Kan varken ha egen server på Teamspeak3 eller ventrilo

Permalänk

Kan varken ha egen server på Teamspeak3 eller ventrilo

Hej alla Sweclockers. Nu är det så här: att jag har skapat en Guild på World Of Warcraft och vi lirar raids väldigt mycket. Nu vill vi ha en egen server där bara vi har tillgång till teamspeak3 eller ventrilo så vi blir ostörda. Men problemet är att jag kan inte skapa en egen server. Jag lirar spel med brandvägg som sitter i väggen (bor inom bostäderna].

Ps: jag har följt video på Youtube som "verkar vara relevanta och simple" men det störs något på vägen iaf.

När jag försökte fixa på Ventrilo så fungerar det inte. Står bara connecting server, inget mer händer. Jag vet vilken IP-adress jag har men kan ändå inte. Samma sak gäller det på TS3. Snälla hjälp mig.

Permalänk
Medlem

Kommer andra in på servern isåfall måste du connecta på interna IP nummret..Jag måste göra det på min TS server

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Det är så att ingen kommer in. Det är jag som försöker skapa en egen server med utan framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

Det är så att ingen kommer in. Det är jag som försöker skapa en egen server med utan framgång.

Så du kommer inte in på servern lokalt heller?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Har du öppnat alla portar korrekt?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

Det är så att ingen kommer in. Det är jag som försöker skapa en egen server med utan framgång.

Vad menas med "Jag lirar spel med brandvägg som sitter i väggen (bor inom bostäderna]." ?

Internt borde du kunna ansluta till ts servern - men för att ansluta utifrån krävs portöppningar.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk

använder inte mig av router

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

använder inte mig av router

Jag lirar spel med brandvägg som sitter i väggen (bor inom bostäderna].

brandväggen måste ha portarna öppna då TS inte är plugnplay

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

använder inte mig av router

hur fan kan du göra en server utan router? du måste ställa in så servern går efter din ipv4 adress och du måste öppna portar i routern för att andra ska få komma in på servern! Om du vill kan du få en kanal på min teamspeak om detta verkar för svårt!

Permalänk
Medlem

Har du vidarebefordrat portarna som krävs i din brandvägg?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

jag vill att min Guild och jag har en egen server t.ex. på ventrilo så vi blir orstörda.
Såhär gjorde jag ang ventrilo. Jag ladda ner ventrilo client 64 bitars eftersom jag har 64-bitars operativsystem. Jag namn gav ett namn som jag tänkte ha att logga in med.. Servern skapade jag ett namn som skulle passa in med vår Guild. Hostname/ip är Ip – Ipv4 address 83.233.44.164.
När jag trycker connect kommer det inte upp något, utan det står i rutan connecting server sedan händer det ingenting..

Permalänk

Jag har ingen router blir lite svårt då! jag och sambon har bredband som är i väggen från bostäderna...

Permalänk
Skrivet av lawuinz:

hur fan kan du göra en server utan router? du måste ställa in så servern går efter din ipv4 adress och du måste öppna portar i routern för att andra ska få komma in på servern! Om du vill kan du få en kanal på min teamspeak om detta verkar för svårt!

jag är inget datorfreak, im sorry.

Vill gärna ha en egen kanal så bara vi sitter på. Kan ingen vägleda mig stegvis?

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Har du vidarebefordrat portarna som krävs i din brandvägg?

nej det tror jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

jag vill att min Guild och jag har en egen server t.ex. på ventrilo så vi blir orstörda.
Såhär gjorde jag ang ventrilo. Jag ladda ner ventrilo client 64 bitars eftersom jag har 64-bitars operativsystem. Jag namn gav ett namn som jag tänkte ha att logga in med.. Servern skapade jag ett namn som skulle passa in med vår Guild. Hostname/ip är Ip – Ipv4 address 83.233.44.164.
När jag trycker connect kommer det inte upp något, utan det står i rutan connecting server sedan händer det ingenting..

Har du laddat ner och installerat servern?

Vad är det för "brandvägg som sitter i väggen" du pratar om?

Permalänk

Provat Raidcall?

i princip samma som vent ev nått sämre ljudkvalité men inte så de e svårt att höra folk om de har micen rätt inställd.
gratis servrar så ingen behöver sitta å hålla server å man måste veta server ID för att kunna ansluta till ert chatrum.

http://www.raidcall.com/index.html

tycker det funkar bra och smidigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Provat Raidcall?

i princip samma som vent ev nått sämre ljudkvalité men inte så de e svårt att höra folk om de har micen rätt inställd.
gratis servrar så ingen behöver sitta å hålla server å man måste veta server ID för att kunna ansluta till ert chatrum.

http://www.raidcall.com/index.html

tycker det funkar bra och smidigt.

Min förra guild använde Raidcall, funkade sjukt bra.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Skrivet av madtop:

Har du laddat ner och installerat servern?

Vad är det för "brandvägg som sitter i väggen" du pratar om?

kollade på video på Youtube och följde stegvis ang. Ts3. Någonstans på vägen fastnade jag och kunde då inte utföra uppgiften. Ventrilo var en enkel video på Youtube, men när jag skulle göra samma sak kunde jag inte "conacting server".

helst ventrilo eller ts3 som jag vill ha. När jag laddade ner ts3 client kom jag in på en server, men det var alldeles för många kanaler.

Permalänk
Inaktiv

Här kan du hyra teamspeak server, 161Kr för ett år betalade jag.
http://www.multiplaygameservers.com/voice-comms/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

kollade på video på Youtube och följde stegvis ang. Ts3. Någonstans på vägen fastnade jag och kunde då inte utföra uppgiften. Ventrilo var en enkel video på Youtube, men när jag skulle göra samma sak kunde jag inte "conacting server".

helst ventrilo eller ts3 som jag vill ha. När jag laddade ner ts3 client kom jag in på en server, men det var alldeles för många kanaler.

Rubriken på tråden är "egen server".
Du pratar hela tiden om att du tankat hem "client", har du tankat hem och installerat en egen server?

Permalänk
Medlem

Några saker du behöver veta. Som ovan skriver så har du antagligen laddat ner klienten inte server versionen av Ventrilo.

Sen även om du lyckas installera Ventrilo Server så har det en slotbegränsning på 8slots för gratis versionen. Man måste betala för att kunna ha fler slots än 8. Alternativt kan man leta upp äldre versioner av Ventrilo så som 2.14 inte 3.0 som används nu.

Du säger att du har kopplat datorn rakt mot väggen utan router. Då har du ingen brandvägg.

Så problemet ligger antagligen bara i att du laddat ner fel fil.

Mvh

Permalänk
Medlem

kan ju alltid hyra https://www.clanwarz.com/ billigt och bra har haft ventrilo,ts3 och mumble från dom funkar kanon

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Men lol ifall du bara har klienten installerad och ej servern...Nog lika bra du låter någon annan fixa detta.För det är inte bara ladda ner starta så är allt klart..Massa portar måste vara öppna du måste ha rättigheter osv på servern..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Har du laddat ner och installerat servern?

Vad är det för "brandvägg som sitter i väggen" du pratar om?

Måste vara 13 mm gipsskiva i väggen som är brandvägg..