Kan inte boota windows efter bygge av ny dator

Permalänk

Kan inte boota windows efter bygge av ny dator

Hej,

Har precis byggt ihop en ny dator och satt in delarna. Länk:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7182867/2014-09-23
Ram-minnen hade jag sen innan.

När allt är färdigt startar jag datorn, jag har redan en SSD med windows 7, men jag kan inte starta windows. När jag försöker installera windows från en USB så hänger sig datorn på "Starting Windows".

Har även försökt installera Windows 8, då får jag följande felmeddelande: "Your PC needs to be repaired." "The operation system couln't be loaded because a critical system driver is missing.": "File: \windows\System32\drivers\bxybda.sys".

Är det något jag glömmer vid installationen av komponenterna?

Permalänk

Vad står din sata på i bios står den på ide eller achi oavsett vad den står på byt till andra läget så borde det fungera ! annars uppdatera bios testa igen testa gärna me en officiell windows skiva
eller bara testa boota / installera ubuntu får å verifiera så du inte har nå ram fel

Permalänk
Skrivet av S2BMr-Södergren:

Vad står din sata på i bios står den på ide eller achi oavsett vad den står på byt till andra läget så borde det fungera ! annars uppdatera bios testa igen testa gärna me en officiell windows skiva
eller bara testa boota / installera ubuntu får å verifiera så du inte har nå ram fel

Ändrade till IDE men det hjälpte inte. Testar nu Windows Memory Diagnostics Tool, får se om det är fel på RAM minnet.

Permalänk

Det fungerade inte, windows memtest visade inga fel. Någon annan som kan hjälpa mig?

Permalänk

Update: Kom precis in på windows 7 på min gamla hårddisk, med låg upplösning. Efter ungefär en minut behövde datorn startas om, och nu är jag tillbaka på ruta 1. Jag kommer inte in och jag kan inte installera. Är det RAM minnena som strular?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jullix993:

Det fungerade inte, windows memtest visade inga fel. Någon annan som kan hjälpa mig?

Du startar inte från USB, du bootar från disken, därav felen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Du startar inte från USB, du bootar från disken, därav felen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kopplade ur min SSD i början, och kunde då inte heller boota från usb.

Permalänk

Problemet verkar ha löst sig på något magiskt sätt. Tack för hjälpen i alla fall!