Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Kort sagt så kan man säga att min upplevelse stämmer, iPhone levererar sämre teckning

Jo, funderar verkligen på en 930. Eftersom det finns snap och insta (och resten, som numera är standard) så blir det nog en sådan! Tack för all hjälp!

Stod i valet och kvalet själv nyligen för ny mobil men vart en Lumia 930 för mig med faktisk hade HTC one m8 som jag tyvärr tappade och gick sönder men fick pengar på drulle försäkringen så blir en L930

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag skulle rekommendera att du kollar på min tidigare kommentar om G3.

Tack för infon.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Stod i valet och kvalet själv nyligen för ny mobil men vart en Lumia 930 för mig med faktisk hade HTC one m8 som jag tyvärr tappade och gick sönder men fick pengar på drulle försäkringen så blir en L930

Hur kom det sig att du valde bort Android för Windows phone om man får fråga?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Fortfarande bästa köp jag gjort. Det finns inget hos iOS eller Android som kan få mig tillbaka
Själv har jag knappt märkt av några buggar, använder inte heller så mycket appar.

ja justja, OS'et har nån skitkonstig begränsning som gör att man inte kan ladda upp filmklipp i instagram t.ex. Ingen aning om varför i helvete det är så. OS'et är proppfullt av såna här små överraskningar som får en att undra vad i helvete dom tänker med på microsoft.

Skrivet av xGreenRed:

Kort sagt så kan man säga att min upplevelse stämmer, iPhone levererar sämre teckning

Jo, funderar verkligen på en 930. Eftersom det finns snap och insta (och resten, som numera är standard) så blir det nog en sådan! Tack för all hjälp!

Kom ihåg att du får ha en backuptelefon i fickan om du vill ladda upp videoklipp på instagram eller snapchat. Det går ju inte ens att ladda upp videoklipp på insta genom datorn så man får typ filma med lumian, föra över klippet till en gammal telefon och lägga upp på instagram därifrån.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av BooliBoo:

Hur kom det sig att du valde bort Android för Windows phone om man får fråga?

Har haft Lumia 800 och 920 tidigare men kände att med 8.1 nu så finns inget på Android jag kommer sakna i princip och så är Android riktigt tråkigt tycker jag och ändå rätt långsamt i jämförelse. Notifications center och 1080p skärm med WP och får ändå bra batteritid med dom.

WP är inte helt felfritt men gillar verkligen tiles och med egen bakgrund blir det riktigt snyggt. Smidigare backup finns inte heller den synkar ALLT alla inställningar , appar , bakgrund , hur du sorterat upp ikoner osv.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*📺LG Oled CX48

Permalänk
Skrivet av Sears:

Det är inte fakta. Det är inget annat än min, din och andras erfarenhet. Kalla saker vad de är. Erfarenhet är erfarenhet och fakta är fakta. Två helt skilda saker.

På exakt det sättet. Du började med "Framförallt så kan du göra WP till DIN telefon och anpassa din startskärm till det du gör." och när jag kom och skrev att man kan göra Android ännu mer till vad man vill så vred du det till vad du skrev ovan.

Det är för jäkla synd att så många tillverkare ska hålla på och krångla med sådant. Jag hoppas fler följer Motorolas led.

Sannolikt telefoner som inte har Android 4.3+. 4.3 introducerade TRIM-stöd, vilket eliminerar de flesta såna problem. Jag vet inte om WP har TRIM, men jag vet att iOS inte har TRIM.

I och med att jag faktiskt höll med om att Android ÄR mer öppet och har lika mycket (mer) möjligheter tycker jag inte egentligen att jag vred det så mycket. Jag fortsatte snarare på diskussionen/argumentationen och lade till att Android trots allt kräver mer pill för att få det som man vill.

Min, din och andras erfarenhet och upplevelse blir fakta när majoriteten upplever det. Hur säkerställer du via siffror och "unbiased fakta" en upplevelse som flyt? Vad något säger i "den här telefonen är 100RPM" betyder egentligen ingenting. Men okej, det kanske skulle gå och leta efter statistik över folks upplevelse av flytet då. Men jag orkar inte. Så vi stannar väl vid att våra erfarenheter räcker för att ge ett tips utefter dessa.

Som sagt, jag strider inte mot dig här.
Vi får helt enkelt acceptera fakta att våra tre olika operativsystem är olika i hur man använder dem och vilka det passar.

Är du killen som gillar att mixtra med din telefon och ha mycket appar, ett öppet operativsystem - Kör på Android.
Är du kvinnan som gillar att ha koll vid första syn på din startskärm med enkel kustomisering av UI där det flyter - kör på WP.
Är du hen som bara vill ha genuin byggkvalitet, gillar simplicitet, mest antal appar, och vill att det ska lira med din Mac och AppleTV - kör på iPhone.

Nu drog jag väl ganska snabba paralleller och flera kommer säkert argumentera mot detta.
Men det är ungefär så jag ser det.
För mig är iPhone mest redundant, men det är ju min subjektiva åsikt. (Obs, jag hatar inte apple!)

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

I och med att jag faktiskt höll med om att Android ÄR mer öppet och har lika mycket (mer) möjligheter tycker jag inte egentligen att jag vred det så mycket. Jag fortsatte snarare på diskussionen/argumentationen och lade till att Android trots allt kräver mer pill för att få det som man vill.

Du har inte fel, men du vred faktiskt argumentet lite. Det får du i alla fall erkänna tycker jag.

Citat:

Min, din och andras erfarenhet och upplevelse blir fakta när majoriteten upplever det. Hur säkerställer du via siffror och "unbiased fakta" en upplevelse som flyt? Vad något säger i "den här telefonen är 100RPM" betyder egentligen ingenting. Men okej, det kanske skulle gå och leta efter statistik över folks upplevelse av flytet då. Men jag orkar inte. Så vi stannar väl vid att våra erfarenheter räcker för att ge ett tips utefter dessa.

Visst är det inga problem med att rekommendera saker av egen erfarenhet, men erfarenheter blir inte fakta vad det än är för erfarenheter och hur många som har dem.
Flyt går objektivt att mäta. Men det betyder att man får aggregera flera punkter. Touch respons, "dropped frames" och bildfrekvens i animationer är alla viktiga aspekter i flytet.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Du har inte fel, men du vred faktiskt argumentet lite. Det får du i alla fall erkänna tycker jag.

Visst är det inga problem med att rekommendera saker av egen erfarenhet, men erfarenheter blir inte fakta vad det än är för erfarenheter och hur många som har dem.
Flyt går objektivt att mäta. Men det betyder att man får aggregera flera punkter. Touch respons, "dropped frames" och bildfrekvens i animationer är alla viktiga aspekter i flytet.

Fast variansen existerar ju även mellan objektiva tester.
Inom samhällsvetenskapen accepteras det som "fakta" när där finns en statistisk signifikans.
Så om vi mäter det subjektiva och tar det i flertal så har vi snart ett svar som ter sig åt ena eller det andra hållet. Förutsatt att vårt sample speglar populationen.

Intressant här är ju även olika syn på kunskap och fakta. Tydligt är att jag är aningen mer positivistiskt/subjektivistiskt lagd än du

Men skit samma. Vi argumenterar i onödan. Jag köper det, det är inte fakta.

Ptja, det klart att ett argument kan förändras en del när förutsättningarna förändras. Byter du dörr när bilen inte finns vid den 3:e?
Så ok då, om det får dig att må bättre, jag erkänner. Lite

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Lumia 930 Lästt bästa mobilen jag har ägt i alla fall mycket bättre än min HTC one m8 jag hade innan.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Skrivet av Sears:

Tveksamt, det skulle lika gärna kunna ha fejkats. Sådan information har fejkats många gånger tidigare.
Androidpolice är den bästa sidan att kolla efter rykten på när det gäller Android relaterade saker. Det är sällan de har fel.
http://www.androidpolice.com/2014/07/26/rumor-motorola-is-wor...

Ja, men iphone är ju ändå bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av deadich:

ja justja, OS'et har nån skitkonstig begränsning som gör att man inte kan ladda upp filmklipp i instagram t.ex. Ingen aning om varför i helvete det är så. OS'et är proppfullt av såna här små överraskningar som får en att undra vad i helvete dom tänker med på microsoft.

Kom ihåg att du får ha en backuptelefon i fickan om du vill ladda upp videoklipp på instagram eller snapchat. Det går ju inte ens att ladda upp videoklipp på insta genom datorn så man får typ filma med lumian, föra över klippet till en gammal telefon och lägga upp på instagram därifrån.

Filmklipp funkar finfint för mig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Hej! Söker efter en ny mobil för att ersätta min iPhone 5.
De funktioner jag behöver: Snapchat, Instagram, Twitter och Spotify. Kräver även att telefonen har liknande flyt som iPhones. Alla androider jag har känt på har någon typ av lag. Notera dock att det inte är många jag har kännt på.

Jag föredrar mobiler med mindre skärmar, men det kanske kommer till att ändras
Preferenser är iallafall vattentålig, skön form och simpel design både mjukvaru mässigt såsom hårdvaru (dvs inte massa skit som man i slutändan aldrig använder).

Anledningen till bytet är för den dåliga teckningen som iPhone har samt batteriet.

Windows 8.1 samt Android L låter intressanta. Det spelar inte så jättestor roll om telefonen finns i dagsläget eller inom de kommande månaderna.

Tack för era synpunkter!
Albin

Nexus 5 (helt ren android) 5"
Sony Z3 compact 4,7" men extremt tunna ramar så liten är den (ingen aning om det e ren android) men den är vattentät

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Filmklipp funkar finfint för mig?

Du kan ladda upp klipp på instagram? googlar man så hittar man bara skit om att det inte går.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Du kan ladda upp klipp på instagram? googlar man så hittar man bara skit om att det inte går.

http://i.imgur.com/BMy4rTD.png

Filma klippet i instagram-appen så går det kanon.
Samma med snap.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Filma klippet i instagram-appen så går det kanon.
Samma med snap.

Det är det som inte går. Går man in i fotomode så går det inte att ändra till video.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av deadich:

Det är det som inte går. Går man in i fotomode så går det inte att ändra till video.

Konstigt.
Funkar iallafall kalasbra för mig.
Har du uppdaterat apparna?

Visa signatur

Permalänk

Nån som har koll på om teleoperatörerna brukar ta emot beställningar på Nexustelefoner innan de släpps? Mitt abonnemangs bindningstid går strax ut och jag är ganska sugen på Nexus 6. Fast skulle det visa sig att den blir för dyr kanske jag hellre skulle slå till nu i dagarna på t.ex en Z3.