Permalänk
Medlem

Är jag ute efter det omöjliga?

Som rubriken lyder..

Har fastnat för Bitfenix Phenom Micro Vit chassi.
Vill ha i dessa prylarna, http://www.inet.se/kundvagn/visa/7083928/2014-08-24 samt mina befintliga minnen och PSU.

Vill bygga in full vattenkylning dvs, brygga, gpu och cpu. Det ska bli snyggt, tyst och effektivt.
Ett riktigt projekt helt enkelt

Börjar nästan förstå att det nog är omöjligt att lyckas med detta men f** vad coolt det hade varit, slippa full tower.
Någon som har gjort detta eller det helt enkelt är så att jag får hitta ett annat chassi??

Mvh

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem

Du far ta och spara din kundvagn och dela den nya länken för den nuvarande tar oss bara till den egna kundvagnen.

Permalänk
Medlem

Så! Nu ska det nog fungera

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem

Det lär nog bli svårt och inte så effetkivt skulle jag tro med tanke på hur lite radiator yta du har inne i chassit men om du på något sätt kunde få plats med mer radiatorer, kanske en vagn utanför chassit med 2 360 radiatorer som leder in i chassit, så skulle det nog funka. Skulle vara intressant att se en bygglog i så fall

Permalänk
Medlem

Teoretiskt så borde du kunna kyla din dator med 2st tjocka 120mm radiatorer, men till priset av väldigt hög ljudnivå. Hur mycket radiatorer tror du att du kan få in?