Origin & BF4 - Vill ej starta

Permalänk
Medlem

Testade men fungerade inte. Sitter på Comhem om det har nått med det att göra

Permalänk

Även jag har problem efter bytt moderkort :/

Visa signatur

-[Asus TUF B650]-|- [AMD Ryzen 7800X3D]-|-[NZXT Krakeni]-|-[Sapphire 6750xt Nitro+ OC]-|-[Kingston Fury 6400Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
MSI30" UW 165hz -[Logitech G502 HeroAsus Rog Poker Vortex 65% White

Permalänk
Medlem

Har haft problem sedan lördag. Kunde spela och leva loppan under fredagen.
Har testat att intallera om Origin, bytt dns till Google public, testat både wifi och trådade nätet. Men inget funkar.
Har Bahnhof i GBG.

Sitter nu i EA-kön. Men deras support har la stängt. JÄVLIGT IRRITERANDE VÄNTMUSIK DE HAR!

Permalänk
Medlem

Det jag har testat:
Nya drivrutiner
Rensat webbhistorik
Ominstallerat Origin
Ominstallerat BF4
Testat med Chrome Firefox och även IE
Testat Google dns

Kommer in på Battlelog
börjar ansluta
Fastnar på Logging in och sen följt av röd You were disconnected from ea (1)

EA får fixa sitt shit och snabbt. Vill inte ha gold Battlepacks som kompensering utan ett fungerande spel tack

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem! Sitter i Göteborg med Com Hem och problemet började i fredags den 30.e vill jag minnas. Har provat; nolla routern, öppna alla origins portar, inaktivera A.V, windows återställningspunkt och ominstallation av Origin. I "Client_Log" står det flera rader med felet; "Configuration contains an unrecognized key". Kan inte logga in på hemsidan heller och får time out. Väntar på svar från EA typ...

Men det fungerar finfint att logga in över Tre's 4G nät!

Visa signatur

//Richard

Permalänk
Medlem

Från Battlelog:

Citat:

EA_Rick said:
Just wanted to let you guys know that we are looking into this right now. At the moment I do not have any updates or info other than it is currently under investigation. We do apologize for the inconvenience caused, and once we have more information, we will post to let you know.

~Rick.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Från Battlelog:

Antar att dom är för upptagna med BF FULLPRICEDLCHARDLINELOL

Glömde nämna att jag sitter på Comhem i GBG och router var det första jag testade,
men det är en sån vanesak när det gäller comhem och gaming

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga, har ni aktiverat molnlagring av spelfiler i Origin? För när jag aktiverade det fick jag samma problem som er, men så fort jag avaktiverade det så fungerade allt igen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Jag måste bara fråga, har ni aktiverat molnlagring av spelfiler i Origin? För när jag aktiverade det fick jag samma problem som er, men så fort jag avaktiverade det så fungerade allt igen.

Inte så lätt när vi inte kommer in i Origin alls. Kan inte heller logga in på origin.se

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

Samma problem här, spelat hela kvällen tills nu då allt gav vika och har samma problem som resterande här inne

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Inte så lätt när vi inte kommer in i Origin alls. Kan inte heller logga in på origin.se

Ah, jo det förstås! Jag fick bara starta om datorn nån gång sen kom jag in och kunde avaktivera det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har Telia, funkar fint. Ser ut som flera stycken med comhem har fel. :/

såg att jag redan skrivit i tråden men inte vilken leverantör jag hade.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har telia, fungerar inte för mig, 4:e dagen nu. Varken hemsidan eller programmet. Men om jag surfar via telefonens internet så går det bra, eller via en proxy.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Har samma problem här. Skulle skaffa Origin igen i söndags efter att inte haft det på denna dator (ca halvåret gammal) men lyckas inte komma in på något sätt. Laddat ner Origin och tagit bort det två ggr. Kollat virusprogram och brandvägg, hittar inget som blockerar. Kan inte ens logga in på deras hemsida. På Origin kommer det upp "Kunde inte ansluta till servern" efter att ha laddat i ca 5 min. Har Banhof, fiber 100/100. Är i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Även jag har samma problem. Har varit så ett par dagar nu. Den accepterar lösenordet men sen så kommer rutan tillbaka om att
Kunde inte ansluta till servern etc...

Permalänk
Medlem

haft det här problemet sedan igår (uppmärksammades, loggar inte in allt för ofta), funkar fortafarande inte. Bahnhof, fiber.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem på en origin beta för några år sedan. Det jag gjorde då var att updateara origin på en annan dator, sedan kopierade jag in den på min dator, efter att backat upp den gamla, då startade origin. hopade mellan beta och vanliga sen på inställningar så den skulle updatera infot i registret. Sen fungerade det.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Haft det här problemet i lite drygt en vecka nu, Bahnhof fiber.

Permalänk

Som sagts innan har haft 3-4 polare som hade detta problem som alla löste med en VPN.

Har ni alla testat detta? Ska ju inte behövas det vet jag, Ser det som en kortsiktigt lösning.

Hoppas ni reder ut det

Permalänk

Jag har själv inte det här problemet, men min polare som bor kanske 500 meter från mig har inte kunnat logga in på origin på flera dagar. Vi har exakt samma ISP (Telia 30mbit ADSL) och exakt samma modem (Technicolor TG799vn v2). Är frustrerande även för mig eftersom vi hade planerat att lira BFH betan tillsammans...

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk

Jag fick det här problemet igår (jag har Telia fiber) och jag testade det mesta:

Startade om routern.
Ominstallerade Origin fler gånger och rensade dess cache.
Rensade DNS-cache och bytte till Googles DNS.
Försökte logga in på Origins hemsida.

Inget av det här fungerade. Dock lyckades jag till slut på ett annat sätt:

Jag lyckades logga in direkt via Battlelog: http://battlelog.battlefield.com/bf4
Därifrån kunde jag gå in på en server och då öppnades Origin automatiskt och allt fungerade som det skulle! Jag kan dock fortfarande inte öppna Origin eller köra spelen på vanligt sätt, utan jag måste gå via Battlelog varje gång för att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndThereIsBlom:

Jag fick det här problemet igår (jag har Telia fiber) och jag testade det mesta:

Startade om routern.
Ominstallerade Origin fler gånger och rensade dess cache.
Rensade DNS-cache och bytte till Googles DNS.
Försökte logga in på Origins hemsida.

Inget av det här fungerade. Dock lyckades jag till slut på ett annat sätt:

Jag lyckades logga in direkt via Battlelog: http://battlelog.battlefield.com/bf4
Därifrån kunde jag gå in på en server och då öppnades Origin automatiskt och allt fungerade som det skulle! Jag kan dock fortfarande inte öppna Origin eller köra spelen på vanligt sätt, utan jag måste gå via Battlelog varje gång för att spela.

OBS! Håll inte på att försöka fixa felet. Det är väldigt många som har problem. EA har tillsatt en stor utredning på att lokalisera problemet sen igår . Felet ligger mellan EA och ISP. Som det är nu så är det mestadels telia och comhem användare som har detta problem. Felet yttrar sig genom att du inte kan logga in på webtjänsten och eller klienten. En del har problem med bf3 och bf4 och får endast upp disconnected by EA online. Rådet jag fick var att ringa på fredag om felet kvarstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Skrivet av hakan78:

OBS! Håll inte på att försöka fixa felet. Det är väldigt många som har problem. EA har tillsatt en stor utredning på att lokalisera problemet sen igår . Felet ligger mellan EA och ISP. Som det är nu så är det mestadels telia och comhem användare som har detta problem. Felet yttrar sig genom att du inte kan logga in på webtjänsten och eller klienten. En del har problem med bf3 och bf4 och får endast upp disconnected by EA online. Rådet jag fick var att ringa på fredag om felet kvarstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Alrighty, tack för infon.

Bara att hålla tummarna och hoppas på att dom löser problemet innan helgen så man hinner prova på Hardline.

Permalänk

Som jag skrev ovan så fungerar det för mig att logga in via Battlelog http://battlelog.battlefield.com/bf4 så testa om det fungerar även för er andra! (Om ni inte vill vänta på en eventuell fix dvs )

Permalänk

jag har problem jag kommer in på hemsidan men inte origin klienten men mina vänner kommer in på mitt account
nån som vet vad det är för fel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag hade ingen aning att problemet var så stort, och jag är förbannad för jag skulle äntligen
sätta mig ned med dragon age 3. Finns det något sätt att komma åt origin även om man lider av att inte kunna logga in? Tänker offlinemode som i steam osv? För annars får jag fan pirata dragon age 3 och hoppas jag kan föra över sparfilen den dagen ea löst detta problemet

Permalänk
Medlem

Dom lyckas om och om igen.
Vidrigt är vad det är..

Permalänk
Medlem

Haft problemet i några dagar men fungerat med VPN. Dock trött på laggigt VPNspel så idag ryckte jag ut modemet samt skruvade ur sladden från väggen typ 30min medan jag tog en lur på soffan. Startade igång allt igen och hade fått ett nytt IP från comhem och nu funkar det som vanligt.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

Haft problemet i några dagar men fungerat med VPN. Dock trött på laggigt VPNspel så idag ryckte jag ut modemet samt skruvade ur sladden från väggen typ 30min medan jag tog en lur på soffan. Startade igång allt igen och hade fått ett nytt IP från comhem och nu funkar det som vanligt.

Jag stängde av routern och kopplade kabeln direkt mot datorn, bytte via dhcp.bahnhof.se och sen bytte jag tillbaka igen.

Nytt ip, nu fungerar allt. Halleluja!

Permalänk
Medlem

Idag fungerar mitt!

Visa signatur