hemlighet att Microsoft sponsrade testet heller. Andra företag gör helt säkert likadant dessutom. Så länge man är öppen med att det är ett sponsrat test ser jag inget fel i detta.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Skrivet av strejf:

Verkar inte som att det var någon hemlighet att Microsoft sponsrade testet heller. Andra företag gör helt säkert likadant dessutom. Så länge man är öppen med att det är ett sponsrat test ser jag inget fel i detta.

Hur ska du ha det? Först insinuerar du att det aldrig inträffat, sedan när någon lägger fram fakta så är det helt plötsligt ok och du slänger också till med att andra gör det. Verkligen? Du var rätt seriös i början av den här tråden, men nivån verkar ha sjunkit som en sten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nu gällde det om det överhuvudtaget förekom, inte när eller om det var något fel i det. Du påstod att Microsoft inte betalat andra för att säga att Internet explorer är säkrast, vilket alltså ät helt felaktigt. De har gjort det.

Huruvida det är rätt eller fel kan såklart diskuteras men jag tycker i alla fall att det sänker trovärdigheten rätt rejält när en undersökning som sponsras av företag X kommer fram till att företag X's lösning är säkrast. Vad är poängen med del liksom? Det hade väl varit bättre att investera de pengarna i ren marknadsföring istället?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Hur ska du ha det? Först insinuerar du att det aldrig inträffat, sedan när någon lägger fram fakta så är det helt plötsligt ok och du slänger också till med att andra gör det. Verkligen? Du var rätt seriös i början av den här tråden, men nivån verkar ha sjunkit som en sten.

Ett öppet sponsrat test är inte samma sak som att betala någon under bordet för att säga att ens produkt är säkrast.

Ok, jag tycker att du aldrig har varit seriös i den här tråden. Vad är poängen med denna typ av personliga påhopp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu gällde det om det överhuvudtaget förekom, inte när eller om det var något fel i det. Du påstod att Microsoft inte betalat andra för att säga att Internet explorer är säkrast, vilket alltså ät helt felaktigt. De har gjort det.

Huruvida det är rätt eller fel kan såklart diskuteras men jag tycker i alla fall att det sänker trovärdigheten rätt rejält när en undersökning som sponsras av företag X kommer fram till att företag X's lösning är säkrast. Vad är poängen med del liksom? Det hade väl varit bättre att investera de pengarna i ren marknadsföring istället?

Kanske jag som är lite morgontrött men för att vara lite petig; Tolkade artikeln som att MS betalat ett externt företag för att utföra ett tämligen _smalt_ test, därmed har de ju inte direkt smusslat med pengar för att få några att påstå/ljuga om resultatet. Bara att de betalat för ett test på vad som för stunden kanske var det enda området som IE var starkast på. Att sedan felaktigt använda resultatet till försöka övertyga folk om att läsaren är bra på alla andra områden är ju förstås en sak i sig.

Inte för att jag använt IE själv på flera år (förutom på jobbet men där har jag inget annat val (Edit: ja, och i telefonen också sedan i våras kom jag på nu!)) men vad jag kunde få ut från artikeln så tycker jag inte att det nödvändigtvis ser ut som att de mutat till sig resultatet, än om det förstås kan vara på det viset men det är ju ändå omöjligt att säga med absolut säkerhet utan att granska det hela på djupet.
Testet i sig kan man ju lätt bortse ifrån oavsett då alla detaljer i hur testet gick till inte tycks ha vara tillgängliga för granskning.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ett öppet sponsrat test är inte samma sak som att betala någon under bordet för att säga att ens produkt är säkrast.

Ok, jag tycker att du aldrig har varit seriös i den här tråden. Vad är poängen med denna typ av personliga påhopp?

Skrivet av Zicsoen:

Kanske jag som är lite morgontrött men för att vara lite petig; Tolkade artikeln som att MS betalat ett externt företag för att utföra ett tämligen _smalt_ test, därmed har de ju inte direkt smusslat med pengar för att få några att påstå/ljuga om resultatet. Bara att de betalat för ett test på vad som för stunden kanske var det enda området som IE var starkast på. Att sedan felaktigt använda resultatet till försöka övertyga folk om att läsaren är bra på alla andra områden är ju förstås en sak i sig.

Inte för att jag använt IE själv på flera år (förutom på jobbet men där har jag inget annat val (Edit: ja, och i telefonen också sedan i våras kom jag på nu!)) men vad jag kunde få ut från artikeln så tycker jag inte att det nödvändigtvis ser ut som att de mutat till sig resultatet, än om det förstås kan vara på det viset men det är ju ändå omöjligt att säga med absolut säkerhet utan att granska det hela på djupet.
Testet i sig kan man ju lätt bortse ifrån oavsett då alla detaljer i hur testet gick till inte tycks ha vara tillgängliga för granskning.

Vem har sagt något om "under bordet"? Det jag påstod var att Microsoft har betalat för att få ett visst resultat. Den första länken jag postade ligger ju till och med på Microsofts domän så de gör ingen hemlighet av att de sponsrat testet. Grundfrågan, som Strejf nekade till, var om det förekom eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Vem har sagt något om "under bordet"? Det jag påstod var att Microsoft har betalat för att få ett visst resultat. Den första länken jag postade ligger ju till och med på Microsofts domän så de gör ingen hemlighet av att de sponsrat testet. Grundfrågan, som Strejf nekade till, var om det förekom eller inte.

Du har inte bevisat att Microsoft har betalat för att få ett visst resultat. Du har visat att Microsoft har sponsrat ett test. Två skilda saker. Dessutom gjort helt öppet.

Det du behöver göra för att få rätt i den här diskussionen är att visa interna, hemliga dokument som visar att Microsoft sa åt företaget som testade att resultatet var tvunget att visa att Microsofts produkt är bättre och i annat fall inte gå ut med testet.

Visa signatur