Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Min ping går upp då och då.

Tjo.

Jag har stött på ett problem med min ping. Min ping går väldigt ofta upp som satan när jag spelar och kan ibland dc'a. Jag kör tyvärr med ADSL och inte med fiberoptic men det ska väl kunna gå o lira med ADSL? Jag har Telia som operatörer. Det är ingen skada på min nätverkssladd eller router har byt ut båda två. Har ringt Telia flertal gånger om hjälp men det enda jag fått till hjälp är några tekniker som kommer hit och tittar på problemet men det enda dem säger är att det inte är något fel. Har provat köra med inget program uppe när jag lirar LoL t.ex. men kan gå upp mot 500 ping för några sekunder.

Jag testade köra pingplotter men det som står säger mig inte mycket. Ni som är internet kunniga kanske kan något? Sorry för lite dåligt skrivet. http://gyazo.com/a3125deb7691cd8409486e62d2c4fe85

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk
Medlem

Antar att du har 0.5mbit upp och troligtvis sitter med spotify i bakgrunden ^^

Det var mitt problem innan i vilket fall, innan jag fattade vad som stod på.
Kom ihåg att det kan vara från vilken dator i nätverket som helst.

Permalänk
Medlem

ADSL är en teknik som använder kopparnätet för att forsla data och det kan variera ganska ordentligt beroende på den kvalitet som kopparn håller från dig till stationen, både hastighet och svarstider. Varje skarv och varje dålig sektion av kopparledningen kan bidra till stora variationer, inget konstigt med det på något sätt. Har du en bra koppar och ett kort avstånd till stationen så ökar chanserna att du får en bättre upplevelse. Har du däremot dålig koppar och långt avstånd kan det vara en mardröm med adsl. Sen kan du ha allt däremellan.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

ADSL är en teknik som använder kopparnätet för att forsla data och det kan variera ganska ordentligt beroende på den kvalitet som kopparn håller från dig till stationen, både hastighet och svarstider. Varje skarv och varje dålig sektion av kopparledningen kan bidra till stora variationer, inget konstigt med det på något sätt. Har du en bra koppar och ett kort avstånd till stationen så ökar chanserna att du får en bättre upplevelse. Har du däremot dålig koppar och långt avstånd kan det vara en mardröm med adsl. Sen kan du ha allt däremellan.

Nu för du fram en vanlig missuppfattning om adsl.

En dålig dsl innebär dålig bandbredd och tappade paket.
En dålig dsl ger inte upphov till en varierande ping, fördröjningarna över ADSL är konstanta.

Så en varierande ping beror ALDRIG på en "instabil dsl" - utan varierande ping beror ALLTID på på att paket tvingas köa.

Permalänk

Att upplänken går fullt är allt som oftast problemet.