SweClockers i samarbete med datorbutiken.com presenterar överklockad komplett PC med garanti!

Permalänk
Medlem

kul om priset skulle påverkas mycket.. bara för att de ska hålla sig under 10000´... det blir det med frakten också... så d så... med tanke på att den är utan skärm så ska man kunna kräva mycket av en pc för 10000

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Hedersmedlem

Dessutom brukar det ju vara så att flänsar speccas för den högsta cpu-hastighet som finns när flänsen är ny, men oftast klarar dom betydligt mer.

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaggzz
Dessutom brukar det ju vara så att flänsar speccas för den högsta cpu-hastighet som finns när flänsen är ny, men oftast klarar dom betydligt mer.

Och 2800+ är ju den varmaste processorn från amd just nu.
Har bestämt för mig att barton är mkt svalare eftersom den lever på sin utökate cache.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

har en 1800+@1700mhz med en taisol-koppar
och när jag köpte den så tror jag det stog max 1.4ghz 1600+ amd...
btw vart väldigt köpsugen dock så har man redan en hyfsad burk och lite pengar :/

Permalänk
Medlem

Shit den här tråden börjar bli rätt stor nu
Rekord eller?
Själv har jag länge varit intresserad av överklockning men aldrig riktigt provat på eftersom jag alltid har varit rädd för att paja någonting...
Om jag inte hade min fixide om att alltid bygga datorn själv (och att jag vill veta exakt vad som finns i den och är alltid petig med märken på moderkort m.m.) skulle detta kanske kunna vara en bra ide.
Nu så är datorn jag har nu inte heller släpgammal Amd 1600+ så det känns inte nödvändigt att uppgradera just nu heller...
Jag ska nog se mej lite om på nätet efter lite info istället...
Någon som har några tips på några bra siter för en gamal datavan kille som inte vågat sej på överklockning på allvar (har överklockat lite min gamla P1:a på 120mhz gick i 133mhz ).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

tycker det är ett bra intiativ av swec och att alla dessa som enbart klagar på att man ska klocka hit o dit själv enbart kan knipa igen. Detta verkar vara ett helt ok system för den som kanske inte är så insatt.

Jag grattulerar till ett bra system och till alla pengar ni lär tjäna på det

Visa signatur

XP 2400+ - 512mb ram - 180GB
P4 2.4GHz M - 512 mb ram - 60Gb

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att DB.com/Swec. fortsätter med detta och gör nya Swec. burkar så det finns när det e dags att uppgradera. Idén var då jäkligt bra.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Prescott: Jämnför priserna utan AMDs +. Asså du tar clock för clock priserna, då får du allt smaka

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Vad mycket tjafs asså det blev måste jag säga.

Om mitt alternativ skulle stå imellan dessa.
Amd 2800+
P4 2800mhz

och allt övrigt var samma, o lika snabbpresterande moderkort. Så skulle jag välja P4 faktiskt av många olika orsaker.
1. Dom är mindre.
2. Dom klockas högre o mycket lättare.
3. Behöver ej låsa upp dom o pilla runt.

Annars som sagt är jag en stolt amd ägare,
sen ni måste komma ihåg att P4 modellerna är dyrare än amd i stort sett men P4 är boxade o det är inte vanligt man ser hos xp prollarna..

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Massor av fjortissnack, många av er är så lol, kommer med värdelösa argument. Kan ni inte tänka över innan ni postar?

Annars till SweC-Crew och DB så bra grej det här, hoppas ni får in lite stålar som ni kan spendera på 'bra' saker

Edit: u och i ligger nära varandra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Vad mycket tjafs asså det blev måste jag säga.

Om mitt alternativ skulle stå imellan dessa.
Amd 2800+
P4 2800mhz

och allt övrigt var samma, o lika snabbpresterande moderkort. Så skulle jag välja P4 faktiskt av många olika orsaker.
1. Dom är mindre.
2. Dom klockas högre o mycket lättare.
3. Behöver ej låsa upp dom o pilla runt.

Annars som sagt är jag en stolt amd ägare,
sen ni måste komma ihåg att P4 modellerna är dyrare än amd i stort sett men P4 är boxade o det är inte vanligt man ser hos xp prollarna..

det var det sämsta...ta och titta riktigt länge och hårt din egen signatur

Permalänk
Medlem

Camridge? Är det jobbigt att låsa upp sin athlon och därför bättre att köpa en P4 som inte ens går att låsa upp? Man kan skita i att låsa upp athlonen också..

Permalänk
Glömsk

Jag förstår inte riktigt hur ni orkar engagera er i de här processordebatterna? Processorerna är lika bra, har lika många för- och nackdelar, kostar ungefär lika mycket osv. Sen när vi kommit så långt och bestämt att processorerna är lika bra, då är det bara att titta på chipset och kylning så är svaret givet.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Kunde man inte gjort så att man hade en version som e omoddad me ???

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem

fint att ni bytte graffe...... låter ju som en riktigt trevlig burk nu...

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk

synd

synd att den inte fanns innan man köpte den nuvarande...som kanske är lite vassare iaf... förutom graffekortet förstås...ATI är ju kung...lr?

Permalänk
Medlem

DB Burken

Burken verkar prisvärd, tycker jag,
speciellt nu när Grafikkortet är utbytt.
Dock skulle jag aldrig köpa en dator från DB,
i alla fall inte om man vill ha garanti.
Deras returdelning vägrar att acceptera garantianspråk.
Den enda gången jag lyckats få ett garantianspråk
godkännt var när de lyckades slarva bort den inskickade prylen.

Visa signatur

I5-6600K, ASUS Z170 Pro Gaming, R9 390 Nitro 8GB, Crucial Ballistix Sport 2*4, Cooler Master G650M, Samsung 850 EVO 250 GB, Fractal Design R5.

Permalänk
Medlem

Re: DB Burken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackea
godkännt var när de lyckades slarva bort den inskickade prylen. [/B]

ojoj - tvärtom för mig !
har aldrig haft ngt problem med garantin !
tex så la en av mina 120GB WD av mitt i allt och det var absolut inga problem att få en ny !

Permalänk
Medlem

Det här var en av dom bättre idéerna på länge tror jag!
Monterat av proffs, testat av swec...
Perfekt för den som har tummen mitt i hand, eller bara e trött på o pula me't... Mycket nice.
Bra pris också!

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

Re: DB Burken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackea
Burken verkar prisvärd, tycker jag,
speciellt nu när Grafikkortet är utbytt.
godkännt var när de lyckades slarva bort den inskickade prylen.

Hur klantig e du då?

Allt som pajjat för mig har jag fått utbytt av dem utan problem.

Man mailar ju bara och ber om en fraktlapp sen så klistrar man på den på en kartong där man packat varan väl med mycket embalage så att den inte kan bli skadad så löser sig allt..:)

Klaga inte när det oftast är den som skickar in som gör fel. Oftast är det sånna som du som skickar in saker kasst packade så det blir transportskador och då är det ju självklart att du inte får nåt.

Jag älskar denna butik och kommer handla av dem fast de är lite sega då de har en bra sida där det är lätt att hitta det man ska ha och det är mycket bättre än att försöka hitta nåt på tex Oneshop.nu.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket sweclockers.com får för varje såld dator...

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem

Dags att kolla upp glasögonen furan kring 100 pix.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furan
Undrar hur mycket sweclockers.com får för varje såld dator...

Härligt att Swec får en hundring / dator

Då kanske äntligen edin & co kan ordna schysta Swec klistermärken som ska sättas upp på bilrutan

Eller hur edin...

Permalänk

Detdär är det mest underbara jag sett nånsin! GIMME! helt klart mitt nästa köp!

Permalänk
Hedersmedlem

Trycker ni upp klistermärken vill jag köpa ett!

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

vill också ha ett klistermärke

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag förstår inte riktigt hur ni orkar engagera er i de här processordebatterna? Processorerna är lika bra, har lika många för- och nackdelar, kostar ungefär lika mycket osv. Sen när vi kommit så långt och bestämt att processorerna är lika bra, då är det bara att titta på chipset och kylning så är svaret givet.

AMD...?

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OniZinKo
Massor av fjortissnack, många av er är så lol

hur är man när man är lol ? som du eller som en fjortis kanske ? vet du ens vad lol står för ?

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Hade betalat för klistermärket men jag har redan nog med datorgrejer. Men jag rekommenderade detta paket till en kompis som antagligen kommer att köpa det!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Jag har också rekomenderat det till en kompis men han ville in köpa. Min moster ska till USA så hon får köpa grejjer där istället, annars skulle sweclockersdatorn blivit hennes.