Permalänk
Medlem

Speldator 10k max

Hej vilken dator är bättre? Ja, jag vet att det bättre att bygga men jag vill han en färdig dator och jag kan inte bygga. Jag kommer använda dator för att spela FIFA 15 , surfa kolla på film osv... Motivera gärna...

http://www.inet.se/produkt/1972500/acer-predator-g3-605-gtx-9...

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=J2H85EA...

Permalänk

Bygg en dator. Du får mycket mer för dina pengar.

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottenEgg:

Bygg en dator. Du får mycket mer för dina pengar.

Som jag sa jag vet att det är bättre men jag kan inte bygga, vilken av dom 2 är bättre?

Permalänk

Den ena har ett bättre grafikkort men saknar SSD. Den andra har SSD men ett sämre grafikkort

Är det inte ett alternativ att få hjälp här med vilka delar du ska välja och sedan låta ex. Inet montera ihop den till dig? Då får du en mycket bättre rigg för pengarna.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Den ena har ett bättre grafikkort men saknar SSD. Den andra har SSD men ett sämre grafikkort

Är det inte ett alternativ att få hjälp här med vilka delar du ska välja och sedan låta ex. Inet montera ihop den till dig? Då får du en mycket bättre rigg för pengarna.

Är SSD så viktig? Acer har bra grafikkort GTX 970 men inte SSD...men kan jag köpa SSD när jag har pengar och lägga in i den acer dator?

Permalänk

En SSD gör en enorm skillnad vid uppstart av program, så som ex. Windows och liknande.

Köper du en SSD vid ett senare tillfälle bör du ju flytta över Windows till denna, vilket kan vara lite krångligt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

En SSD gör en enorm skillnad vid uppstart av program, så som ex. Windows och liknande.

Köper du en SSD vid ett senare tillfälle bör du ju flytta över Windows till denna, vilket kan vara lite krångligt.

Okej men kan du hjälpa mig med att bygga en dator som är bättre än dom ?

Permalänk

Bara ett snabbt exempel.

Edit: Det finns garanterat folk här som kan hjälpa dig att trimma priset lite, samt ev. föreslå andra delar.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Bara ett snabbt exempel.

http://i61.tinypic.com/33p65hy.jpg

Edit: Det finns garanterat folk här som kan hjälpa dig att trimma priset lite, samt ev. föreslå andra delar.

Ja men mitt är budget är 10 000 och windows saknas

Permalänk
Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Ja men du glömde windows 8 igen?

Permalänk

Ja att även klämma in det för under 10k blir svårt. Då får du nöja dig med ett enklare grafikkort, alt ta en något enklare CPU och skippa den mekaniska HDD:n.

Missade att du hade 10k som budget, då den ena datorn du länkar till i den första post går loss på 11k.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Ja att även klämma in det för under 10k blir svårt. Då får du nöja dig med ett enklare grafikkort, alt ta en något enklare CPU och skippa den mekaniska HDD:n.

Missade att du hade 10k som budget, då den ena datorn du länkar till i den första post går loss på 11k.

Ja, men jag räknar med att den kommer vara billigare i jul eller efter jul... Jag funderar på att ta den och sen köpa SSD. Jag kollade på youtube videos hur man flyttar windows till SSD. Det är inte så svårt. Och jag kommer spela FIFA jag tror den kommer fungera på den dator utan problem med GTX 970

Permalänk
Medlem

För runt 10k hade jag byggt detta: https://www.inet.se/kundvagn/visa/7473858/10000kr-mys dessutom sparar du en hel tusenlapp och får en bättre processor. Det är även kul att bygga själv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Okke600:

För runt 10k hade jag byggt detta: https://www.inet.se/kundvagn/visa/7473858/10000kr-mys dessutom sparar du en hel tusenlapp och får en bättre processor. Det är även kul att bygga själv!

Det är kul om man kan bygga Men saken är att jag inte kan.

Permalänk
Avstängd

Är du fortfarande insnöad på att HP datorn skulle vara bra? Du fick tips på bra datorer i din förra tråd.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Är du fortfarande insnöad på att HP datorn skulle vara bra? Du fick tips på bra datorer i din förra tråd.

Ja , för att jag kan få den ännu billigare, 8900 med studentrabatt. Jag gullade inte grafikkortet som ni förslog. Jag tycket att Acer har bra grafikkort, om det är bara SSD som saknas så kan jag köpa den senare och lägga in i dator. Min kompis sa till mig att de n kommer klara FIFA 15 bra.

Permalänk
Avstängd

Ett GTX 760/AMD R9 280 klarar ju för bövelen t.om Battlefield4.

Visa signatur

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Ett GTX 760/AMD R9 280 klarar ju för bövelen t.om Battlefield4.

klarar inte gtx 970 det?

Permalänk
Avstängd

Klart ett GTX 970 skulle klar av battlefield4,det är ett kraftfullare grafikkort. Du är medveten om att märkesdatorer kommer med 1års garanti, mot 3år för monterad dator från inet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Klart ett GTX 970 skulle klar av battlefield4,det är ett kraftfullare grafikkort. Du är medveten om att märkesdatorer kommer med 1års garanti, mot 3år för monterad dator från inet?

Okej. Jag vet, men jag är sån kille som litar mer på klara datorer som Acer. Jag har nu en dator från Acer, den köpte jag 2008 och jag har aldrig haft problem med den. Så det är därför jag undrar om den klarar spel som FIFA och GTA. Jag kommer även köpa SSD om det är bara det som saknas att den ska bli bra.

Permalänk
Avstängd

I rest my case, som att prata med en vägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

I rest my case, som att prata med en vägg.

Tråden och frågan var om dom två datorer som jag länkade, du ser själv att jag frågade om de datorer inte om att bygga.

Permalänk

Tror inte det kommer att bli billigare. Varsågod:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7482494/2014-12-16

SSHD - bra kompromiss med dina krav.
Bra Cpu-kylare - Kommer göra datorn tystare än en "köp-dator".
Nätagg - Seasonic-agg av bättre kvalité.
...och icke att förglömma - möjlighet att uppgradera utan problem.

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiChrist:

Tror inte det kommer att bli billigare. Varsågod:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7482494/2014-12-16http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/kundvagn/bild/7482494/2014-12-16

SSHD - bra kompromiss med dina krav.
Bra Cpu-kylare - Kommer göra datorn tystare än en "köp-dator".
Nätagg - Seasonic-agg av bättre kvalité.
...och icke att förglömma - möjlighet att uppgradera utan problem.

Tack, den ser bra ut.

Permalänk
Skrivet av vitasi:

Tack, den ser bra ut.

Har använt en rad rabatter. Tror inte grafikkortspriset gäller länge till. Datorn är betydligt bättre än ett färdigt paket, tror inte du kommer att få det billigare efter jul (eller om två dagar).

Lycka till!

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag beställa datorn som är ovan så snarast som möjligt, speciellt då grafikkortet inte räcker i lagret länge till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relizent:

Om jag var du skulle jag beställa datorn som är ovan så snarast som möjligt, speciellt då grafikkortet inte räcker i lagret länge till.

Jag vet, men har inte för tillfället pengar. Jag tänker köpa dator om 7-10 dagar. Men det kommer säkert vara slut. Jag hoppas att datorerna kommer bli billigt då. Vi får se.