Permalänk

Byte av hårddisk

Tjenare, har precis fått hem mid SSD 520 series 240GB.
och undra lite om man kan sätta in den? (inte installera OS än) och endast föra över dem filer som jag behöver ha från min vanliga HDD till SSD.
Sen flusha hela gamla HDD'n så den blir helt tom. Sen installera windows 8.1 på SSD? eller måste jag använda mig utav en extern HDD?

Även är det någon som har denna SSD? vad kommer den upp för hastighet? står att det skulle klara av 500 mb/s men som jag uppfattat det så brukar det inte stämma.

Permalänk

Det smidigaste är nog att installera os på SSDn och sedan föra över det du ska spara från HDDn till SSDn och efter det formatera HDDn.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 750 @ 4 GHz | PowerColor 290x | Corsair HX850 Gold | Samsung 840 Evo 240GB | Crossover 2795 QHD @ 105 hz |
Laptop: Apple MacBook Pro late 2011

Permalänk
Medlem

Glöm inte att bara ha 1 disk kopplad (din SSD) när du installerar om. Andra disken (HDD) kopplar du in när Win DVD är klar.

Ser Win DVD en till disk så lägger/använder den något på andra disken så att Windows vägrar starta om andra disken kopplas ur, dör, kraschar osv. Har du tur så vägrar Windows formatera/rensa den andra disken.