Apple släpper Watch – smart klocka för Iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Efter att ha sett Apples nya men såå old-school fyrkantiga smartwatch skrattar LG hela vägen till banken.

LG:s smartwatch är ju däremot skitsnygg! Här är en LG G Watch R smartwatch i svart färg, från en artikel här http://gadgets.ndtv.com/wearables/news/samsung-gear-s-and-lg-....

http://cdn.ndtv.com/tech/images/lg_g_watch_r_black.jpg

Det är liksom inte en jämförelse. Det är nog första produkten från Apple där jag anser att de inte ens ligger i närheten av täten, designmässigt. Funktionsmässigt har jag ingen uppfattning än.

Ser den ut så sen när det tillverkas är den snyggare än moto

Nu har apple verkligen hamnat i klaveret. 5S så helt ok ut, men detta ser ut att kommit från Ur & Penn Men det är ju klart bara för apple gjort produkten köper man den:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Bara jag som funderar på batteritiden? Inte bara på klockan då, utan även på den ihopkopplade telefonen.
iPhone är ju inte direkt kända för sin goda batteritid, och med en klocka som ska kopplas ihop trådlöst och uppdateras med sms, notifikationer, samtal och internettrafik så borde ju batteritiden på telefonen dras ner rejält?

Apple kanske inför möjligheten så du kan koppla till ett bilbatteri ?

Permalänk
Medlem

original-Jobs (

vänster

Dold text

) då hade säkert gillat den, då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Efter att ha sett Apples nya men såå old-school fyrkantiga smartwatch skrattar LG hela vägen till banken.

LG:s smartwatch är ju däremot skitsnygg! Här är en LG G Watch R smartwatch i svart färg, från en artikel här http://gadgets.ndtv.com/wearables/news/samsung-gear-s-and-lg-....

Det är liksom inte en jämförelse. Det är nog första produkten från Apple där jag anser att de inte ens ligger i närheten av täten, designmässigt. Funktionsmässigt har jag ingen uppfattning än.

Vad är det som är så snyggt med denna?
Den ser ut som alla andra överstora plastklockor med kines urverk som man ser på alla ungdomars taniga handleder.

Permalänk
Medlem

Skönt att den inte blev för stor eller udda i designen.

En kollega har en Samsung Galaxy Gear, och den lider av samma problem som deras telefoner -- kolossal storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxima:

Vad är det som är så snyggt med denna?
Den ser ut som alla andra överstora plastklockor med kines urverk som man ser på alla ungdomars taniga handleder.

Kolla upp Motorola moto 360. Snyggaste smart klockan enligt mig.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Den här ser inte rolig ut, men kanske är den tänkt för 6 åringar, är lite leksakskänsla över den, och 3100:- för den, jisses.
Sen har jag inte lyckats lista ut vad dom ska vara bra för, typiskt onödig hittepå pryl.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Relevant:

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Kan dessutom inte förstå vad tusan den ska vara bra för? Det är väl inget annat än en "gadget" eller hur?

är inte allt det?

hursom, smartklockor är jättepraktiska särskilt nu när nallarna snart är stora som surfplattor, då är det skönt att inte behöva hala upp dem som en riktigt tung fisk ur vaken.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Kolla upp Motorola moto 360. Snyggaste smart klockan enligt mig.

Ja den är ju snyggare än LGs ialla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

är inte allt det?

hursom, smartklockor är jättepraktiska särskilt nu när nallarna snart är stora som surfplattor, då är det skönt att inte behöva hala upp dem som en riktigt tung fisk ur vaken.

Finns små behändiga smartphone tex nya Apple 4,7"

Smartwatsh är bara en onödig hittepåpryl

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Shit vad ful Apples var... ser ut som de första smartklockorna som kom för nåt år sedan.

Moto 360 och LG:s klockor är ju ljusår före i design.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

http://christianentertainmentreviews.com/wp-content/uploads/2...

original-Jobs (

vänster

Dold text

) då hade säkert gillat den, då.

Jag tror precis tvärt om, att han aldrig hade godkänt den.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Visst sa han på keynoten att det apteras en sprängladdning i klockan som briserar om man någon gång skulle få för sig att ta av sig klockan. Tror det va precis efter han hade ritat en fisk som han skickade till sin kompis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putumban:

shit, va ful den är. Moto 360 ftw

Enda jag stör mig på med Moto 360 är den där svarta kanten nere på skärmen.

Permalänk
Medlem

Sjukt ful tyvärr..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Började helt ärligt skratta när jag först såg en bild på klockan, sen insåg jag att det inte var ett skämt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

Att betala med telefoner och armbandsur känns lite oroande men det återstår att se hur säkerheten blir i verkliga livet.

beror ju på hur det implementeras, men i google walllet som jag använder flertalet gånger per månad så slumpas ett kortnummer fram varjegång, så det är inte kortnumret jag betalar med som skickas över. Det gör det ju säkrare än att dra vanliga kortet i en läsare (vilket plockades upp och såldes av en skrupellös butiksassistent en gång senaste året för mig).
Jag förmodar att apple gör något liknande, men i usa saknas ju säkerhetschip och kryptering helt och hållet att jämföra med svenska kortbetalningslösningar... pin kod används ju inte heller, så förhoppningsvis är det mer på europeisk nivå¨än amerikansk i säkerhet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sAAb:

Riktigt fin, men den lär ju lagga apa. Undrar om den ens kommer att klara att driva den virtuella sekundvisaren.

Permalänk
Medlem

Varför klagar folk? Tycker personligen den ser sjukt trevlig ut. Är ju inte precis expert på klockor heller men är det något speciellt som den saknar? Älskar det minimalistiska utseendet som den har.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Riktigt fin, men den lär ju lagga apa. Undrar om den ens kommer att klara att driva den virtuella sekundvisaren.

Du har inte lekt med LG G2 eller G3 märker jag...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Apple-fantaster som inte är så pass inlagd kommer verkligen ha svårt att hitta denna produkt, jag menar hur tänkte Apple när de glömde I:et ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls att varken deras nya telefon eller deras klocka är särskilt snygg. Känns som att de som rusar efter en iPhone 6 vid release är de som är totala fanboys och inte alls valt den för att det är en utav de snyggaste på marknaden. Kanske marknaden har hunnit ikapp Apples "innovativa tänkande".

Permalänk
Medlem

Jag är kluven.

Jag är ett stort fan utav GUIt, och den verkar vara både praktisk och rolig... Men den är så äckligt tjock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilket antiklimax. Vart tog alla hypade böjda skärmar och allt vad det ryktades om? Inte direkt vad man förväntade sig från äpple, å andra sidan var inte iphone 6 heller något att höja ögonbrynen för.
Men jag får nog klämma och känna på sambons, för hon ska ju ha en sådan. "Jag ska ha en plus! Tänk vilken stor skärm jag får" Det är samma människa som pikade mig för min gigantiska xperia ZR. Äkta isheep, ni kan ju förstå hur jag har det hemma

Ang. klockan, trist design, på bild i alla fall. Och hur ska vi som har klockan på höger arm kunna använda klockan? Pillar man på hjulet håller man ju fingrarna framför skärmen....
Men framför allt. Dödsstöten måste ju vara att den släpps så sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Varför klagar folk? Tycker personligen den ser sjukt trevlig ut. Är ju inte precis expert på klockor heller men är det något speciellt som den saknar? Älskar det minimalistiska utseendet som den har.

För att den kommer från Apple. Hade det vart annan valfri tillverkare så hade detta vart det snyggaste dom sett i detta segmentet. Swec tradition att hata Apple.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Men designen :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Tycker inte alls att varken deras nya telefon eller deras klocka är särskilt snygg. Känns som att de som rusar efter en iPhone 6 vid release är de som är totala fanboys och inte alls valt den för att det är en utav de snyggaste på marknaden. Kanske marknaden har hunnit ikapp Apples "innovativa tänkande".

Du är oerhörd fördomsfull. Vem väljer en telefon enbart för att den är snygg? Inte jag. Jag är ingen fanboy, försvarar både Apple, Microsoft, Samsung, HTC, Sony och alla andra när folk kommer med skitsnack eller att något är fult och sen som motargument tar upp en annan telefon av ett annat märke som har exakt samma sak. Folk som bara klagar för att just denna grej kommer från just det företaget.
Ungefär som mobbare. Mobbare mobbar en person oavsett hur mycket den personen ändrar på sig. Allt är bara fel, det spelar ingen roll vad den mobbade gör.

Ungefär som du gör nu. Om något är snyggt är helt och hållet en subjektiv åsikt. Det du tycker är snyggt kanske jag tycker är världens fulaste och tvärt om.
Många tyckte att Samsung Galaxy Gear 1 och 2 var det snyggaste som fanns när det kom. Andra tyckte dom var vrålfula.

Jag tycker iPhone 6 är både snygg och ful. Vissa saker är snygga, andra är fula och kanske ogenomtänkta (varför sticker kameran ut? Kan ju inte bara vara för att inte bli dränkt av blixten?). Kommer att köpa en iPhone 6 i "rymdgrått" när den släpps den 26 september. Inte för att jag tycker telefonen är så jävla snygg att jag bara måste ha den.
Utan för att jag tycker att dom appar jag använder är väldigt mycket är väldigt bra på en iPhone, fungerar bättre och är snyggare på en iOS-device än motsvarande på en WP eller Android. (Observera: Här tycker jag apparna är snyggare, inte telefonen.)

Eftersom jag haft en iOS-device som primär telefon sen iPhone 4, så är jag rätt bra nedsänkt i Apples eco-system. Dock bara på telefonsidan. När det gäller surfplattor och datorer så är det Windows som gäller för mig.
Sen är andra hands-marknaden väldigt trevlig på Apples sida. Det är min tredje anledning.

Min fjärde är att eftersom Apple har lyckats något enormt med sin satsning så är Apples prylar väldigt populära. Det gör att tredjeparts-prylar finns det gott om. Något jag gillar Enkelt som tusan att hitta skal, högtalare, dockstationer, hållare för bil etc.

Min 5:e anledning: Jag tycker att iOS fungerar riktigt bra för mig. Finns självklart förbättringar (Skulle Android, iOS och WP hoppa i säng och skapa ett super-OS skulle jag bli gladast!) men det fungerar bra för mig. Har dock en WP som sekundär telefon. Lumia 1020 för att vara exakt. Den valde jag inte heller för att den var snygg som fan (vilket jag inte tycker, den är snygg men inte snyggast). Den valde jag för att den var då bästa WP-telefonen som fanns och har en grym jävla kamera Man får ju till och med ut RAW-bilder ut fanskapet Helt sjukt!

Har fler anledningar men börjar redan bli för långt så jag stannar här. Ingen av mina ovan nämna anledningar har med utseendet att göra. Måste vara något fel på mig då.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mest:

Jag är kluven.

Jag är ett stort fan utav GUIt, och den verkar vara både praktisk och rolig... Men den är så äckligt tjock.

Tänk på att den utbuktade delen under är ju så för att få en bra kontaktyta mot din kropp. För att få så bra pulsmätare som det bara går.

Något folk verkar ha missat är att pulsmätaren fungerar utan att man måste ta av sig den!!! Samsung hallå, så här skulle ni ha gjort. Inte att man måste ta av sig den, stoppa fingret mot en läsare för att sen få vilken puls man har. Man vill ju veta det medan den är på plats på handleden.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sgt. Stinger:

Du har inte lekt med LG G2 eller G3 märker jag...

G3 är bra men G2 är rent skräp. Riktigt ful, buggig och hemsk programvara.