Rift: Planes of Telera

Permalänk

Konstigt att inte fler spelar Rift! Jag började själv spela vid release men tröttnade dock kvickt då jag kom upp på lev 50. Nu när jag är med i ett bra guild och har flera polare som kör är det skitskoj, det tog mig 3 dagar att få min gamla lev 50 warrior till lev 60, gjorde bara story quests. Nu levlar jag min tredje gubbe till lev 60 medans jag grindar reputation och raidar på min warrior. Har ni inte testat rift så är mitt råd: gör det

Permalänk

Jag började lite lätt igen häromdagen efter att ha kört lite 2011. Tröttnade snabbt då men tyckte det var roligt nu. Vill gärna också vara med i en Guild och vara lite social, blir roligare så. Familjen har varit sjuk så jag har inte lirat på några dagar och redan glömt mitt namn ^.^ Kollar senare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arbogastes:

Konstigt att inte fler spelar Rift! Jag började själv spela vid release men tröttnade dock kvickt då jag kom upp på lev 50. Nu när jag är med i ett bra guild och har flera polare som kör är det skitskoj, det tog mig 3 dagar att få min gamla lev 50 warrior till lev 60, gjorde bara story quests. Nu levlar jag min tredje gubbe till lev 60 medans jag grindar reputation och raidar på min warrior. Har ni inte testat rift så är mitt råd: gör det

Jag tröttnade pga låg FPS. Spelet är verkligen sjukt ooptimerat, precis som TERA.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bokade spelet och fick det vid release, tröttnade innan de 30dagarna som följde med var förbrukade. Nu har jag glömt mitt account namn/password... är det gratis o spela nu eller?

Permalänk
Medlem

Jag antar att denna tråden refererar till Rift som är gratis men har ingame purchase val i Steam ? Jag har precis börjat då bekanta till mig spelar och trodde att jag kanske skulle gilla denna typen av spel.
Tidigare har jag väl en 7000 timmar WoW i bagaget och strax över 1 års spelande i Forsaken World samt halvår nåt sånt med DDO online.
Första anblicken är att det är väldigt mycket som liknar WoW , men mer naturlig färgton.
Det jag undrar över dock redan har bara hunnit bil lvl 10 .
Förutom det uppenbara fördelen som t ex Patron subscribe tycks ha med vissa fördelar ekonomiskt ingame etc. Vad är det som som skiljer om man skulle säg spela helt utan mikrotransaktioner upp till max lvl.
Första anblicken så ser jag att det som skiljer mellan dem som betalar och spelar gratis är antalet chars man kan ha. Att "bara" ha 2 anser jag dock inte vara något som helst problem. Sen har jag på deras sida sett att man kan köpa någon form av credits som jag antar man på något vis handlar med ingame.
Jag har inte tänkt att jag skall raida öht utan jag vill bara spela det för att jag fått höra att PVP´n skall vara snarlik WoW vilket jag anser var den roligaste delen i WoW och likaså den bästa delen i Forsaken World. Finns det arena xVx osv eller är det bara "battlegrounds" typ som i WoW arathi basin, warsong gulsh etc?

Med PVP i åtanke så kommer man ju direkt in på är det "Cash shoppers" advantage i detta spelet, med det menar jag kan man med riktig valuta köpa sig fördelar i rustning och vapen vilket ger en ett övertag över dem som inte är villiga att lägga tusentals kronor på ingame items?
Detta var nämligen största anledningen till att jag slutade spela Forsaken World då PVP´ns Top 10 lista på min server hela tiden ockuperades av personen som minimum hade spenderat 10000kr om inte mer för att boosta sina karaktärer medans jag grindat mig ihop till min position . (Nådde för övrigt rank 24 bland de 1500 som listan visade på servern.)

Nu blev det en sjuh*lvets wall of text men känner att jag gärna vill veta lite mer. Har försökt att läsa på en del men anser inte att det framgår tydligt nog hur allt fungerar i den informationen jag lyckats hitta.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Jag antar att denna tråden refererar till Rift som är gratis men har ingame purchase val i Steam ? Jag har precis börjat då bekanta till mig spelar och trodde att jag kanske skulle gilla denna typen av spel.
Tidigare har jag väl en 7000 timmar WoW i bagaget och strax över 1 års spelande i Forsaken World samt halvår nåt sånt med DDO online.
Första anblicken är att det är väldigt mycket som liknar WoW , men mer naturlig färgton.
Det jag undrar över dock redan har bara hunnit bil lvl 10 .
Förutom det uppenbara fördelen som t ex Patron subscribe tycks ha med vissa fördelar ekonomiskt ingame etc. Vad är det som som skiljer om man skulle säg spela helt utan mikrotransaktioner upp till max lvl.
Första anblicken så ser jag att det som skiljer mellan dem som betalar och spelar gratis är antalet chars man kan ha. Att "bara" ha 2 anser jag dock inte vara något som helst problem. Sen har jag på deras sida sett att man kan köpa någon form av credits som jag antar man på något vis handlar med ingame.
Jag har inte tänkt att jag skall raida öht utan jag vill bara spela det för att jag fått höra att PVP´n skall vara snarlik WoW vilket jag anser var den roligaste delen i WoW och likaså den bästa delen i Forsaken World. Finns det arena xVx osv eller är det bara "battlegrounds" typ som i WoW arathi basin, warsong gulsh etc?

Med PVP i åtanke så kommer man ju direkt in på är det "Cash shoppers" advantage i detta spelet, med det menar jag kan man med riktig valuta köpa sig fördelar i rustning och vapen vilket ger en ett övertag över dem som inte är villiga att lägga tusentals kronor på ingame items?
Detta var nämligen största anledningen till att jag slutade spela Forsaken World då PVP´ns Top 10 lista på min server hela tiden ockuperades av personen som minimum hade spenderat 10000kr om inte mer för att boosta sina karaktärer medans jag grindat mig ihop till min position . (Nådde för övrigt rank 24 bland de 1500 som listan visade på servern.)

Nu blev det en sjuh*lvets wall of text men känner att jag gärna vill veta lite mer. Har försökt att läsa på en del men anser inte att det framgår tydligt nog hur allt fungerar i den informationen jag lyckats hitta.

Rift har en väldigt bra F2P modell och du kan inte köpa dig några större fördelar. Den allra bästa utrustningen kan du endast få genom spelet och inte via cash-shoppen.

Lycka till i Telara!

Permalänk
Medlem

Tack det låter betryggande . Har nu lagt en 15 timmar på spelet det mesta i battlegrounds. Blev lvl 22 igår och har typ fullt blå low lvl gear lite pve och lite pvp. Börjar förstå min karaktär lite mer och dens dmg börjar likna nåt. Kört någon enstaka instances med men full fokus på pvp för där lär man sig mest imho. Samlar till 1h off hand nu sen får man spara poäng till lvl 30+. Kvar återstår det att lära sig hur man handlar med det där krimskramset man får ur rifts hela tiden . Capes tycks vara ovanliga har en usel jag fick i ett quest och har inte hittat någon under lvl 51 på ah.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat rift på läääänge som flera andra så tyckte jag spelet dog vid lvl 50, men har skickat in en ticket till supporten nu på morgonen så jag kan ta bort min mobil auth och dra in och testa det igen.

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Medlem

Någon som besitter god koll på hur man gör bästa tänkbara PVP spec för rogue är lv 27 nu så det spelar nog ingen större roll vilken väg man går men vill ha något som blir bättre med tiden och känns stabilt vid lv 60 . Jag kör just nu någon för definierad historia. Denna tycks fela på så många plan. Jag dör som en fluga överlag och motståndare tycks absorbera i stort sett nästan all skada. Har lekt lite med soul tree calculator och kommit fram till http://www.rifthead.com/stc/zMMVhl00cMxvlM0Vgbzh0VcRvlV hittills men vet inte om den är hel galen.
Pve struntar jag i, jag vill ha en bra single target äta upp spelare till frukost spec. För tillfället har jag knappt 10 % crit och någonstans runt 2100 hp med ett snitt på nästan 100 res i allt. Ingen super karaktär.

Visa signatur

Permalänk

Någon som har tips på en bra warrior leveling pve/pvpspecc ?

Permalänk
Medlem

Hej!
Har precis börjat med rift, är på level 21 atm & har lite frågor

*Hur levlar man snabbast? Questfarming eller BG's / Instanser?
*Vinner man något på att PvP'a i låg level? (T.ex. någon slags currency man kan spara till lvl 60 och köpa gear för?)
*Änsålänge så känns spelet som en rak kopia utav WoW, ändrar det sig på högre levels? Vad gör Rift speciellt jämfört med andra mmo's?
*Jag hittar inte realmen Blightweald alla snackar om? Har den bytt namn eller något? Jag kör atm på bloodiron, finns det mycket andra svenskar här?
*Hur användbar är valutan? Hur mycket utav valutan (Platina(?), guld & silver valutan alltså) motsvarar 1k guld i WoW wotlk?

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Skrivet av Knassen:

Hej!
Jag hittar inte realmen Blightweald alla snackar om? Har den bytt namn eller något? Jag kör atm på bloodiron, finns det mycket andra svenskar här?

Blightweald finns inte längre.

Vårt gille valde Gelidra. Hur det ser ut på Bloodiron kan jag tyvärr inte svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arbogastes:

PvP suger ju.
Dessutom jag som var warrior och halkade in på ranged, riftblade var lite op men ranged, i starten hade de fler avståndsattacker än närstrid, när det försvann och inblicken i att pvp sög så var det ju ingen poäng att lira mer. PvP är ju fortfarande ruggigt dåligt då du inte på din skärm kan se alla fiender som är i ett område och balansen är ju störd. Så nej tack ^^

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tänkte prova på RIFT, någon som har tips på server där det finns svenskar? Roliga klasser? Alla tips är välkomna!

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Tänkte prova på RIFT, någon som har tips på server där det finns svenskar?

Titta två poster upp i tråden på mitt tidigare svar.

Lycka till i Telera!

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att köpa spelet nu när det är gratis? Märkte bland annat att bara 2 slots var öppna till bags osv, är det något en fysisk kopia av spelet möjligt låser upp eller det finns ingen anledning alls att köpa det längre? (Finns fortfarande att köpa så måste fråga! )

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Finns det någon anledning att köpa spelet nu när det är gratis? Märkte bland annat att bara 2 slots var öppna till bags osv, är det något en fysisk kopia av spelet möjligt låser upp eller det finns ingen anledning alls att köpa det längre? (Finns fortfarande att köpa så måste fråga! )

Som du märkte har gratisversionen en del begränsningar.
Dessa kan man fixa om man köper spelet och sedan skriver in den key-kod man får på sitt Trion-konto.

Man kan ha fler chars (alts) på varje server, tror det var 5st
Fler bags på varje char du har (och på alla de du ev skapar i framtiden)
+ 1 månads Patron status (mera xp, div bonusar, potions m.m.)
+ du får Lojalty points, och får därmed också full acces till AH.

Går att köpa till allt detta i spelet (med credits), men är mycket dyrare där än om man lyckas hitta köpa spelet för en rimlig peng (100-200kr).

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Som du märkte har gratisversionen en del begränsningar.
Dessa kan man fixa om man köper spelet och sedan skriver in den key-kod man får på sitt Trion-konto.

Man kan ha fler chars (alts) på varje server, tror det var 5st
Fler bags på varje char du har (och på alla de du ev skapar i framtiden)
+ 1 månads Patron status (mera xp, div bonusar, potions m.m.)
+ du får Lojalty points, och får därmed också full acces till AH.

Går att köpa till allt detta i spelet (med credits), men är mycket dyrare där än om man lyckas hitta köpa spelet för en rimlig peng (100-200kr).

Tack för svaret! Räcker det att köpa storm legion eller måste man köpa originalet också? Storm region finns för ett skäligt pris men originalet är något dyrare... Är förövrigt patron member nu, helt klart värt!

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Tack för svaret! Räcker det att köpa storm legion eller måste man köpa originalet också? Storm region finns för ett skäligt pris men originalet är något dyrare... Är förövrigt patron member nu, helt klart värt!

Jag tror inte du får något mer från Storm Legion mer än dom nya soul'sen, dvs fortfarande begränsningar på kontot osv..
Det bästa är ju att köpa både Orginalet och Storm Legion om du hittar det på billigt i butik. (kommer du spela mer "vanligt" som man gör med ett MMO, dvs lägga "mkt" tid på så kommer du vilja ha Storm Legion soul'sen, och går att köpa in game, men nästan garanterat billigare i butik

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag tror inte du får något mer från Storm Legion mer än dom nya soul'sen, dvs fortfarande begränsningar på kontot osv..
Det bästa är ju att köpa både Orginalet och Storm Legion om du hittar det på billigt i butik. (kommer du spela mer "vanligt" som man gör med ett MMO, dvs lägga "mkt" tid på så kommer du vilja ha Storm Legion soul'sen, och går att köpa in game, men nästan garanterat billigare i butik

Okey! Hittade "Rift Ultimate GOTY CD-KEY EU" för 7€ på G2A.com, så kör på det! Tackar för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Okey! Hittade "Rift Ultimate GOTY CD-KEY EU" för 7€ på G2A.com, så kör på det! Tackar för hjälpen!

Hoppas du blir nöjd med spelet (y)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

ÄR de fortfarande folk som spelar detta?? Har lirat vid release men dök upp annat så var tvungne sluta.. Lirat nu senast TESO men fastnade inte riktigt då de kändes mer som ett singelplayer.. Efter de har de lirats lite Wildstar, men pga att jag har så lite tid att spela så känns de lite ovärt betala 120kr/månaden när man inte kan gå fullt ut på det..

Så tänkte kolla om de finns folk som spelar detta då man kan slö-lira detta pga F2P, och hur är spelet idag jämfört med för 2-3år sen???

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

ÄR de fortfarande folk som spelar detta??

Absolut.

Vi är fortfarande aktiva i Rift.

Välkommen!

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Absolut.

Vi är fortfarande aktiva i Rift.

Välkommen!

Goddag igen! Jo, vet att ni är. Är ju med i Wildstar-gillet, men satt snabbt o gick igenom o tyckte de verkade lite inaktivt på Rift-forumet. Så tänkte kolla läget om mer spelar detta och hur de är nu jämfört med tidigare..

Men ska höra mej för på forumet

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Tycker det laggar extremt mycket. Testade en timme idag.
Kan inte föreställa mig hur det ska lagga i raids med mer folk på servern.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Tycker det laggar extremt mycket. Testade en timme idag.
Kan inte föreställa mig hur det ska lagga i raids med mer folk på servern.

tja du. det kvittar om du har en 4 år gamal dator eller yp den jag har i sign. det kvittar om du kör 800x600 eller 2560x1440. du tjänar bokstavligt talat inte 1 FPS.

Du kan googla och se att det finns saker man kan göra i .cfg men jag ligger fortfarande runt 40 fps i raids på typ low/medium med många specialsaker avstängt. stor turnoff som fan. spelat rift sedan release 2011 lite här och då.

en sak som förstörde spelet också var cash shoppen. Jag vet, det är inte p2win och det säger jag inte heller. problemet är att om jag vill farma infinity stones eller world boss för att kunna köpa gear på det sättet istället, så blir jag alltid ensam där ute i världen. varför? jo för att folk köper instant dungeon gear full epic eller t1/2 gear (t3 är det högsta nu och du kan inte köpa det) men det ändrar fortfarande inte på faktan att ingen farmar saker, utan bara köper..

hade tänkt att svänga förbi spelet igen vidd 3.0 där alla måste farma igen!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag testade Rift, runt 2011 och tröttnade då ganska fort. Men nu i våras när ajg gav upp LOTRO så gav jag Rift en ny chans och tyckte det var en riktig höjdare.

Nu gör jag då inte så mkt direkt då det inte finns så mkt tid, men stänger lite rifts och deltar i Zone events Riktigt nice att kunna hoppa in och göra lite smått och gott!

Rift är riktigt trevlig och flyter på bra på höga inställningar med min dator (signatur). Inga större problem med fps i raids, däremot i lite större städer så dippar det till runt 25...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700X, 32 GB DDR4 3200 MHz, GeForce RTX 3080 10 GB, 2 TB M2 Drive, 34" Samsung
Laptop: Ryzen 5 7640HS, 16 GB DDR5 5600 MHz, GeForce RTX 4060 8 GB, 1 TB M2 Drive, 1920x1200

Permalänk

Drog igång idag, då jag varit bortrest under helgen.. Måste säga att jag blev förvånad hur fort man hitta grupper till instancer/pvp och adventures.. Och hann ju bara till lvl 18 idag, och endå hittar man grupper fort.

Flyter på bra på min burk oxå så inget att klaga på där inte! Blir trevligt att slö-lira när man har tid över

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slutat spela Rift har 12-13k platinum + några lv 50 toons där ***bort/mod***

§9
Permalänk
Medlem

Har fått mina 4 gubbar till level 50 nu, sen vart det helt plötsligt dötråkigt i Rift. Någon som kan förklara vad som hände? xD
Har tillgång till, och har besökt, både Brevane (?) och Dusken, men där hade jag också riktigt tråkigt tyvärr. Kanske ska ta en titt på Ember Isles också... men vette fan, lusten försvann.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700X, 32 GB DDR4 3200 MHz, GeForce RTX 3080 10 GB, 2 TB M2 Drive, 34" Samsung
Laptop: Ryzen 5 7640HS, 16 GB DDR5 5600 MHz, GeForce RTX 4060 8 GB, 1 TB M2 Drive, 1920x1200