Skrivet av Motherofgod:
Tycker inte alls att varken deras nya telefon eller deras klocka är särskilt snygg. Känns som att de som rusar efter en iPhone 6 vid release är de som är totala fanboys och inte alls valt den för att det är en utav de snyggaste på marknaden. Kanske marknaden har hunnit ikapp Apples "innovativa tänkande".
Du är oerhörd fördomsfull. Vem väljer en telefon enbart för att den är snygg? Inte jag. Jag är ingen fanboy, försvarar både Apple, Microsoft, Samsung, HTC, Sony och alla andra när folk kommer med skitsnack eller att något är fult och sen som motargument tar upp en annan telefon av ett annat märke som har exakt samma sak. Folk som bara klagar för att just denna grej kommer från just det företaget.
Ungefär som mobbare. Mobbare mobbar en person oavsett hur mycket den personen ändrar på sig. Allt är bara fel, det spelar ingen roll vad den mobbade gör.
Ungefär som du gör nu. Om något är snyggt är helt och hållet en subjektiv åsikt. Det du tycker är snyggt kanske jag tycker är världens fulaste och tvärt om.
Många tyckte att Samsung Galaxy Gear 1 och 2 var det snyggaste som fanns när det kom. Andra tyckte dom var vrålfula.
Jag tycker iPhone 6 är både snygg och ful. Vissa saker är snygga, andra är fula och kanske ogenomtänkta (varför sticker kameran ut? Kan ju inte bara vara för att inte bli dränkt av blixten?). Kommer att köpa en iPhone 6 i "rymdgrått" när den släpps den 26 september. Inte för att jag tycker telefonen är så jävla snygg att jag bara måste ha den.
Utan för att jag tycker att dom appar jag använder är väldigt mycket är väldigt bra på en iPhone, fungerar bättre och är snyggare på en iOS-device än motsvarande på en WP eller Android. (Observera: Här tycker jag apparna är snyggare, inte telefonen.)
Eftersom jag haft en iOS-device som primär telefon sen iPhone 4, så är jag rätt bra nedsänkt i Apples eco-system. Dock bara på telefonsidan. När det gäller surfplattor och datorer så är det Windows som gäller för mig.
Sen är andra hands-marknaden väldigt trevlig på Apples sida. Det är min tredje anledning.
Min fjärde är att eftersom Apple har lyckats något enormt med sin satsning så är Apples prylar väldigt populära. Det gör att tredjeparts-prylar finns det gott om. Något jag gillar Enkelt som tusan att hitta skal, högtalare, dockstationer, hållare för bil etc.
Min 5:e anledning: Jag tycker att iOS fungerar riktigt bra för mig. Finns självklart förbättringar (Skulle Android, iOS och WP hoppa i säng och skapa ett super-OS skulle jag bli gladast!) men det fungerar bra för mig. Har dock en WP som sekundär telefon. Lumia 1020 för att vara exakt. Den valde jag inte heller för att den var snygg som fan (vilket jag inte tycker, den är snygg men inte snyggast). Den valde jag för att den var då bästa WP-telefonen som fanns och har en grym jävla kamera Man får ju till och med ut RAW-bilder ut fanskapet Helt sjukt!
Har fler anledningar men börjar redan bli för långt så jag stannar här. Ingen av mina ovan nämna anledningar har med utseendet att göra. Måste vara något fel på mig då.