Detta kanske är landar i fel del på forumet men ber då om ursäkt och önskar MODs att flytta tråden.
Det är så att jag har en synology NAS och vill få till ett program till den som heter filebot. Med detta vill jag att mina nerladdade filer (genom downloadstation) skall sorteras och fixa subtitles till automatiskt på förutsatta tider. Detta har varit väldigt krångligt att fixa själv men jag kom i kontakt med developern på filebot siten och mailade och frågade om support.
Han erbjuder 100€ för att ställa in allt jag vill ha åt mig vilket jag tycker är lite dyrt men kommer troligen ändå att nappa då jag inte har någon som helst egen erfarenhet av SSH och sånt där.
Det han behöver är "SSD acess or remote desktop to a machine that has SSD acess to DSM". Det låter ju logiskt vad han behöver för att hjälpa mig ställa in allt men samtidigt blev jag lite nojjig över att man skulle kunna göra något annat. Är det möjligt får någon i detta läget att kunna plantera något som en trojan eller på något annat sätt öppna upp min NAS för utomstående access vid ett senare tillfälle?
Givetvis är det det väldigt otroligt att det vore hans intentioner men OM så vart fallet skulle jag vara totalt försvarslös och ovetande om vad som skett då jag inte vet vad han skriver in i ex. putty..
Inte en chans att jag dels skulle betala någon okänd person för hjälp och sedan dessutom ge denne root access till min viktigaste utrustning.
Han försöker blåsa dig, och det rejält dessutom.
Kika på Couch Potato för filmer och Sickbeard för serier. De gör det du eftersöker och all konfiguration kan göras i ett grafiskt gränssnitt. Jag har en liknande setup på min Synology och är grymt nöjd med slutresultatet.
Kika på Couch Potato för filmer och Sickbeard för serier. De gör det du eftersöker och all konfiguration kan göras i ett grafiskt gränssnitt. Jag har en liknande setup på min Synology och är grymt nöjd med slutresultatet.