Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk

Det måste ha varit någon inställning eller något annat som förstörde grafiken först för mig. Nu ser grafiken mycket bra ut för mig i mp på PC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Är positivt överraskad faktiskt. Tycker dock Titanfall gjorde hela exo-grejen bättre då det i CoD känns lite mer som en gimmick. Hade önskat att classic läget var som gamla barebones, dvs utan perks och killstreaks. Får väl se vad som händer framöver.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Lirade någon timme igår och här är mina intryck.

SP verkar mycket bra, storyn är väl sådär men så är det ju alltid. Grafiken är riktigt fin, texturerna högupplösta och bandesignen är grym. Spelet flyter på perfekt, får ca 100fps @ 1440p med allt på max förutom Super Sampling som jag har avstängt, kör 2x vanlig AA istället.

MP är skumt när man kört BF4 men det är nog bara en vanesak. Inte kört så mycket men banorna verkar väldesignade och varierande. Vart lite svårt att komma in i ett spel då man blev disconnectad/kickad några gånger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen MP, riktigt bra denna gången.

Är ni sugna på att spela med en gubbe i sammanhanget (25år) så skriv eran steam här!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Är ni sugna på att spela med en gubbe i sammanhanget (25år) så skriv eran steam här!

Gubbe?
Jag lirar cod själv och är gammal nog att vara din far, mer säger jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Gubbe?

Då är väl du död min vän

Känns som COD communityn är runt 16, så känner mig som en gubbe, jag tar mig den friheten!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker också liret är nice! Spelade några timmar multiplayer igår och det var både kul och gick hyfsat Drygt 300:- tycker jag gott att man kan slänga iväg på detta spel för att bilda sig en egen uppfattning.

Dock så hatar jag "grekland banan", den var både ful och besvärlig. Terraces, heter den så kanske?

Någon som har en sida där man kan kolla upp vad det finns för drops i Supply Drops, Supply Crates - vad heter det? Dom där paketen som man får random som kan innehålla nya vapen och outfits till karaktären. Samt vilken "rarity" dom olika sakerna man får har.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RagHank:

Tycker också liret är nice! Spelade några timmar multiplayer igår och det var både kul och gick hyfsat Drygt 300:- tycker jag gott att man kan slänga iväg på detta spel för att bilda sig en egen uppfattning.

Var hittar man det så billigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jasså har CoD vänt den nedåtgående trend spelen har haft? det är alltså värt att köpa spelet denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

http://www.fast2play.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

fast2play.se, 330kr

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av isbjoern:

fast2play.se, 330kr

Ok. Nä, då betalar jag hellre en hundring mer till en auktoriserad återförsäljare.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Säker sida?

Hur är spelet? Har inte spelat sen MW1, tycker dom senaste har varit alldeles för urballade med killstrikes och nukes och dual weild och juggernauts (?!)

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svbg:

Säker sida?

Nej.
Hongkong-baserad icke-auktoriserad säljare av nycklar.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Säker sida?

Hur är spelet? Har inte spelat sen MW1, tycker dom senaste har varit alldeles för urballade med killstrikes och nukes och dual weild och juggernauts (?!)

Vad menar du med säker sida?

Betalning gjorde jag via paypal och koden fungerade att installera via steam, se till att beställa steam key.
Har inte själv startat spelet ännu men sonen köpte också en nyckel där och har spelat några timmar utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nej.

Man kan aldrig vara 100% säker när man bara köper en nyckel, men enligt andra som handlat ett antal spel där har dom aldrig haft problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Man kan aldrig vara 100% säker när man bara köper en nyckel, men enligt andra som handlat ett antal spel där har dom aldrig haft problem.

Jo, det kan man om man köper från auktoriserade säljare, som t ex GreenmanGaming.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Jasså har CoD vänt den nedåtgående trend spelen har haft? det är alltså värt att köpa spelet denna gång?

Absolut värt att köpa om man gillar CoD. På PC mp ska man dock inte aktivera cache inställningarna tror jag det är för det förstör grafiken helt som annars är väldigt bra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nej.

Läste vidare och ja, det verkar som att man chansar när man beställer där.
GMG kostar ju bara drygt en hundring mer, det är ju säkert i alla fall.
Frågan är dock om det ens är värt att köpa...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

kanelbullen844 nickar cpt.Karlsson

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

Uh, spelet verkar faktiskt grymt mycket bättre än de tidigare CoD-spelen, så är riktigt sugen på att köpa det.
Men frågan är ju om jag bör köpa det till PC eller vänta tills efter jul när jag införskaffat ett PS4 Bör jag slå till på PC versionen?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Absolut värt att köpa om man gillar CoD. På PC mp ska man dock inte aktivera cache inställningarna tror jag det är för det förstör grafiken helt som annars är väldigt bra.

Förstör hur? Ser normalt ut för mig med det påslaget.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Säker sida?

Jag skulle säga hyfsat säker och tror många håller med mig. Har handlat där till och från under tre års tid utan problem.

Skrivet av hoski:

Jo, det kan man om man köper från auktoriserade säljare, som t ex GreenmanGaming.

Då kan man lika gärna köpa från Steam då GMG har väldigt höga priser.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/call-d...
Kostar 40 pund eller 472kr enligt valuta.se vilket är mer än billigaste DVD versionen på Prisjakt (399kr)

Edit - Verkar som att GMG bara säljer Day 1 Edition som är något dyrare överlag.

Skrivet av Svbg:

Läste vidare och ja, det verkar som att man chansar när man beställer där.
GMG kostar ju bara drygt en hundring mer, det är ju säkert i alla fall.
Frågan är dock om det ens är värt att köpa...

Det finns något mitt emellan Fast2Play och GMG som heter G2A.com. Handlade där igår och pröjsade 313kr inkl avgift.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Efter att ha spelat några timmar så kan man i alla fall ge ur sig sitt första intryck av spelet (multiplayer). Ja, för att beskriva spelet så enkelt som möjligt: det är CoD. Jag spelade några timmar black ops 2, annars var det länge sedan jag rörde denna titel med undantag för de gratishelger som dyker upp lite spontant. Jag får känslan att detta spel flyter på bättre än de tidigare. Mer responsivt som webbdesigners skulle sagt. Många verkar uppleva problem med musinställningar i PC-versionen men detta har jag klarat mig ifrån än så länge. Jag känner inte av någon musacceleration alls, och då är jag extremt känslig när det kommer till saker som dessa. Gillar idéen med att man kan flyga runt i luften då det ger spelet extra fart. Kartorna är inte katastrofala. Verkar vara vettiga vapen (någon får gärna fylla i) och killstreaksen verkar inte döda allt och alla vilket är något positivt.

Problem jag upplevt än så länge (förutom någon krasch) är instabila spelservrar. Jag _antar_ att man fortfarande har något form av matchmaking-system där någon av spelarna står som servervärd - som i tidigare spel. Funkar säkert jättebra på konsoll eller för mindre "erfarna" FPS-spelare, men för oss andra märks det av direkt. Däremot bekräftade man i en AMA på reddit att det ska finnas dedikerade servrar. I vilken form och hur det kommer att fungera verkar vara okänt, om man nu inte kört en "zh1nt0" (sorry!) och kommit ut med felaktig information. Detta leder in mig på nästa punkt som gäller detsamma: Vart i HELVETE är de dedikerade servrarna? Halva grejen med spel är att lyckas bygga ett community kring det. Det MÅSTE finnas en serverbrowser där man kan hoppa in på sin favoritserver och spela med sina vänner. Matchmaking i all ära, men det är inte alls samma sak. Inte ens i närheten faktiskt. Jag hoppas verkligen något sådant tillkommer, för det gör så mycket. Synd att spelutvecklare inte bryr sig om så fundamentala saker. Irriterar mig även på småsaker som att det t ex saknas siffervärde när man ställer in muskänsligheten i spelet. Det går förvisso att göra det via konfigurationsfiler, men det är en sån enkel sak att lösa.

Så för att sammanfatta; Det är CoD. Det verkar flyta på bra och vara lite nytänkande. Lite snabbare än de tidigare spelen(?). Gillar man tidigare titlar så är det nog ett suveränt inköp. För mig är det som tidigare titlar varit; döda tid i någon vecka tills man tröttnar.

Rekommendation: Nästan lite Quake-känsla om ni kör med laservapnet och hoppar runt. Det är inte superstarkt, men satan vad 12-åringarna blir irriterade på dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag skulle säga hyfsat säker och tror många håller med mig. Har handlat där till och från under tre års tid utan problem.

Då kan man lika gärna köpa från Steam då GMG har väldigt höga priser.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/call-d...
Kostar 40 pund eller 472kr enligt valuta.se vilket är mer än billigaste DVD versionen på Prisjakt (399kr)

Edit - Verkar som att GMG bara säljer Day 1 Edition som är något dyrare överlag.

Det finns något mitt emellan Fast2Play och GMG som heter G2A.com. Handlade där igår och pröjsade 313kr inkl avgift.

Missade helt att det var pund... :/

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag fick priset till 360 kr (36.90 euro). Har jag missat något?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Köpte spelet på G2A för 357,99 kr (Gissar på att de höjt priset lite sen igår).
Fick nyckeln på en eller två minuter och den fungerar i Steam. Härliga tider!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Gubbe?

Nästan så jag kan säga detsamma!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Missade helt att det var pund... :/

Ytterligare en tråkig sak med GMG, att vi svenskar får pröjsa i Pund och inte EUR. Tidigare var det dollar och då var GMG grymt prisvärt, handlade 95% av alla mina nycklar därifrån men sen när de gick över till Pund blev det en helt annan femma.

Skrivet av KKay:

Jag fick priset till 360 kr (36.90 euro). Har jag missat något?

Priset höjs alltid på releasedagen, en klassiker Kan vara värt att nämna att jag kör utan G2A Shield när nyckeln är direkt från dem. Är det någon annan som säljer så kör jag Shield (förutom om det är ett spel för mindre än 5€). Tror mitt gick på 33,10€ för att vara exakt. Hade en liten rabattkupong också, bara 3% men det räckte för att täcka den administrativa avgiften för PayPal.

Vidare kan det vara värt att ha koll på deras Weekly PayPal offers. Oftast är det bara skräp där men ibland kan man hitta riktiga guldkorn. För någon vecka sen eller två fanns t ex Witcher 3 Preorder för 20€ vilket är typ gratis Iofs tog de nycklarna slut på någon timme eller vad det var.

Visa signatur