Permalänk
Medlem

Byta till win2k pro

Jag har en liten fundering...

Jag kör just nu på win xp home och tycker att det s*ger så jag tänkte byta till win2k pro istället. Min hårddisk är partionerad så xp med drivrutiner ligger på en del och annat på en annan. Min fundering lyder: Kan man bara installera win2000 över xp så att det fungerar lr måste man göra nåt annat innan?

Snälla hjälp mig innan jag slänger ut skiten!

Visa signatur

Zatzs: Intel 4 2,2ghz , 768ddr, 80gb, TI4600...

Permalänk
Hedersmedlem

Ta backup, formatera, installera brukar jag göra. Jag tror inte det är speciellt nyttigt att installera Win2k över WinXP (eller Win2k över Win2k för den delen - windows är microsoft är windows..)

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

För att få ett rent och fint system så formatera, då får du väck skiten och får ett bar och stabilt OS.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Ja...du får formatera först annars har du ju både xp och win 2000 inne....=)

Permalänk
Medlem

Men försvinner allt som finns på den andra delen av disken då (disken med alla filmer m.m.)? Jag har ju xp på lokal disk c: och filmer på lokal disk f:

Visa signatur

Zatzs: Intel 4 2,2ghz , 768ddr, 80gb, TI4600...

Permalänk
Hedersmedlem

När du formaterar så formaterar du bara en partition åt gången. Så släng över allt du vill ha kvar från C till någon annan partition och formatera sen C (det kan du göra från Win2k's installationsprogram).

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |