SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

långsam datorn (SSD)

Jag har min dator som är i signaturen. Köpt för 5 år sen. köpt till SSD och har extra mekaniska hårddiskar för lagring. Men jag fattar inte varför datorn blir så långsam periodvis. Internet går långsamt, fryser sig ett tag innan det kickar igång 30 sekunder senare. även med andra program.(hela datorn snarare)

Ingen aning vad det kan bero på. Har en CRUCIAL MX100 512GB.

Vad ni varför det segar ner så fruktansvärt. Har alla program på SSD. Ibland går det längre perioder innan jag startar om/stänger av programmen, några dagar eller så.

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

Jag har min dator som är i signaturen. Köpt för 5 år sen. köpt till SSD och har extra mekaniska hårddiskar för lagring. Men jag fattar inte varför datorn blir så långsam periodvis. Internet går långsamt, fryser sig ett tag innan det kickar igång 30 sekunder senare. även med andra program.(hela datorn snarare)

Ingen aning vad det kan bero på. Har en CRUCIAL MX100 512GB.

Vad ni varför det segar ner så fruktansvärt. Har alla program på SSD. Ibland går det längre perioder innan jag startar om/stänger av programmen, några dagar eller så.

ja har samma ssd funkar hur bra som helst. bara för att det fryser behöver det inte vara ssd, felsök innan sen kan du dra en slutsats vad som är problemet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Har du formaterat diskarna någonting de senaste 5 åren?

Permalänk
Skrivet av fromis:

Har du formaterat diskarna någonting de senaste 5 åren?

MX100 är inte 5år gammal

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

1. SSD kopplad till SATAIII-port?
2. AHCI påslaget i BIOS?

Mer troligt: Kolla att CPU-fläkt snurrar, kontrollera CPU-temp vid belastning.

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |