Vart köper man Creative ZEN 20GB?

Permalänk
Avstängd

Vart köper man Creative ZEN 20GB?

Billigast asså!.. Antar att man då köper från staterna?.. isf, vilken butik?.. någon med bra frakt också, så att inte frakten kostar mer än produkten!.. har hört att man kan få den för ungefär 280$, och i sverige kostar den motsvarande 400$+ (4000kr+).. man vill ju göra ett bra köp!.. Nå, någon som vet vart?.. ELLER ett billigt ställe i norden?...

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem

Mp3 Spelare !!

Visa signatur

AMD 64 3500+ | MSI K8N Diamond | Corsair Value PC3200 | XFX GF 6600 GT | OCZ Powerstream 600W | Stock Cooler | No Mods

Permalänk
Medlem

Re: Vart köper man Creative ZEN 20GB?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av katt™
Billigast asså!.. Antar att man då köper från staterna?.. isf, vilken butik?.. någon med bra frakt också, så att inte frakten kostar mer än produkten!.. har hört att man kan få den för ungefär 280$, och i sverige kostar den motsvarande 400$+ (4000kr+).. man vill ju göra ett bra köp!.. Nå, någon som vet vart?.. ELLER ett billigt ställe i norden?...

man gör inte det! Man köper en Apple Ipod 10 GB för 4999kr inkl. frakt o moms från Apple.com!

*tips, det sägs att innom några veckor kommer Apple Ipod 40GB komma, o 5GB:arn kommer slopas o man får dubbelt så mycket plats för samma pris: 10GB=3995 kr 20GB=4995 kr 40 GB= 5995 kr!

Permalänk
Medlem

OM du köper från USA, räkna med Svensk tull och moms på varan, visst du kan slippa undan, men chansen är ganska liten om det är en seriös affär du handlar från och om det skickas med UPS eller liknande.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Men Snorl@x; vad ska jag med en iPod 10GB för 4k när jag kan få en Creative ZEN (som desutom är extremt kompatibel med mitt ljudkort Audigy 2) med 20 GB (dubbla kapaciteten) för 3919:- inkl frakt?.. (btw, tack fOrMIs för tipset ;)... hehe.. iPod är bara äckligt överdyra! även om priset sjunker!.. Med ZEN kan jag fylla hela hdisken via FireWire (som finns på mitt audigy 2 kort) på ca 8 min!.. (400 Mbit/sek) @ 20 GB..

Anyways, www.oneshop.nu är alltså det billigaste alternativet?..

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Men Snorl@x; vad ska jag med en iPod 10GB för 4k när jag kan få en Creative ZEN (som desutom är extremt kompatibel med mitt ljudkort Audigy 2) med 20 GB (dubbla kapaciteten) för 3919:- inkl frakt?.. (btw, tack fOrMIs för tipset ;)... hehe.. iPod är bara äckligt överdyra! även om priset sjunker!.. Med ZEN kan jag fylla hela hdisken via FireWire (som finns på mitt audigy 2 kort) på ca 8 min!.. (400 Mbit/sek) @ 20 GB..

Anyways, www.oneshop.nu är alltså det billigaste alternativet?..

aa men Zen har inte dendär "slipp-in-to-the-pocket" känslan som Ipod har! Ipod är kortare och tunnare än min sony-ericsson T200 mobil!(inte dåligt, tycker jag). Den är dock 1 cm bredare, men det är helt ok för mig!

Jag har nämligen ägt en Archos Jukebox 6000 6 GB mp3-spelare som är typ lika stor som Zen:en(Zen är 1 cm tunnare..) och det var skillnad på det och på ipod som jag testat! ipod känns som en vanlig mobil i fickan(bara det att den har 10 GB utrymme o spelar mp3!!! Zen/archos känns som en portabel grammofon spelare ungefär..

Jag har nämligen noga övervägt Zen och kommit fram till att Ipoden har de små men åååh så viktiga detaljerna som gör den till en vinnare!

Permalänk
Avstängd

ehhh talar vi om samma spelare nu?.. För iPop och ZEN är ungefär lika stora!.. Det kanske är föregångaren "Creative Jukebox" du tänker på som ser ut som en CD-spelare?..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ehhh talar vi om samma spelare nu?.. För iPop och ZEN är ungefär lika stora!.. Det kanske är föregångaren "Creative Jukebox" du tänker på som ser ut som en CD-spelare?..

ja vi pratar om samma, och det är lätt att luras av specificationerna! kolla här: http://www.austinv.com/pics/O1000/index1.html Där finns bilder med Zen, Odyssey 1000 och Ipod och där ser man att Ipod:en är ganska så mycket mindre än båda dessa spelarena!

Alltså jag gick själv på den niten för 2 år sen när jag köpte Archos spelaren, Ipod har jag kollat och testat, den är verkligen:"slip-in-your-pocket" om det är det du vill ha.. Jag tycker du ska gå till nån affär där man kan ta o känna på spelarna så du ser vad jag menar, jag blev ganska överraskad och bestämmde mig för Ipoden tillslut.. och om några veckor kanske 20 GB ipoden kostar som Zen:en, när 40 GB:aren kommer..

fast, det är ju iofs du som bestämmer..

Permalänk
Medlem

På bilderna ser det ut som om Zen kanske är 10-15% större än Ipod, inte så väldigt stor skillnad.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
På bilderna ser det ut som om Zen kanske är 10-15% större än Ipod, inte så väldigt stor skillnad.

Alltså det är känslan av storleken...(om du fattar..?) alltså Ipoden är mindra på ALLA dimensioner och den känns mer som en PORTABEL mp3-spelare än vad Zen gör, Zen har dessutom inte det magiska touch-hjulet som accelererar så man kan gå igenom 2000 låtar på 10 sek!

Permalänk
Avstängd

hmm.. men på ZEN kan man söka i bokstavsordning!.. plus att den är kompatibel med mitt ljudkort!.. (audigy 2).. jag kopierar alltså direkt från ljudkortet till spelaren, och inte via några andra moduler.. (som usb vilket är långsammare).. hmm.. sen kan jag nog leva med storleksskillnaden!.. men tack för tipset! :D.. skall ändo vänta nån månad innan jag köper, så jag hinner tänka!..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ipod använder också firewire o funkar också med audigy 2...

*Om en månad är 40GB Ipod här, och 20GB Zen o 20 GB Ipod kostar lika mycke!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorl@x

Alltså det är känslan av storleken...(om du fattar..?) alltså Ipoden är mindra på ALLA dimensioner och den känns mer som en PORTABEL mp3-spelare än vad Zen gör, Zen har dessutom inte det magiska touch-hjulet som accelererar så man kan gå igenom 2000 låtar på 10 sek!

Jo fast jag skulle inte ens påstå att IPod är portabel egentligen eftersom den också väger en hel del. Jag tycker antingen en liten spelare som väger under 100g man har i fickan eller en stor sak runt 300g i väskan och då spelar det mindre roll om den väger 300g eller 350g.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ipod använder också firewire o funkar också med audigy 2...

*Om en månad är 40GB Ipod här, och 20GB Zen o 20 GB Ipod kostar lika mycke!

Om det stämmer verkar det såklart intressantare.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo fast jag skulle inte ens påstå att IPod är portabel egentligen eftersom den också väger en hel del. Jag tycker antingen en liten spelare som väger under 100g man har i fickan eller en stor sak runt 300g i väskan och då spelar det mindre roll om den väger 300g eller 350g.

Ipod väger 180g
Zen väger 268g

Ganska stor skillnad om du ska fråga mig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det stämmer verkar det såklart intressantare.

Jag vet inte om det stämmer, men jag håller tummarna >_<

Permalänk
Avstängd

hmm,.. joo där ökade mitt intresse för iPoden lite.. men är du verkligen säker på att den har Firewire?.. jag har bara hört att den har 2.0... hmm.. men har dom kommit ut med pressmeddelande om när prissänkningen sker?..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fast det är ju iof lite hetare att ha båda produkterna från Creative :D.. när dom ändo är kompatibla ;)..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

hmm,.. joo där ökade mitt intresse för iPoden lite.. men är du verkligen säker på att den har Firewire?.. jag har bara hört att den har 2.0... hmm.. men har dom kommit ut med pressmeddelande om när prissänkningen sker?..

Jag är säker på att Ipod använder firewire till 1000% eftersom att apple va me o skapada tekniken, eller nått sånt..

Inget pressmeddelande men på macrumors.com(jag vet, inte 100% källa, men men..) forum så finns det massa surr om det: http://forums.macrumors.com/index.php?s=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ipod väger 180g
Zen väger 268g

Ganska stor skillnad om du ska fråga mig..

Nu jämför du väl IPod 10Gb med Zen 20Gb för Ipod 20Gb borde ju rimligen väga lite mer.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Avstängd

hmm.. läste just på deras hemsida, och dom verkar också ha FireWire.. jaja, vi får se vad priserna ligger på om ca 3 veckor.. Hittils lutar jag nog mest åt ZEN... MEN!.. någon som vet en butik i stockholm där man kan känna på en Creative ZEN?.. Otroligt svårt att hitta butiker som säljer den.. speciellt butiker man kan "ta i"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ipoden har bara FireWire. Jag har själv en så och jag är mkt nöjd över den

Permalänk
Hedersmedlem

www.jensofsweden.com

Kolla deras hårddiskspelare. 20GB för 3495:- (finns även med 40GB), kör usb2.0 och har radio Jävligt snygg också.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

Joo, jag har tänkt på den med.. men står ju ingenstans vad 40gigarn kostar.. Radio är ju ett plus.. men är programvaran bra?.. Den är ju väldigt ny så den lär ju lida av barnsjukdomar... Någon som har köpt den?.. och Vart faan ligger webhallen i stockholm nånstans?.. Vill åka dit å känna på mp3spelare...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Läste just lite mer info om ZEN,.. Även denna har FM-Radio, plus att den har deras EAX-teknologi, vilket jag måste säga är väääldigt eftertraktat av mig.. man kan även spela in musik från radion och så har den "time-scaling".. Detta har inte konkurrenterna!..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Läste just lite mer info om ZEN,.. Även denna har FM-Radio, plus att den har deras EAX-teknologi, vilket jag måste säga är väääldigt eftertraktat av mig.. man kan även spela in musik från radion och så har den "time-scaling".. Detta har inte konkurrenterna!..

Hmm vad ska man med EAX-teknologi till för en mp3-spelare... så man hör hur rösten reflekteras mot studions väggar när artisten sjunger? EAX är inte ens särskilt bra i spel så jag ser verkligen inte hur det skulle förbättra ljudet när det gäller musik.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Avstängd

hehe, TM, har du ens ett vettigt ljudkort?.. Jag har Audigy 2, och EAX:et i DET kortet är underbart!.. Spelar ingen roll om du har hörlurar eller inte, du får ju ändo fram ljudet i dom olika "omgivningarna".. Helt underbart att lyssna på musik i form av "Cathedral"... Ahhh.. med eller utan hörlurar, same shit....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Joo, jag har tänkt på den med.. men står ju ingenstans vad 40gigarn kostar.. Radio är ju ett plus.. men är programvaran bra?.. Den är ju väldigt ny så den lär ju lida av barnsjukdomar... Någon som har köpt den?.. och Vart faan ligger webhallen i stockholm nånstans?.. Vill åka dit å känna på mp3spelare...

Webhallen ligger i jävla sthlm! På fleminggatan 58, jag var där tidigare idag och köpte en Func surface musmatta(Helnöjd!). Du går av på fridhemsplan och går i uppgången mot fleminggatan och går åt det hållet som st:eriksgatan är o sen på andra sidan gatan, 2-3 kvarter bort, där e den jävla webhallen! Vet inte om de har ZEN framme så man kan pilla, de hade ingen Ipod iallaf(frågade...)

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe, TM, har du ens ett vettigt ljudkort?.. Jag har Audigy 2, och EAX:et i DET kortet är underbart!.. Spelar ingen roll om du har hörlurar eller inte, du får ju ändo fram ljudet i dom olika "omgivningarna".. Helt underbart att lyssna på musik i form av "Cathedral"... Ahhh.. med eller utan hörlurar, same shit....

Alla konstiga effekter man lägger på musiken förstör mer eller mindre kvalitén på originalet, vare sig det är EAX eller en klassiker som bass boost. För övrigt tror jag knappast det sitter ett Audigy2 i Creative Zen utan det är nåt klart billigare som förvränger ljudet med sin EAX-funktion.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Avstängd

hehehe....

Snorl@x; TACK så jävla mycket ;).. hehe, är det inte konstigt att det inte står på deras hemsida vad deras brevlåda heter? :p.. lite offtopic, vad pröjsa du för funcen? funkade den bra med mxmusen?... anyways, tack för vägbeskrivningen! Drar dit på fredag !

TM; hehe, jo det är väl sant... men man kan aldrig veta hur bra det låter förns man provar!.. Och att EAX förstör är inte helt sant, men å andra sidan sitter det ett "EAX2 Advance HD" i Audigy 2, så vem vet hur det andra låter.. Får be dom på webhallen packa upp en ZEN å visa vad den går för :D... Hur som helst kan man alltid lita på att kvalitén är bra när det har med Creative att göra!...

Visa signatur