Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Facebook och Instagram har blivit blockerat på mobilt internet

Permalänk
Medlem

Facebook och Instagram har blivit blockerat på mobilt internet

Tjenare

Som ni kan se i rubriken så har jag problem med att Facebook, Facebook Messenger och Instagram har blivit blockerat när jag använder mitt mobila internet på telefonen. Detta inträffade i samband med att min internetmängd för månaden tog slut och hastigheten begränsades. Att någonting har blockerats har dock aldrig hänt förut. Jag kan inte heller komma åt Facebook när jag internetdelar till datorn men alla andra sidor fungerar som vanligt. (Fast långsamt såklart).

Jag undrar om någon har haft samma problem som mig och då har hittat någon lösning på problemet eller om någon har någon tanke över vad som kan vara fel???

Permalänk

Även jag har detta problem både på mitt mobila bredband och på min mobil. Har båda abonnemangen hos Telia. Något som är konstigt är att twitter fungerar som vanligt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du inte hittat idioten på jobb inom två veckor är du idioten själv.

Permalänk
Medlem

Även jag har Telia.
Mycket underligt detta fenomen tycker jag.

Jag har inte Twitter så jag kan inte säga något om det

Permalänk
Medlem

Någon mer som har råkat ut för samma fenomen och som har hittat en lösning på problemet???

Permalänk
Medlem
Skrivet av BAseN:

Någon mer som har råkat ut för samma fenomen och som har hittat en lösning på problemet???

http://www.telia.se/privat/ladda/kopmerdata
Vissa sidor klarar inte de latenser som operatörerna lägger på när datamängden är förbrukad.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

http://www.telia.se/privat/ladda/kopmerdata
Vissa sidor klarar inte de latenser som operatörerna lägger på när datamängden är förbrukad.

Okej. Tack för svaret.
Det har aldrig hänt förut (jag gör slut på min surf varje månad) och därför blev jag ganska förvånad när det hände, men det känns väl som en naturlig förklaring.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BAseN:

Okej. Tack för svaret.
Det har aldrig hänt förut (jag gör slut på min surf varje månad) och därför blev jag ganska förvånad när det hände, men det känns väl som en naturlig förklaring.

Du borde ju kunna svara på om det var felet nu när vi är i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Du borde ju kunna svara på om det var felet nu när vi är i december.

Just det. Det är ju första idag. Härligt att då tillbaka fulla hastigheten.

Nu funngerar det igen.