Apple släpper IOS 8 under kvällskvisten

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag har en femma (inte S). Kan återkomma när nedladdning och installation är klar Just nu säger den ca 25min kvar av nedladdningen, WiFi är inte jättesnabbt på jobbet.

EDIT: Nu är det tre timmar kvar... och nu 37min. Jag återkommer helt enkelt

http://imgs.xkcd.com/comics/estimation.png

Låter kanon Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

På bägge mina enheter kommer jag så pass långt att jag godkänner villkoren, sen säger den "Ett fel inträffade vid hämtningen av iOS 8.0". Fasen då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jösses! Jag hittade uppdateringen av en slump 5-10 minuter i sju. Tog tre minuter att få hem uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara en liten stund till! Precis nu när jag skriver detta så gick den upp till 4 timmar....

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

Tack!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

http://gyazo.com/21d753dfe93e29b9655c1dce7888defd

Uppdateringen är på 1.8 GB på iPad Air 16GB, varför i hela friden skulle jag då behöva ha 6.9GB ledigt utrymme..?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det kan va den dummaste kommentaren jag hört på länge. Du jämför på allvar android 1.6 med ios? Android 1.6 ser ut som windows mobile gjorde ungefär, och är ungefär lika användarvänligt.

Android har först nu börjat komma ikapp Ios i hur det känns när man faktiskt använder en telefon. Visst Apple har varit sena med vissa funktioner, men när de lägger till dessa, så funkar det. Jag testade senaste en galaxy S4, och de har fortfarande inte fått bort allt smålagg i android. hur svårt ska det vara? (sen ka vi inte ens tala om samsung överdrivna färger på skärmarna, de tar sjukt bra färgpaneler och slänger på den sämsta färgkalibreringen. prova att skicka en bild från en kalibrerad skärm till en iphone och sen till en samsung telefon. Det ser ut som man dragit upp saturation till +30)

Sen kan jag hålla med om att apple har gått från att vara ledare till följare när det gäller innovativitet. Men det har ingenting med kvaliteten på produkterna att göra.

Har Note 3 och den laggar ingenting. Prövat Samsung Galaxy S4 och den laggade inget heller. Saker du kan göra med pennan i Note 3 finns inte hos IPhone. Dacen är bättre hos Note 3 än hos IPhone, kameran är bättre etc. https://www.youtube.com/watch?v=0Y4OpaB8TDw

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vompen:

Bara en liten stund till! Precis nu när jag skriver detta så gick den upp till 4 timmar....
http://imgur.com/ATDDuLZ.jpg

Bra tryck på servrarna. :/

Min är klar och allt fungerar bra. Var rädd att valideringen i slutet skulle fallera pga servrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Ni läste väl Eulan?
Finns ett avsnitt i Southpark om nyttan av att läsa igenom den.
Uppdateringen laddas ned nu, 1GB.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner via itunes, gick hur bra som helst (och snabbt).

Och ser att det fortfarande är lika kul att som Android människa skriva hur mycket man hatar Apple/iOS, har android folket verkligen så tråkiga liv så man måste hitta fel på annat? Kan inte alla vara nöjda med det man har?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jasså nu kan min inte skriva snabbare än iphone användarna längre.

Visa signatur

Arbetstation/spel dator: CPU: Intel Xeon E5 2670 Mobo: Z9PA-U8 GPU: GTX 980 Reference Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX SSD: OCZ Trion 150 480GB RAM: 64 GB Nanya 1333mhz LRDIMM OS: Fedora 28
Server: HP proliant dl160 G6 CPU: 2x l5630 RAM: 36GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Exakt, fattar inte varför det är sådant tryck första dagarna. Folk har tydligen inget viktigt på sina enheter då de slåss om att få agera betatestare. Man ska i.o.f.s. inte klaga, hur skulle de hitta alla kritiska problem utan så många frivilliga crash-test-dummies ;D
http://testing.gobanana.co.uk/wp-content/uploads/2011/03/Cras...

Beta test har pågått hela sommaren, Ja har haft ios 8 sen Beta 1, nu har jag Ios 8 GM å kör på en Iphone 5, Inga problem eller buggar alls

Permalänk
Avstängd
Skrivet av link77:

Beta test har pågått hela sommaren, Ja har haft ios 8 sen Beta 1, nu har jag Ios 8 GM å kör på en Iphone 5, Inga problem eller buggar alls

Som du inte märkt av dvs. Ett bugfritt system är ett perfekt system och perfekta system existerar inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Är lite orolig för samma prestandaproblem som jag upplevde när jag uppdaterade till iOS 7 på min iPhone 4. Men detta kan väl inte ge märkbar skillnad? I alla fall inte för iPhone 5s? Vad tror ni om iPad mini? Väntar nog ett par dagar så jag kan läsa om andras upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk

Hur många appar, utöver dem som kommer med telefonerna, har ni?
Jag har en iphone 5s 16GB och var tvungen att rensa hela telefonen och bilder och allt och har fortfarande precis nog med minne för att kunna uppdatera.
Innan hade jag 5,3GB ledigt.

Och mitt batteri är kasst. Blir det sämre i iOS 8?

Permalänk
Medlem

Ännu ett tips!

Kör via Itunes istället.. Kräve inte lika mycket utrymme..

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

975MB stor är uppdateringen :L Finns tillgänglig nu

Skrivet av Segas:

Min var 1.1GB på iPhone 5S 16GB... :S

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av vompen:

Testa att starta om enheten, funkade för mig

1,3GB för min iPad Air 16GB ;o 3 timmar kvar bara!

Det är helt beroende på vilken enhet ni har som bestämmer storleken, t.ex så finns inte alla nya funktioner på nyare enhet så då laddas de heller inte ner

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Exakt, fattar inte varför det är sådant tryck första dagarna. Folk har tydligen inget viktigt på sina enheter då de slåss om att få agera betatestare. Man ska i.o.f.s. inte klaga, hur skulle de hitta alla kritiska problem utan så många frivilliga crash-test-dummies ;D
http://testing.gobanana.co.uk/wp-content/uploads/2011/03/Cras...

Med tanke på att apple släppt ios 8 för apputvecklare när det presenterades i somras så har de flesta buggarna förhoppningsvis redan hittats under dessa månaderna det har använts men visst, vissa buggar kan ju alltid ha slunkit igenom ändå

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Skäggig legend

Inget problem att uppdatera med min iPhone 5. Jäääklar vad det flyter smutt!! Rappare och snyggare. Win win!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Tyckte de behövde lite väl mycket ledigt utrymme för att kunna installera. Fick rentutav ta bort några appar på min kära 16GB ipad mini.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Bra tryck på servrarna. :/

Min är klar och allt fungerar bra. Var rädd att valideringen i slutet skulle fallera pga servrarna.

Efter x antal timmar

http://m.imgur.com/CpmJYnX.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Min låg på 1.46GB att ladda ner. Dock så återställde jag iPaden samtidigt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

Tog 20 min för mig från jag startade, jag började 20:30, var klar att använda 20:50

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Har uppdaterat nu och den känns faktiskt rappare än tidigare Lite svårt att avgöra helt, däremot verkar ljusstyrkan lite konstig, den verkar svagare än tidigare och det känns som om jag måste öka reglaget mer för att nå samma effekt som tidigare.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

inga jätte större skillnad mot iOS 7, lite små fixar hur man gör att ta bort flera meddelanden och när man dubbel klickar på hemknappen kan man snabbt åt vilka kontakter man smsat/ringt senast. Detta är det jag upptäckt hitills + hälsa appen.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Har efter 10 minuters tankande och 1½ timmas "verifying update" äntligen fått ner ios 8 till min Mini retina.

Måste säga att den känns lite segare när man byter över mellan öppna appar, flikar i safari och även vid scrollning i safari.

Det drygaste med det hela var dock att få ner fanskapet, krävdes ju "bara" 6.9gb ledigt på min 16gb Mini. Då ska det även tilläggas att enbart 10gb av de 16 som den kommer med är användbart för användaren. Alltså så var jag tvungen att rensa bort en massa appar för att en kunna uppdatera.

Värt att notera är att filen endast var 1.3gb, man kan ju tycka att den inte skulle behöva ~7gb fritt för att installera. Med tanke på att man med största sannolikhet redan har ~4gb fritt som är allokerat av systemet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vompen:

Haha, helt otroligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Har uppdaterat nu och den känns faktiskt rappare än tidigare Lite svårt att avgöra helt, däremot verkar ljusstyrkan lite konstig, den verkar svagare än tidigare och det känns som om jag måste öka reglaget mer för att nå samma effekt som tidigare.

För att den återställdes till standardläge efter installation som är på lägsta, bara att ställa upp till önskad nivå igen. Förstår inte hur du fick det till ett problem?!

Skrivet av Segas:

Haha, helt otroligt.

inte egentligen, det släpptes globalt samma tid och många vill ha ner det samtidigt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har missat något men hur kommer man åt "Photo Stream" bilderna nu?

Visa signatur

RTX 3060ti och Ryzen 7 5800x3D + annat

Permalänk

Är jag dum eller hur fan får man quicktype och fungera? kanske inte funkar med svenska dock. och står även att man kan ändra style och färg på tangentbordet, men hur?

Uppdaterar mig själv: quicktype fungerade bara med engelska än så länge, samma gäller med byta tema på tangentbordet.

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy