Permalänk
Avstängd

Xperia z1 död pixel?

Hej igår ''köpte'' jag en xperia z1 på abonnemang så köpte den inte riktigt... Men allafall nu är det så speciellt på en svart bild så ser jag några pixlar som om dom vore döda... borde jag bara skita i det, är det normalt? eller borde jag åka tillbaka till mobilizera och ta ut en ny...

Permalänk
Medlem

Sony verkar ha en garanti på att det måste vara 2 eller fler så samma plats för att byta mobilen, se http://www-support-downloads.sonymobile.com/common/warranty_p...
Du får väl fråga dig själv, är det så att du stör dig på det så är det väl självklart att du skall gå tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hade en Z1 och har nu en Z2, båda har haft flera pixlar som inte är svarta när hela skärmen är helt becksvart. Det är helt normalt och bör inte störa under vardaglig användning då det inte syns alls när skärmen inte är helt becksvart.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Du kan helt klart försöka få en ny telefon. Jag skulle inte nöja mig med pixelfel på en "helt ny" telefon.

Permalänk
Avstängd

Det stör ju inte så mycket bara det att dom finns där liksom men känns ju som att jag kommer ha samma problem igen så vet inte riktigt... Tror jag bara skiter i det och behåller den :s