Permalänk

HjÄlp! Jag Skulle Aldrig Klockat!!!

jag klockade min 2000+ till 2400+ med "redstorm clocking" på mitt soltek kort, direkt fick jag upp en blåskärm "windows kan inte startas byt grafik kort bla bla bla"
så jag klockade ner den med "CPU clock" till 140 (ca 1,7Ghz)
då började den dumpa fysiskt minne hela tiden
så jag klockade ner den till 1,679 ghz altså CPU clock 133
och nu går den inte att klocka ner mera!
dessutom har tempen höjts från 34 grader till 39! den vägrar gå under 39 grader! jag är lite rädd för att jag har bränt minnena men det funkar ju nu när den e "normal"!

HJÄLP MIG SNÄLLA!!!!!!

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem

Nej inget är trasigt. Klocka lite i taget och se när det tar stop, 39grader är ingenting du kan bli orolig när den närmar sig 80grader. Klocka manuelt, redstorm suger.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Avstängd

Om du är osäker så CCMOS (cleara cmos) står i din moderkortsmanual hur man gör

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

LecToR: Jag tolkar det så att han inte kan starta datorn..
AMD_Mannen: Du får blåskärm direkt eller?
Vad står minnet på? Ställ in det på samma som processorn.
Om det inte funkar är det förmodlingen någon fil på hårddisken som är paj, ominstallation. Det var det för mig.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

jodå jag kan starta datorn det har gått sen jag klockade ner den första gången men det är dumpningen av minnet som oroar mig det har dock inte hänt sen den är på 1,679 ghz

ps varför kan jag inte komma ner till 1,67ghz?

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk

Re: HjÄlp! Jag Skulle Aldrig Klockat!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN
jag klockade min 2000+ till 2400+ med "redstorm clocking" på mitt soltek kort, direkt fick jag upp en blåskärm "windows kan inte startas byt grafik kort bla bla bla"
så jag klockade ner den med "CPU clock" till 140 (ca 1,7Ghz)
då började den dumpa fysiskt minne hela tiden
så jag klockade ner den till 1,679 ghz altså CPU clock 133
och nu går den inte att klocka ner mera!
dessutom har tempen höjts från 34 grader till 39! den vägrar gå under 39 grader! jag är lite rädd för att jag har bränt minnena men det funkar ju nu när den e "normal"!

HJÄLP MIG SNÄLLA!!!!!!

clocka alldrig me redstorm jag hade de i mitt för modekort och den klockar fel. Den klockar inte ultimat.

Den säger att den gör allt automatiskat men de gör den inte. den höjder FSB men den höjer ingen core volt eller nåt annat.

Jag har me fått blåskärm och skit me soltek.

clocka manuelt =P