Permalänk

Var köpa kabelgenomföringar?

Hej!

Tänkte bygga en egen dator/mediamöbel och behöver då ett antal kabelgenomföringar av olika storlek av samma typ som brukar finnas i finare datorlådor (tex. fraktal design) dvs en "plugg" av gummi/plast som är uppskuren i mitten så att man kan trä igenom kablar / kontakter etc? Både runda och fyrkantiga kunde vara av intresse.

Skulle även vilja ha tag på ventilationsgaller till rimligt kostnad.

Var köper man bäst sådant?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Snarare som dessa...

Skrivet av Big Lars:

Nja, tänkte mig snarare något i stil med dessa:

som är snygga även om man drar igenom en kabel med en stor kontakt på dvs de "sluter till" om kabeln när kontakten dragits igenom...

Permalänk
Medlem

Googlade på "membrangenomföring" som i alla fall jag fått lära mig att de heter nångång i tiden, men hittade inte mycket, detta är i princip det enda.

Kanske en fråga om att de heter något annat?

Tänk dock på att de inte är så värst formstabila, kanske inte helt optimalt i en mediamöbel där du kan tänkas flytta omkring grejer när du dammar av osv. De lossnar nog lätt.

Ventilationsgaller.. ptja, det beror ju helt på vilken typ du vill ha. Jag hade nog börjat att kolla Ahlsell eller motsvarande

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Jag har också varit ute och letat. Hittade den här tråden, och:
http://www.scan.co.uk/products/corsair-rubber-grommets-for-th...
http://www.watercoolinguk.co.uk/p/Phobya-Rubber-Cable-Grommet...

Runda utan membran, som den på Biltema ovan finns också i ett litet större sortiment av på Elfa.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Aquatuning.se har under kategorin Chassi-hårdvara-psu och sedan chassitillbehör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack. Obs att Aquatuning.se inte är en svensk butik, utan en tysk butik som bara har en till hälften svensklokaliserad websida. Frakt från 99 kr ...

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Jag var på Kuntze härom dagen (för något annat). Det är en specialbutik för gummi, och jag såg att de har så klart ett litet sortiment av vanliga cirkulära membrangenomföringar också.

De som inte har hål antar jag att man får skära hål i själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyfter tråden lite! Hittade du något bra? jag skulle också behöva några genomfröingar som matchar de som sitter i fractal designs chassi!

och gärna ett ställe som inte tar mer i fraktkostnad än gummibitarna i sig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Lyfter tråden lite! Hittade du något bra? jag skulle också behöva några genomfröingar som matchar de som sitter i fractal designs chassi!

och gärna ett ställe som inte tar mer i fraktkostnad än gummibitarna i sig..

köp direkt av fractal design borde kanske gå.