Lian Li lanserar O-serien chassin med härdat glas och väggupphängning

Permalänk
Melding Plague

Lian Li lanserar O-serien chassin med härdat glas och väggupphängning

Slimmade chassin med härdat glas och mångsidig orientering med väggupphängning symboliserar Lian Lis O-serie chassin, som i början av nästa år anländer i fyra olika storleksklasser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ett par bomullshandskar är ett måste att få på köpet!

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Hedersmedlem

Det som fick mig att spärra upp ögonen var främst den fasta bordstelefonen. En oväntad raritet!.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Fan, rätt schysst asså!

Har alltid gillat designer där grafikkortet kan ligga sådär, är sjukt snyggt med vattenblock med någon härlig färg eller fina kylare!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Snyggt, man kan nog bygga någonting riktigt fint. Dock var priset lite väl enligt mig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk

Den ljusblåa plasten passar inte als in i chassi serien ...

Visa signatur

The Flippin Ninja

Permalänk
Medlem

Jag vill se ett vattenbygge på den minsta modellen av detta Rätt snyggt och skulle vart en mycket trevlig väggprydnad / hyllprydnad i vardagsrummet.
Kändes lite klumpigt med panelen att ta bort "glaset" dock, Finns de nå värre än när panelen faller ned när man öppnar.. urk.
Personligen hade jag nog täckt över hdd och nätagget.
Sen kände jag att upphängningen mot väggen kanske inte verkade helt 100, Speciellt inte när dom hålen var platta och sen sticker tumskruvarna ut på baksidan. Visst är det bättre för fläkten att ha spelrum men kanske hålen för upphänhninhnen skulle stuckit ut lite också.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Wow! Fick till och med högre puls när jag kollade genom bilderna!

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Men dyrt!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga, och shit vad skönt att ha den på väggen då!!

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Såg detta vid lunch idag men fick inte fram prissättningen.

Nu får man en liten klump i halsen. Var jätteintresserad av den lilla modellen tills jag insåg att den är 19liter stor (lika stor som Node 304). Känns som en roligare variant av Silverstones mITX Raven RVZ01 (14l) med en GPU som är vänd på samma sätt som i denna är roligare för min del.

Blir nog till att antingen tungt modifiera eller bygga eget nästa gång.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hur får man tag i IO?
Ser ut som att man måste skruva isär hela chassit xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Slimmade chassin med härdat glas och mångsidig orientering med väggupphängning symboliserar Alienwares O-serie chassin, som i början av nästa år anländer i fyra olika storleksklasser.

Läs artikeln

FTFY

Permalänk
Medlem

Så fort de klistrar på en glaskiva med julgransbelysning sticker priset iväg 2000kr. Bling katching!!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd

Är det då VESA som gäller för att hänga upp? Smidigt om det så är fallet!

Permalänk
Medlem

SLI Crossfire Kompatibla?

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

Roligt någon tillverkar chassi med PCI-Express riser. Körde en liknande upplägg för en massa år sedan (2005 kanske?), men hade förstås inget riktigt chassi till de hela. Riktigt bra ide.... Men de hade missat möjligheten till ordentliga kylare på grafikkortet. Hade en infinity kylare på mitt grafikkort, vilket kylde grafikkortet utan att göra mycket väsen av sig. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=335835

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

För jävla snyggt. Men lite saftigt pris, men å andra sidan är det ett chassi helt i alluminium
Gillar ideén med väggmontering dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av ACR83:

SLI Crossfire Kompatibla?

Multi-gpu lösningar kan bli problematiska om inte risern är skärmad tror jag. Får ser hur Lian-Li knäcker den nöten.

Sen ATX, hur tänkte dom där? Känns inte så genomtänkt i min mening.

Permalänk
Medlem

Tycker lådan såg lite häftig ut.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Multi-gpu lösningar kan bli problematiska om inte risern är skärmad tror jag. Får ser hur Lian-Li knäcker den nöten.

Sen ATX, hur tänkte dom där? Känns inte så genomtänkt i min mening.

Skrivet av ACR83:

SLI Crossfire Kompatibla?

Frågan är VARFÖR man ska ha SLI och CROSSFIRE i detta chassi... finns 1000 tals andra modeller du kan köra SLI på. Knappast en brist att man är begränsad till ett grafikkort i 99 fall av 100. Så för alla de som inte måste ha 2x GTX 980 prestanda i sina spel kan köra detta lite annorlunda "show off" chassi istället.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

åhhh vill se recension på det största modellen

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Fasen va sugen man blev då, men sen kom priset och skrämde iväg mig :/

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av vompen:

Fasen va sugen man blev då, men sen kom priset och skrämde iväg mig :/

Nja kanske inte reapriser men Lian-li är väl inte direkt kända för budgetgrejer, dock bra mycket bättre än In-win med sina fantasichassin och fantasipriser.

Permalänk

Lite synd att dom kör på SFX när det inte finns agg med hög kvalité rakt igenom.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Sjukt fula

Permalänk

Ruskigt snyggt, om man bygger ordentligt i det. Det sistnämnda skulle jag aldrig orka dock...

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Är det då VESA som gäller för att hänga upp? Smidigt om det så är fallet!

Nej! som de på filmen visar så är det 2st hål som är mer avlånga, du skruvar i 2 skruvar i väggen å sen här du upp lådan å passar in skruvskallarna på väggen med hålen. ungefär som hålen du har på tex Router, Switchar osv för väggmontering...

Du ser hålen på övre delen av chassiet

Var det bara den lilla för mITX moderkort som gick att hänga på väggen med de två avlånga hålen i övre delen på lådan?
menar helt värdelöst om de andra ink den sista riktigt "Stora" lådan inte går att hänga på väggen!!!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordrassil:

Nja kanske inte reapriser men Lian-li är väl inte direkt kända för budgetgrejer, dock bra mycket bättre än I-win med sina fantasichassin och fantasipriser.

Jo det är ju både material skillnad, Design skillnad och tillverknings skillnad mellan Lian Li och In-Win.

In-Win var förr inte så smäcka de verkar vara idag, ett av mina bästa chassin någonsin var ett In-Win men det var typ i gjutjärn så de var för tungt att bära på.
Fulltower, med då Top of the line CPU Intel P2 400Mhz, Apaptec SCSI Raid Controller kort och en jävla massa tunga SCSI diskar och en intern Colorado Backup Tape Station gjorde den inte mindre tung häller
Inte min låda, hitta på google.com/bilder men samma modell å färg. Jag tycker fortfarande att den är smart, men alldeles för tung även när den är tom.
Jag hade inte ett någon annan Tower låda med samma funktioner som In "Win Q500 full tower case" jag har nog fel, men jag kan tänka mig att dem var först med dessa lösningar på sent 90-tal.

Det var på den tiden ens far jobbade som inköpare på Berendsen Data, Distrubitörer av PC prylar och Servers när dem fanns. de blev uppköpta senare å typ finns inte längre. men alla känner nog igen loggan Berendsen, de har företag inom alla möjliga branscher i Sverige så kan man se dem hyra ut kontors inredning.

Jag sommarjobbade och extra jobbade även där på deras Support och Garanti avdelning när jag var 14,15 och 16 år, 33 år och gråhårig idag

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt...