Xbox One försvårar språkval med ny uppdatering

Permalänk
Inaktiv

Låter ju på nyheten som att man inte skulle kunna nå den amerikanska marketplace alls. Har min xbox inställt på amerikans region och kommer fortsätta ha det. Har redan råkat ut för att marketplace gnäller på att jag måste välja annat betalsätt (som på bilden i nyheten). Själv köper jag så kallade Xbox Gift Cards via Amazon.com med min US adress i Oregon (Ingen skatt) och löser in på Xbox.com. Sen kan man handla både via marketplace på xboxen eller via Xbox.com.

Permalänk
Medlem

Borde ju inte vara så svårt att rätta till i en framtida systemuppdatering men fan va klantigt MS.

Permalänk
Medlem

Där kom det

Undrar hur mycket som är kvar av deras fötter nu. Eller var det sista biten de sköt bort nu?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Detta just vad MS vill åt, folk som handlar i fel region för att få lägre priser. Lösningen är ju dock enormt trubbig, eftersom regionen är sammanvävd med språkvalet. Två olika kontroller som fungerar oberende av varandra känns knappast som kärnfysik.

Om jag fattat rätt, det vill säga. Jag är inte själv XB1-ägare, utan fick hjälp av en vän att kontrollera detaljerna runt vad som gäller i Sverige.

Det låter ändå rätt märkligt att man inte kan få separera språk och region. Jag vet jag störde mig något fruktansvärt på vissa spel som envisades med att vara på svenska för att konsolen hade ett menyspråk på just svenska.

Man kan fråga sig vad som egentligen försiggår bakom väggarna på Microsoft..jag blir inte klok på logiken bakom deras beslut ibland.

Permalänk
Medlem

Hahaha. Xbox One var ett fett fail från day 1. Börjar nästan bara njuta mer och mer desto mer de trampar i klaveret.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

"Keep on digging"
Helt passande med denna tröja designad av LinusTechTips med temat Ubisoft klantar sig igen... Tanke den passar Microsoft nu också.

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Medlem

Nice! Ytterligare en anledning att inte köpa en xbone! Väldigt bra gjort M$!.....

För min del är det för jag helt enkelt föredrar att köra mina enheter i engelska som systemspråk, för jag tycker det låter bättre... Samt att det blir enormt mycket lättare att felsöka problem och felmeddelanden om det är i engelska.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Märkte detta tidigare i veckan, Halo 3 i Masterchief collection kraschar hela spelet och kastar ut en till Metro, detta problem verkar bara drabba folk i norden och att byta region till UK/US verkar ha varit lösningar som bekräftats fungera, men systeminställningar vägrar låta mig byta region eller språk. Och 343 snackar bara om att fixa matchmaking och verkar inte ens erkänna att problemet existerar

Permalänk
Inaktiv

Verkar ju som om dem försöker förlöjliga sig själva i kundernas ögon, varför ha språk lås? vilka jävla klantarslen. Dock så har jag inte något intresse för konsoler, och antar att det är bra då det bara ser ut som om det kommer dåliga nyheter för konsoler.

Permalänk
Medlem

Har inga problem med att de låser marknaden till den region man har på kontot, Sony gör samma sak + att det är extremt enkelt att ta sig runt det. Men att de låser språk till regionen är väldigt dumt. Skulle inte få för mig att köra Svenska på teknikprodukter. Dumt att ta ett sånt här beslut när de annars tagit väldigt bra beslut i år och ligger väldigt jämt med PS4 om bästa konsolen(Ps4 starkare men One har bättre spel och appar)

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Verminator:

Vi behöver verkligen en ny aktör på konsolmarknaden... som kan höja standarden.

PC.

Permalänk

Källa för denna nyhet? Finns det något från officiellt håll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Detta just vad MS vill åt, folk som handlar i fel region för att få lägre priser. Lösningen är ju dock enormt trubbig, eftersom regionen är sammanvävd med språkvalet. Två olika kontroller som fungerar oberende av varandra känns knappast som kärnfysik.

Om jag fattat rätt, det vill säga. Jag är inte själv XB1-ägare, utan fick hjälp av en vän att kontrollera detaljerna runt vad som gäller i Sverige.

Sony med PS3/PSP har massor av användare som köper från den japanska butiken varav det finns titlar som inte kommer ut. På samma sätt finns det titlar på den europeiska som inte finns på amerikanska och vise versa. Själv har jag tre konton på min PS3a för att komma åt varje region. SONY vet jag har försökt spärrad et med minneskort med PS Vita vilket är kasst. Fast än så länge har jag ingen PS Vita.

Hur som helst tycker jag det är ganska idiotiskt sätt, för självklart vill utvecklarna och publiserarna tjäna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoodGuyGeorge:

Källa för denna nyhet? Finns det något från officiellt håll?

Skickades från m.sweclockers.com

Din Xbox-enhet?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Verkar ju som om dem försöker förlöjliga sig själva i kundernas ögon, varför ha språk lås? vilka jävla klantarslen. Dock så har jag inte något intresse för konsoler, och antar att det är bra då det bara ser ut som om det kommer dåliga nyheter för konsoler.

Beror på var man läser sina nyheter eller hur många nyhetssidor man läser ifrån, olika nyhetssidor handplockar händelser till deras egna intresse.

Permalänk
Medlem

Haha, och här trodde man att Microsoft hade lyckats täppa igen de flesta hålen i det sjunkande skeppet som går under namnet Xbox One. Nu verkar det dock som om de börjar öppna hålen de pluggade igen, eller snarare som om de med flit gör nya hål...

Xbox One? Xbox Done.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk

Sälj era kryssboxar medans någon fortfarande vill ha dom.

Permalänk
Medlem

Hade varit ett bra första aprilskämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Microsoft har redan förlorat denna "konsolstrid" , det var över innan det börja =P

Hur ser det ut försäljningsmässigt?

Som jag fattat det säljer dom rätt jämnt i USA men i resten av världen säljer PS4 typ dubbelt så mycket.

Stämmer det öht?

Permalänk
Medlem

Jag bor i Tjeckien. Jag kan inte Tjeckiska. Jag kan inte fatta att jag övervägde One...

... fatta att övervägde One --> ... fatta att jag övervägde One
Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Så alla som flyttat utomlands får alltså lära sig ett nytt språk. Alla som inte förstår svenska men engelska, ska behöva stå ut med svenska? Det känns ju som att MS inte vill sälja konsoler...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det här var ju riktigt urbota dumt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Så alla som flyttat utomlands får alltså lära sig ett nytt språk. Alla som inte förstår svenska men engelska, ska behöva stå ut med svenska? Det känns ju som att MS inte vill sälja konsoler...

Och hur många är det som inte talar svenska i Sverige och samtidigt är potentiell köpare av en Xbox? Att tappa 1 procent av marknaden kanske inte är hela världen om de samtidigt får andra fördelar på kuppen. Kom ihåg att som svenskar ser vi engelskan som ett naturligt komplement, i många andra länder är det inte så.

Permalänk
Skrivet av Verminator:

Vi behöver verkligen en ny aktör på konsolmarknaden... som kan höja standarden.

Skulle vara kul om SEGA gjorde en return

Eller varför inte Magnavox?

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Hur ser det ut försäljningsmässigt?

Som jag fattat det säljer dom rätt jämnt i USA men i resten av världen säljer PS4 typ dubbelt så mycket.

Stämmer det öht?

Jag är inte super uppdaterad på siffror men jag vet att Ps4 har sålt betydligt mer och man förutspår att så kommer det fortsätta och jag ser ingen anledning att det skulle vända snarare tvärtom.
MS har verkligen tabbat sig denna gång.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Har inga problem med att de låser marknaden till den region man har på kontot, Sony gör samma sak + att det är extremt enkelt att ta sig runt det. Men att de låser språk till regionen är väldigt dumt. Skulle inte få för mig att köra Svenska på teknikprodukter. Dumt att ta ett sånt här beslut när de annars tagit väldigt bra beslut i år och ligger väldigt jämt med PS4 om bästa konsolen(Ps4 starkare men One har bättre spel och appar)

Jag är nyfiken vad har Xbox one för spel som är bättre än ps4ans?
Xbox one har ju bevisats sig ha sämre spel än Ps4an!
Nästan alla spel som släppts till till både Ps4a och Xbox one har haft lägre upplösning på xbox One och det ända ner till 720-792p hur är det bättre?
Ps4 har det släppts tre spel som det inte är 1080p på och det är Watchdogs ,Battlefield 4 och Assasins creed unity resten är 1080p hur många spel har Xbox one i 1080p ? 2?.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Jag är nyfiken vad har Xbox one för spel som är bättre än ps4ans?
Xbox one har ju bevisats sig ha sämre spel än Ps4an!
Nästan alla spel som släppts till till både Ps4a och Xbox one har haft lägre upplösning på xbox One och det ända ner till 720-792p hur är det bättre?
Ps4 har det släppts tre spel som det inte är 1080p på och det är Watchdogs ,Battlefield 4 och Assasins creed unity resten är 1080p hur många spel har Xbox one i 1080p ? 2?.

Som jag sa. PS4 är starkare, så för tredjepartsspel så är PS4 bäst. Men för exklusiva spel så tycker jag att Xbox One är klart bäst. Har man även PC så tappar Xbox lite då flera av deras exklusiva även finns där. Men då finns ändå Forza 5, Forza Horizon 2 och Sunset Overdrive kvar som exklusiva, alla väldigt bra spel. Men har man inte PC så har xbox även Dead Rising 3 och Titanfall. Förutom remaken av Last of Us(som är fantastisk!) så är PS4 inte särskilt imponerande när det kommer till exklusiva titlar enligt mig.

Jag har, och gillar, båda konsolerna. Ps4 spelar jag mest tredjepartsspel på just nu och Xbox har jag bara för dess exklusiva titlar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Skulle vilja se en standard för PC också.

Här håller jag mina tummar för Steam, och att dom lyckas dra över majoriteten storspel till Linux/SteamOS.

Förövrigt hade jag börjat fundera lite smått över en Xbox One, men... jag vette fa'an längre.
Vill inte MS vara med på konsollmarknaden längre? Nästan som att det börjar verka så.

Så snälla Gabe, få ordning på SteamOS/Linux nu!

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Gå in här och rösta så kanske de får upp ögonen: https://xbox.uservoice.com/forums/253802-home-settings/sugges...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vad fan är det som händer på teknik och spelmarknaden just nu? Det känns som att nästan alla tillverkare och developers bara fortsätter att kämpa mot konsumenterna för ingen som helst anledning. Konsumenterna vill ha det på ett sätt, tillverkarna är dumma i huvudet och jobbar åt andra hållet.
De envisas om att försvåra allt och alla. Jag menar, vad fan finns det för anledning att låsa språket till dess regioner? INGEN!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T