Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hej!
Det är inte min mening att reta upp någon och ber om ursäkt om du tagit illa vid dig. Som du ser mina tidigare inlägg så försöker jag skriva så konstruktivt det går. (Ge upp p2p systemet på PC) och varna andra att detta är inte ett billigt spel och har ganska omfattande problem på PC. Ber om ursäkt igen och hoppas DU har en trevlig upplevelse med spelet

Mvh

Jag skulle nog också vilja varna folk från att köpa det till PC, iaf i dagsläget. Alldeles för mycket problem just nu med lagg, mouse acceleration som inte går att stänga av helt osv.
Men det är jäkla kul när det väl fungerar...

Någon som hört något om en patch ännu?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nu verkar dom ha släppt en patch?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

En del skriver att patchen är skit dålig! Inget av det dåliga är fixat

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Tre "snabba" (tycker fortfarande spelet är helt ok, kan nog lätt döda några timmar med detta):

1) Nya Nvidia-drivers ville "optimisera" spelet med att ta "pre load shadows ON", detta ledde till att det tog en jäkla tid att ladda kartorona...

2) Jag använder inte alls Exo-abilityn så mycket som man borde känns det som? Vilken typ använder ni, och hur flitigt använder ni den?

3) Har rediga problem att alt+tabba ur spelet ibland... Ibland (oftast) funkar inte alt+tab och alt+escape gör att jag inte kan "selecta" något fönster i aktivitetsfältet eller växla till något annat fönster, allt blir typ låst och jag måste logga ur Windows för att ens kunna göra något.

Främst är det punkt 3 som stör mig mest för tillfället. Någon mer som har liknande problem?

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Avstängd

Tankar nu,hur många patchar är det på det sen?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Hade gärna skrivit intryck av patchen, men då jag int kunde komma åt sevrarna - då jag lyckades var klockan så sent att jag ändå inte hann spela - kom in i menyerna och såg att det var uppdaterat och så men något är ju fortfarande seriöst rötet med COD:AW - synd, men det är väl bara att vänta - som vanligt.

Sitter redan och väntar på att senaste CIV skall släppa en patch också.

Nåja, får väl se till att klara av Dark Souls 2 och Wasteland 2 under tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hade gärna skrivit intryck av patchen, men då jag int kunde komma åt sevrarna - då jag lyckades var klockan så sent att jag ändå inte hann spela - kom in i menyerna och såg att det var uppdaterat och så men något är ju fortfarande seriöst rötet med COD:AW - synd, men det är väl bara att vänta - som vanligt.

Sitter redan och väntar på att senaste CIV skall släppa en patch också.

Nåja, får väl se till att klara av Dark Souls 2 och Wasteland 2 under tiden...

Japp bara att vänta som alla dagen spel med day 1 patchar.

Lite OT
Yes det är riktigt bra spel!
Haha ja jag tycker dom skall ändra science trädet. Det där spindelnätet är bara förvirrande.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RagHank:

Tre "snabba" (tycker fortfarande spelet är helt ok, kan nog lätt döda några timmar med detta):

1) Nya Nvidia-drivers ville "optimisera" spelet med att ta "pre load shadows ON", detta ledde till att det tog en jäkla tid att ladda kartorona...

Ja, det är väl självklart att det tar längre tid att ladda när man pre-loadar nåt istället för att göra det under spelets gång.
Upplever du ingen nackdel i form av småhack eller andra grafiska anomalier etc utan pre-load, kan du lämna det avslaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

Spelade SP ett tag men kände verkligen att detta inte var för mig.. Tänker inte ens spela MP.
Känns kasst att allt börjar bli lite science fiction nu för tiden.. Jag antar att de yngre kidsen tycker det är häftigt

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Uh, blev just kickad från en session och nu kommer jag inte in i spelet längre. Bra patch de släppte...

Edit: Kommer in i en match, men blir kickad efter 5 min. Någon annan som har det problemet?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Är de en trend på pc sidan att cod som varit världens största säljande medie nu på pc får stryk 3ggr om av ett över 1år gammalt spel (bf4) ? såg nu 24 000 online på bf4 på pc, och dryga 9500på cod aw mulitiplejer.. lite roligt och det säger ju lite grann.. minns vi hade 20 000 på black ops 1 om nu inte minnet sviker mig.,. synd för 6månader sen går de inte hitta spel längre online... det är ju a och o att spelet håller längre än bara några månader..

i förlängningen kan de bli så att de skippar pc versionen ? consolerna säljer väl 10ggr mer eller 20 om du räknar ps4,ps3, xbox360,xbox one... och det är där stålarna ligger

edit: såg 27000 på pc bf4

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk

Enligt Steams egna siffror så är det 20k som spela AW multiplayer nu. Men det är ju lite oroväckande i alla fall. Skulle gärna köpa Season Pass men då är frågan om det finns tillräckligt med spelare för de som köper Season Pass är väl en bråkdel av de som köper grundspelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Är de en trend på pc sidan att cod som varit världens största säljande medie nu på pc får stryk 3ggr om av ett över 1år gammalt spel (bf4) ? såg nu 24 000 online på bf4 på pc, och dryga 9500på cod aw mulitiplejer.. lite roligt och det säger ju lite grann.. minns vi hade 20 000 på black ops 1 om nu inte minnet sviker mig.,. synd för 6månader sen går de inte hitta spel längre online... det är ju a och o att spelet håller längre än bara några månader..

i förlängningen kan de bli så att de skippar pc versionen ? consolerna säljer väl 10ggr mer eller 20 om du räknar ps4,ps3, xbox360,xbox one... och det är där stålarna ligger

edit: såg 27000 på pc bf4

Black ops 2 på PC hade runt 190k under release veckan. Du hittar fortfarande många matcher på bo2, Ca 10k spelare nu. Haha Ja cod är konsol spel. BF är PC spel.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Det är ju väldigt synd om multiplayer på PC skulle dö ut på kort tid. Jag tycker att multiplayer i AW är rätt kul.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är ju väldigt synd om multiplayer på PC skulle dö ut på kort tid. Jag tycker att multiplayer i AW är rätt kul.

Finns rätt så många som spelar mw2,bo,bo2 fortfarande så får hoppas att detta inte dör ut snabbt:)

Permalänk
Medlem

Hur är den nyaste Nvidia drivern? Läst mycket att den gör det sämre, och inte bra i bf4. Stämmer det, ni som kör med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Hur är den nyaste Nvidia drivern? Läst mycket att den gör det sämre, och inte bra i bf4. Stämmer det, ni som kör med den?

Jag har det och har faktiskt inte märkt någon skillnad alls. I cod då men i bf4 vet jag ej.

Permalänk
Medlem

Kunde spela utan problem vid 13-tiden idag men nu blir jag kickad hela tiden och får felmeddelandet "call of duty advanced warfare service is not available blablabla" Nån som har en fix?

Hade sista tentan idag o är taggad på att gibba!

Permalänk
Medlem

Samma skit för mig.

Permalänk
Medlem

Funkar fan inte nu när man väl har tid o lira lite.. fan det är ju rätt skoj när det fungerar!

Visa signatur

|| i5 4690k/Noctua DH-15/x2 Corsair AF140mm || Asus Z97-A || HyperX 16GB 2400Mhz || Nvidia GTX 780ti Referens || Kingston v300 120gb, Crucial m550 256gb, Crucial mx200 500gb || FD Integra M 650w || Corsair 750d/x3 Corsair AF140mm || Corsair K65 RGB || Qpad 5k || Corsair MM200 Extended || Corsair H2100 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Jag har det och har faktiskt inte märkt någon skillnad alls. I cod då men i bf4 vet jag ej.

Är väl mest en SLI-profil som är skillnaden, så kör du inte SLI så...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Kunde spela utan problem vid 13-tiden idag men nu blir jag kickad hela tiden och får felmeddelandet "call of duty advanced warfare service is not available blablabla" Nån som har en fix?

Hade sista tentan idag o är taggad på att gibba!

Samma här, haft så sen inatt. Får inga svar från utvecklarna heller.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

AW verkar i alla fall vara betydligt bättre på PC än Ghosts var så får hoppas att det hålls mer levande än Ghosts. Men min min riktigt stora förhoppning går till Treyarch som väl borde komma med ett nytt CoD nästa år. PC-versionen av BO2 var väldigt bra gjord och med ett 970 maxar jag multiplayer med konstanta 200 fps.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Samma här, haft så sen inatt. Får inga svar från utvecklarna heller.

Suck...

Provade portforwarding, funkade dock inte.

Permalänk
Medlem

"Server rejected our server request"
Hehe wtf?

Edit: KOm in på en match på andra försöket! Hade dock 1 bar bara så väntar tills dom fixar detta spel! Om dom nu kommer att göra det.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Googlade lite och hittade detta: http://www.callofduty.com/advancedwarfare/status
Verkar vara bra med allt utom XBONE-servrarna. Kanske påverkar pc och andra konsoler ändå dock.

edit

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det här är anledningen till att jag inte längre köper CoD spel på realease dag (eller förbokar).
Den läxan lärde man sig för länge sedan. Känns tyvärr som att PC alltid får dra det kortaste strået i CoD serien.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

AW verkar i alla fall vara betydligt bättre på PC än Ghosts var så får hoppas att det hålls mer levande än Ghosts. Men min min riktigt stora förhoppning går till Treyarch som väl borde komma med ett nytt CoD nästa år. PC-versionen av BO2 var väldigt bra gjord och med ett 970 maxar jag multiplayer med konstanta 200 fps.

du maxar bo2, menar du va? för det gör du knappast med 200 fps i AW

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Strular för mig med, åker ur servrarna sen kommer man inte in igen. Får göra nåt annat under tiden dom fixar detta. Jag tänker inte spela tills det är fixat.

Permalänk
Skrivet av hoski:

du maxar bo2, menar du va? för det gör du knappast med 200 fps i AW

Ja BO2 maxar jag med 200 fps.

Visa signatur