Permalänk
Medlem

Denna dator för CS:GO?

Hej!

Jag tänkte köpa en dator som jag i princip bara kommer spela CS:GO på. Jag är ute efter en trevlig upplevelse men ändå att betala så lite som möjligt. Såg att denna dök upp nu på rean https://www.dustinhome.se/product/5010815164/erazer-x310. Jag är väldigt dålig på datorer så min fråga är: Borde jag slå till eller kan jag bygga ihop en bättre dator för samma slant?

Tack och God Jul!

Permalänk
Medlem

att bygga din egna är ALLTID bättre. vad är din budget, skillnaden är oftast nätaggregat, grafikkort m eftermarknads kylare, CPU eftermarknads kylare, bättre Moderkort, bättre allt i princip haha.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Okej! Jag vill helst ligga under 6000 - har inte utrymme för mer för en dator som endast kommer användas för CS. Tyckte att processor och grafik såg rätt schysst ut i denna men resten var ju svårt att avgöra.

Om ngn vänlig själ skulle vilja ge ett förslag på något som skulle vara bättre inom min budget skulle jag naturligtvis bli överlycklig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lehar001:

Okej! Jag vill helst ligga under 6000 - har inte utrymme för mer för en dator som endast kommer användas för CS. Tyckte att processor och grafik såg rätt schysst ut i denna men resten var ju svårt att avgöra.

Om ngn vänlig själ skulle vilja ge ett förslag på något som skulle vara bättre inom min budget skulle jag naturligtvis bli överlycklig

Den dator som du länkade var ganska bra och billig det skulle klara CS mer än bra. Priset är väldigt bra och jag personligen tror att man inte kan bygga bättre dator än den för 5500. Jag beställde den idag på morgonen, men jag ser att den redan är slut eftersom den var billig. Det var över 10+ i lager när jag beställde den idag, fan va snabbt den har sålts.

Permalänk
Medlem

Okej! Som tur är har jag redan beställt men tänkte fortsätta leta - går ju alltid att ångra sig! Tack för din input dock!

Permalänk
Medlem

Nevermind .. köp den bara!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lehar001:

Okej! Som tur är har jag redan beställt men tänkte fortsätta leta - går ju alltid att ångra sig! Tack för din input dock!

Va bra att du beställde den i tid! Jag har letat efter en dator mer än 1 vecka men har inte sätt bättre dator för dom pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Nevermind .. köp den bara!

Han kan bygga som du säger, men jag tror inte att han kan bygga bättre dator än den för dom pengarna. Monteringen och Windows kommer bara kosta över 1500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitasi:

Han kan bygga som du säger, men jag tror inte att han kan bygga bättre dator än den för dom pengarna. Monteringen och Windows kommer bara kosta över 1500.

Just därför jag instämmer

Visa signatur