Corsair link h80i problem

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Ska se om de finns något mer att göra åt, men du har testat allt jag kan komma på just nu.

Okej, Tack för all hjälp:) Det är synd att min dator inte vill hitta den för att den kyler väldigt bra ,men jag skulle vilja ha ner ljudnivån lite /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Bra Hemsida:

Okej, Tack för all hjälp:) Det är synd att min dator inte vill hitta den för att den kyler väldigt bra ,men jag skulle vilja ha ner ljudnivån lite /Robin

Det förstår jag Robin, ska se om de finns något mer man kan göra.

Permalänk
Medlem

Hej !

Vet inte om du har några tips, Corsair Johan,

Har kört med Corsairlink nästan två år och det har fungerat kanon. I samband med en läckande H80i( löstes klockrent av Corsair), kopplade jag om lite grejer då jag tillfälligt bytte kylare. Passade på att uppgradera till senaste Corsairlinkprogramvaran, 5361 men den fungerade dåligt/inte alls, som bekant.

Har följt nedgraderingsproceduren till .5339 vilket fungerar bra, men inte alltid.

Väljer autostart med windows och starta minimized, för att alltid få igång systemet så att det går tyst. De flesta gångerna fungerar det men ibland går fläktarna på fullvarv tills jag manuellt startat Corsairlink. Det jag vill åt är just att det fungerar varje gång med styrning av fläktarna så att datorn blir knäpptyst.

Trots att det startat minimized syns det inte i aktivitetsfältet nere till höger(win7 ultimate 64), dock är en instans av det igång
Kommer inte ihåg vilken version jag hade innan. Ev. kanske jag har den versionen ngn stans, men helst vill man ju köra så sen version som möjligt, bara det fungerar

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/64Gb DDR5@6600/RTX5090/ 3x Samsung m2.
Varjo Aero, Reverb G1. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av AAKEE:

Hej !

Vet inte om du har några tips, Corsair Johan,

Har kört med Corsairlink nästan två år och det har fungerat kanon. I samband med en läckande H80i( löstes klockrent av Corsair), kopplade jag om lite grejer då jag tillfälligt bytte kylare. Passade på att uppgradera till senaste Corsairlinkprogramvaran, 5361 men den fungerade dåligt/inte alls, som bekant.

Har följt nedgraderingsproceduren till .5339 vilket fungerar bra, men inte alltid.

Väljer autostart med windows och starta minimized, för att alltid få igång systemet så att det går tyst. De flesta gångerna fungerar det men ibland går fläktarna på fullvarv tills jag manuellt startat Corsairlink. Det jag vill åt är just att det fungerar varje gång med styrning av fläktarna så att datorn blir knäpptyst.

Trots att det startat minimized syns det inte i aktivitetsfältet nere till höger(win7 ultimate 64), dock är en instans av det igång
Kommer inte ihåg vilken version jag hade innan. Ev. kanske jag har den versionen ngn stans, men helst vill man ju köra så sen version som möjligt, bara det fungerar

Hej,

Ska gräva lite i det och återkomma!

Permalänk
Medlem

Hej,

Ska gräva lite i det och återkomma!

Perfekt, det fortsätter att småknepa men bara ibland.

Att starta igång corsarilinkprogrammet verkar alltid lösa problemet, räcker med att fönstret öppnar så är problemet biff.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/64Gb DDR5@6600/RTX5090/ 3x Samsung m2.
Varjo Aero, Reverb G1. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Jag har nyss installerat min H100i.
Jag bytte ut fläktarna då jag har hört att dom som följer med är skräp. Så jag köpte istället ett par Corsair SP120.
När jag startade datorn så lät den som ett jetplan, tänkte att det blir bättre när jag har installerat Corsair Link.

Men nej...
Låter fortfarande lika mycket, jag får inte upp några fläktar i Link som jag kan ställa ner till längre varv.
Plus att den inte känner av min temp heller (?).
Länkar en bild så ni ser vad jag menar.
http://imgur.com/fUviCMn

Vet ej vad jag ska göra...

Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MrAero:

Lånar tråden lite.
Jag har nyss installerat min H100i.
Jag bytte ut fläktarna då jag har hört att dom som följer med är skräp. Så jag köpte istället ett par Corsair SP120.
När jag startade datorn så lät den som ett jetplan, tänkte att det blir bättre när jag har installerat Corsair Link.

Men nej...
Låter fortfarande lika mycket, jag får inte upp några fläktar i Link som jag kan ställa ner till längre varv.
Plus att den inte känner av min temp heller (?).
Länkar en bild så ni ser vad jag menar.
http://imgur.com/fUviCMn

Vet ej vad jag ska göra...

Tack på förhand.

Hejsan,

Har du fläktarna inkopplad med splitter-kabeln till pumpen på H100i? Varför du inte ser temp är för att de är lite problem med senaste versionen av Corsair Link, jag skulle tipsa dig om att nergradera till version 5339 istället. Kolla in våran Corsair Link tråd hur man gör det:

http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/1333214-allt-om-...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Har du fläktarna inkopplad med splitter-kabeln till pumpen på H100i? Varför du inte ser temp är för att de är lite problem med senaste versionen av Corsair Link, jag skulle tipsa dig om att nergradera till version 5339 istället. Kolla in våran Corsair Link tråd hur man gör det:

http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/1333214-allt-om-...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Japp, dom är inkopplade med splitter-kabeln.
Okej jag ska ta en titt i den tråden och se vad som det står där samt nergradera till 5339 istället
Återkommer!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MrAero:

Japp, dom är inkopplade med splitter-kabeln.
Okej jag ska ta en titt i den tråden och se vad som det står där samt nergradera till 5339 istället
Återkommer!

Gör de, hör av dig om de fungerade eller om de inte gör de.