Skicka ljud från iPhone till två separat bluetooth-högtalare samtidigt

Permalänk

Skicka ljud från iPhone till två separat bluetooth-högtalare samtidigt

Hej,

Går det att skicka ljud från iPhone till två separata bluetooth-högtalare samtidigt, dvs få ljudet synkat? Jag har mina aningar om att det inte riktigt går, känslan enligt mina google-försök...

Kan någon bekräfta?

Tack!

Permalänk
Medlem

Google har viskat i mitt öra att det går att para ihop två enheter med telefonen men det går bara att skicka ljud till en.

Något som funkar däremot är t.ex. högtalare/hörlurar + tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nirre1984:

Hej,

Går det att skicka ljud från iPhone till två separata bluetooth-högtalare samtidigt, dvs få ljudet synkat? Jag har mina aningar om att det inte riktigt går, känslan enligt mina google-försök...

Kan någon bekräfta?

Tack!

Om du har en splitter och då självklart en högtalare med sändare..:/

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Om du har en splitter och då självklart en högtalare med sändare..:/

Vilken sorts splitter menar du?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nirre1984:

Hej,

Kan någon bekräfta?

Tack!

http://macworld.idg.se/2.1038/1.578615/spela-musik-fran-ios-p...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nirre1984:

Hej,

Kan någon bekräfta?

Tack!

Bluetooth != airplay

Permalänk
Medlem

Du kan inte göra så via bluetooth. Vill du absolut göra en lösning får du köpa 2st Airport Express och sen kan man då strömma musiken till flera enheter över Airplay Wifi.

Permalänk
Skrivet av Ganksta:

Du kan inte göra så via bluetooth. Vill du absolut göra en lösning får du köpa 2st Airport Express och sen kan man då strömma musiken till flera enheter över Airplay Wifi.

Ok tack, då var det tyvärr som jag misstänkte... Synd