Formatera om dator med win8 problem

Permalänk

Formatera om dator med win8 problem

Hej! När jag installerar Windows 8 och när den förbereder filer för installation kommer den bara fram till 69% sedan kommer rutan upp att man kan inte framför vidare med installationen!

Nu kom det upp en ruta som står såhär:
Det gick inte att installera de begärda filerna. Filen kanske är skadad eller saknas. Kontrollera att alla filer som behövs för installationen är tillgängliga och starta därför om installationen!

Nämligen fått virus och behöver formatera dator men problematiska besvär dyker upp!

Permalänk
Medlem

Du verkar ha korrupt installationsmedia.

Ladda ner senaste 8.1 direkt från M$ och försök igen -

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/create-reset-ref...

Se till att du tar bort ALLA partitioner på disken när du installerar.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Rekordmedlem

Har du börjat med att radera partitionen innan du försöker installera om ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det är inget fel på skivan! Den var oöppnad!

Permalänk

Jag har raderat partitionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

Det är inget fel på skivan! Den var oöppnad!

kan ändå vara fel på den...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

Det är inget fel på skivan! Den var oöppnad!

Att den är oöppnad utesluter inte att det är fel på den. Ladda hem från länken jag skrev ovan.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk

Först gick jag in på bios systemen med boot och den biten! Jag stoppar in Windows 8 skivan och påbörjar installationen(formateringen) skriver in svenska instruktioner, skriver in produktsnyckeln, raderar partitionerna så har jag fullt utrymme på dem 2 som jag har kvar (2 hårddiskar) skivan startas upp och vid 69-70 går det inget mera och rutan dyker upp. Där är jag nu!

Permalänk

Tror inte det är fel på skivan i vilket fall! Hur skall jag kunna ladda ner om jag inte ens kommer till startsidan?! jag fick ett skit virus som hamnade på windows!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

Tror inte det är fel på skivan i vilket fall! Hur skall jag kunna ladda ner om jag inte ens kommer till startsidan?! jag fick ett skit virus som hamnade på windows!!!

Bruka en annan enhet. Har du ingen själv kanske du kan låna från en bekant.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Det jag ej ha gjort är sparat filer! Jag vill ju ha en helt ny dator alltså formatera så alla filer program m.m som jag har sparat vara borta!!!!

Permalänk
Medlem

Jag har iaf gett dig en lösning. Vill du inte ens prova så blir det svårt att få hjälp. Någon annan kanske kan komma med en alternativ lösning du är villig att prova på.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

Först gick jag in på bios systemen med boot och den biten! Jag stoppar in Windows 8 skivan och påbörjar installationen(formateringen) skriver in svenska instruktioner, skriver in produktsnyckeln, raderar partitionerna så har jag fullt utrymme på dem 2 som jag har kvar (2 hårddiskar) skivan startas upp och vid 69-70 går det inget mera och rutan dyker upp. Där är jag nu!

Koppla ur den disk du inte ska ha Windows på för att utesluta att det är den som ställer till med problem.

Visa signatur
Permalänk

Då blir det problematiskt! Är inte den typen med datorer. Därför gör jag tråd inom detta inlägg!

Permalänk

Får väl ringa till Inet imorgon kl. 09.00 annars då för det var där jag köpte datorn.

Permalänk

http://support2.microsoft.com/kb/947821/sv. en länk annars att använda eller?!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Persson85:

http://support2.microsoft.com/kb/947821/sv. en länk annars att använda eller?!

Det är inte tillämpligt när du ska installera om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Persson85:

http://support2.microsoft.com/kb/947821/sv. en länk annars att använda eller?!

Nej, den hjälper dig nog inte. Kontakta Inet.

Permalänk
Medlem

Gör som personerna har sagt tidigare. Ladda ner filerna från Microsoft, lägg in det på usb sticka och installera. Hade samma problem och jag fick göra så för att kunna formatera om datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

När jag som sagt försöker installera win8 så kom den här rutan upp:
Nu kom det upp en ruta som står såhär:
Det gick inte att installera de begärda filerna. Filen kanske är skadad eller saknas. Kontrollera att alla filer som behövs för installationen är tillgängliga och starta därför om installationen! Sedan i den rutan kommer den en felkod som är 0x80070017 något liknande och när man går in på den länken så stämmer det faktiskt in att något är skadat samt den där felkoden kommer upp!!!

Permalänk

Svårt att gå in på internet när man inte ens kommer till startsidan

Permalänk

När jag ska starta upp datorn blir den en svart bakgrund och en text kommer fram som lyder såhär: tryck ned valfri tangent om du vill starta med CD- eller dVD-skivan.....
An operating system wasn't found. Try disconnecting Any drivers that don't contain an operating system.
Press ctrl+alt+del to reastart!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

Svårt att gå in på internet när man inte ens kommer till startsidan

Vart skriver du nu ifrån? För att tydligen så använder du en dator för att det står inte "Skickades från m.sweclockers.com", ifall det nu inte finns något sätt att kringgå detta som jag inte vet om... Eller så använder du fullversionen av hemsidan på mobilen eller plattan. Ifall du inte har en dator, be en bekant att ladda ner filen och lägga in avbildningen på en usb sticka, finna många guides på nätet om hur man gör.

Permalänk

Jag skriver från min IPhone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Vart skriver du nu ifrån? För att tydligen så använder du en dator för att det står inte "Skickades från m.sweclockers.com", ifall det nu inte finns något sätt att kringgå detta som jag inte vet om... Eller så använder du fullversionen av hemsidan på mobilen eller plattan. Ifall du inte har en dator, be en bekant att ladda ner filen och lägga in avbildningen på en usb sticka, finna många guides på nätet om hur man gör.

Man behöver ingen guide. Media creation tool gör allt åt dig automatiskt. Inkl preparera USBn. Länken finns i 2a inlägget i denna tråd.

Jag skriver detta från mobilen också. Man måste inte använda m.swec... sidan från en mobil. Det går utmärkt med standardsidan

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Man behöver ingen guide. Media creation tool gör allt åt dig automatiskt. Inkl preparera USBn. Länken finns i 2a inlägget i denna tråd.

Jag skriver detta från mobilen också. Man måste inte använda m.swec... sidan från en mobil. Det går utmärkt med standardsidan

Ja media creating tool funkar fint, menade bara att ifall man är lite mindre kunnig så kan de behöva en instruktion på hur du ska göra. Även om det är hur enkelt som helst ifall man gör det steg för steg. Och ja, jag insåg också att man kan använda standardsidan ifall man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Så hur ska vi lösa mitt problem!? Tror inte ha någon bekant som kan ladda ner den där länken på en USB sticka'! Jag kan inte komma in på startsidan eller internet på min stationära dator! Hur går man vidare då?! Något med bios system man ska ändra eller vad?! Behöva köpa en ny dator känns lite klent!

Permalänk

Nu förbereder filer för installation och ligger på 93%! Men jag tog på den som fanns högst utrymme! Skulle jag ha gjort det?! När jag pratade med inet när en tjej svarade tidigare idag vid 5 tiden så skulle man ta den minsta! Jag gjorde då det men ingenting fungerade och fastnade på 69%! Sedan kom rutan upp att filerna eller det andra hade skadat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson85:

Nu förbereder filer för installation och ligger på 93%! Men jag tog på den som fanns högst utrymme! Skulle jag ha gjort det?! När jag pratade med inet när en tjej svarade tidigare idag vid 5 tiden så skulle man ta den minsta! Jag gjorde då det men ingenting fungerade och fastnade på 69%! Sedan kom rutan upp att filerna eller det andra hade skadat

Gå till ett internetkafe eller bibliotek och ladda hem via länken ovan till en USB sticka eller DVD.

Öppna datorns sidopanel och dra tillfälligt ur sladdarna ur de fysiskt "större" diskarna.

Installera från USB stickan på den lilla disken som är kvar inkopplad.

I början av installationen väljer du "anpassa" eller "avancerat" eller vad det nu heter på svenska. Där tar du bort (deletar) ALLA partitioner som finns på disken. Första gången datorn startar om under installationsprocessen så tar du fysiskt ut USB/DVD installationsmediet.

Skapa ett microsoftkonto eller logga in om du redan har ett.

Stäng av datorn.

Koppla in sladdarna till de större diskarna.

Starta datorn.

Tryck {win}+r samtidigt

Skriv diskmgmt.msc och tryck retur

Välj de större diskarna och tilldela bokstäver till dem genom att högerklicka på aktuell partition.

Färdig.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell