Låt oss säga att en H110 börjar läcka

Permalänk
Medlem

Låt oss säga att en H110 börjar läcka

Hur fungerar det då?
Står Corsair för ev skador på gpu, moderkort etc etc?
Försökte kolla med chatten men dem ville jag skulle ringa in och tjabba engelska.. Nej tack jag skippar det och chansar här istället
Överväger att kasta ut min H110 och köra luft istället.
Är bara nojjig=)

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Damage claim + RMA are your friends om det händer - Bara att kontakta Corsair och skicka bilder. Har en kompis som fick läckage på sin H50 (?) och som resultat kvaddades moderskort samt grafikkort. Han fick ersättning från Corsair's support.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Damage claim + RMA are your friends om det händer - Bara att kontakta Corsair och skicka bilder. Har en kompis som fick läckage på sin H50 (?) och som resultat kvaddades moderskort samt grafikkort. Han fick ersättning från Corsair's support.

Tack för snabbt svar. Då kan jag nog lugnt spela Bf4 lite ni ikväll
Inväntar dock även bekräftelse från Corsair
Det finns ingen som helst antydan att den skulle läcka eller börja men mer bara så man vet vad som gäller

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av SSGS:

Tack för snabbt svar. Då kan jag nog lugnt spela Bf4 lite ni ikväll
Inväntar dock även bekräftelse från Corsair
Det finns ingen som helst antydan att den skulle läcka eller börja men mer bara så man vet vad som gäller

Mvh

Om din H110 läcker och skadar andra komponenter i datorn så kommer vi ersätta det ja, dock är detta extremt ovanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Om din H110 läcker och skadar andra komponenter i datorn så kommer vi ersätta det ja, dock är detta extremt ovanligt.

Tack så mycket för svaret. Ja jag har svårt att tänka mig detta. Men man vet ju aldrig.
Mvh

Visa signatur

Permalänk

Imponerande på ett sätt att de svarar 02:43 på natten /oft

Permalänk
Medlem

Är nog med största sannolikhet att dom använder avjoniserat samt destillerat vatten (batterivatten) så det leder inte ström, jag har råkat spilla på moderkort och grafikkort, bara torka bort, funkar hur bra som helst. Så du behöver inte oroa dig.

Hoppas dom fixat pumpen på dom nyare varianterna av såna där "kompletta system", för jag fick nyligen åka och riva ut ett H80 ur svärfars dator då pumpen börjat låta för mycket (trots att jag fixat en sån där diod-mod för att få ner spänningen). Lite trist med så dålig kvalité. (Köpte från början H100, dock var det luft i första exet så det gurglade då och då plus att pumpen lät, så fick jag ett nytt H100 men pumpen lät förskräckligt där med, så fick jag istället ett H80 där pumpen fortfarande lät, blev dock tyst efter diod-mod men det suger att det ska behövas sånt.) Även nätagget (HX650 V2) från Corsair fick bytas ut då coilwhinet börjat låta nästan hela tiden, som en sprallig hamster.
Har alltid gillat Corsair men jag tvekar rätt mycket numera.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av SSGS:

Tack så mycket för svaret. Ja jag har svårt att tänka mig detta. Men man vet ju aldrig.
Mvh

Nä då de är extremt liten chans, och om de nu skulle hända så ersätter vi dig.

Skrivet av Xubunticious:

Imponerande på ett sätt att de svarar 02:43 på natten /oft

Man är väl nattuggla.