Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Echolake:

Jaa, jag är nog mer into att få det mer naturtroget. Dvs, såsom det är gjort att låta. "O" tolkar jag som Objective. (?) Den kombon tycks komma i olika former, av vad jag sett osv. Men jag antar att det är denna är it. http://www.headnhifi.com/o2-odac-combo?

Ja O är Objective, det är "öppen hårdvara" dvs konstruktören http://nwavguy.blogspot.se har släppt grundkonstruktionen fri och det finns flera versioner på hur man kombinerar ihop den funktionsmässigt, en eller flera lådor och olika anslutningar, eller så kan man själv bygga ihop nått med den som utgångspunkt eller varför inte bygga in det i en annan apparat, delarna är fysiskt små så det går ju tex att montera in det i ett äldre försteg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade nyss från ett par Sennheiser HD650 till ett par sprillans nya HD700! Jag har alltid kört på mitt Sound Blaster ZxR-ljudkort samt en liten Little Dot-rörförstärkare som kostade 300:- på eBay. Är dags att investera i en "riktig" förstärkare nu? Måste dock säga att jag inte har mycket att klaga på med min nuvarande setup, men om man tjänar mycket på att köpa bättre förstärkning så är jag öppen för förslag, budgettaket ligger på 1500:-!

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

Skippa att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon179502:

Då är Shure inte för dig. Det är en referenslur som är väldigt väldigt bra men den är mer neutral än bassig. Z7 har jag inte koll på tyvärr.
Rekommendationen är att alltid försöka ta sig ut och lyssna på dem.

Hej! Jag tycker att du skall ta dig iväg och testa Ultrasone pro900.
Riktigt trevliga lurar!
Om mina Denon pajar ligger dessa nära tillhands.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haltmathe:

Hej! Jag tycker att du skall ta dig iväg och testa Ultrasone pro900.
Riktigt trevliga lurar!
Om mina Denon pajar ligger dessa nära tillhands.

Du citera nog fel person.

Permalänk
Skrivet av seraj5:

Vad är bäst?

1: Audioquest dragonfly 1.2 + beyerdynamic dt 770 pro 80ohm

2: Audioquest dragonfly 1.2 + Akg k551

3: Fiio e17 + Beyerdynamic dt 770 pro 80ohm

4:Fiio e17 + Akg k551

5: Något annat bättre alternativ än de över? Tänkte köpa dacen från amazon.com för att det blir billigare (inom Europa), hörlurarna tänkte jag också köpa begagnade. Tack

vilket alternativ som är bäst av de som du har listat kan bara du bestämma. Smaken är helt olika.
Jag hade personligen inte valt någon av ovanstående lurar.
På begagnat fronten så tycker jag att Denon Ah-D2000 är riktigt trevliga. betalade 1000kr för mina på blocket och sålde för 1200 efter ett år pga uppgradering till Ah-D5000.
Mitt tips är att du lägger mer pengar på lurar än förstärkningen och att du lyssnar innan du köper.
mvh Mathias

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av XFTality:

Uppgraderade nyss från ett par Sennheiser HD650 till ett par sprillans nya HD700! Jag har alltid kört på mitt Sound Blaster ZxR-ljudkort samt en liten Little Dot-rörförstärkare som kostade 300:- på eBay. Är dags att investera i en "riktig" förstärkare nu? Måste dock säga att jag inte har mycket att klaga på med min nuvarande setup, men om man tjänar mycket på att köpa bättre förstärkning så är jag öppen för förslag, budgettaket ligger på 1500:-!

http://puu.sh/fNpcX/db69889cf3.png

varför inte O2, mycket bra, extremt prisvärd och inom budgeten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hifi och Musik nr 12 testar Marantzen. Lite Deja vu nu......=)

Min åsikt är dock lägg pengarna på en erkänt bra lite kraftigare förstärkare eller kraftigare dac/förstärkare istället. Baserat på dina lurar och ev. framtida köp. Och låt DAC:en komma i andra hand. Med Pion och Marantzen är nog fokus på DAC delen och hörlursutgången kommer i andra hand. Tycker det är klart större skillnad mellan hörlursförstärkare än DAC:ar.

Lite förslag på prylar där hörlursutgången är mer i fokus:
- iFi Micro iDSD (inkl DAC)
- Atoll HD100 (inkl DAC)
- Lake People
- Violectric
- Lämplig Schiit. Borde vara Lyr 2 eller Asgaard 2. Förmodligen ej Valhalla då den är främst för högimpedanslurar.

Hej suttit och funderat på denna ett bra tag. Efter lite mer läsning så funderar jag på - och skulle vilja bolla iden med dig- om att införskaffa Pioneer:en testade den kort och gillade det lilla jag hörde. Tycker om ljudet och funderar på att kanske skaffa en AMP till den då effekten kan vara lite klen enligt utsago i vissa fall. I sådana fall funderar jag på en Asgaard 2. Framtida lur somjag förmodligen kommer att stoppa med blir om det vill sig så om ett tag Audeze EL8. Låter det som en idé eller skall man om man tittar på Schiit skaffa även en DAC av Schiit och köra den med Asgaard eller Lyr2?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av seraj5:

Vad är bäst?

1: Audioquest dragonfly 1.2 + beyerdynamic dt 770 pro 80ohm

2: Audioquest dragonfly 1.2 + Akg k551

3: Fiio e17 + Beyerdynamic dt 770 pro 80ohm

4:Fiio e17 + Akg k551

5: Något annat bättre alternativ än de över? Tänkte köpa dacen från amazon.com för att det blir billigare (inom Europa), hörlurarna tänkte jag också köpa begagnade. Tack

Ingen är bäst. Lyssna själv och köp de lurar du gillar. DT770 och K551 är ganska långt ifrån varandra ljudmässigt. Båda DAC/förstärkarna bör duga för sin prisklass.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Foolwolf:

Hej suttit och funderat på denna ett bra tag. Efter lite mer läsning så funderar jag på - och skulle vilja bolla iden med dig- om att införskaffa Pioneer:en testade den kort och gillade det lilla jag hörde. Tycker om ljudet och funderar på att kanske skaffa en AMP till den då effekten kan vara lite klen enligt utsago i vissa fall. I sådana fall funderar jag på en Asgaard 2. Framtida lur somjag förmodligen kommer att stoppa med blir om det vill sig så om ett tag Audeze EL8. Låter det som en idé eller skall man om man tittar på Schiit skaffa även en DAC av Schiit och köra den med Asgaard eller Lyr2?

Svårt att uttala sig om EL8: orna och vad som passar eftersom ingen hört ett fabriksexemplar ännu, de är fortfarande under utveckling och final sound tuning är inte klar enligt det jag läst. Men om du ska ta Audeze spåret varför inte vänta på Audeze Deckard och skippa Pioneer och Schiit. Deckard bör ju låta riktigt bra med Audeze-lurar. https://www.audeze.com/products/amplifiers/deckard

Ledsen för mer förvirring

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Jo, hade jag HD700 så är det ingen snack om att jag skulle uppgradera den digitala delen dvs dacen till något bra externt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Åh, vad roligt! Har kikat på hd700 också. Vad tycker du om dem? Hur är skillnaden mot 650? (komfort, ljud, clamp etc).

Hd700 ska tydligen vara extremt sköna. Är dem stora relativt 650?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Åh, vad roligt! Har kikat på hd700 också. Vad tycker du om dem? Hur är skillnaden mot 650? (komfort, ljud, clamp etc).

Hd700 ska tydligen vara extremt sköna. Är dem stora relativt 650?

Lite svårt att säga om ljudet, men personligen känner jag att HD650 hade varmare ljud med mer fokus på mellanregister. Jag upplever att HD700 har något mindre värme men mycket klarare highs - Mer noggrannhet i ljudet, helt enkelt. Känner dock att uppgraderingen från HD650 till HD700 inte riktigt var värt det då det varma ljudet i HD650 var underbart, men samtidigt gillar jag också HD700s ljud. Det är verkligen en smaksak, tips är att lyssna på lurarna innan du köper!

När det gäller komfort så föredrar jag nästan HD650 då jag har reducerat dess clamping force genom att stretcha ut hörluren med hjälp av böcker. (Edit: Verkar vara fel sätt att göra det på, använd denna guide: http://www.head-fi.org/t/438898/hd650-hd600-hd580-comfortable...)

HD700 har en vänligare nominell clamping force, men ändå lite hårt, dock något man kan åtgärda genom att stretcha. Fortsättningsvis är kuddarna på HD700 hårdare än HD650s kuddar och även av ett styvare material, så HD650 föredras! Angående storlek så är hörlurarna lika stora, men då HD700 har en futuristisk design så ser de större ut än HD650 som har en klassisk, platt design.

Skrivet av westfalenhalle:

Jo, hade jag HD700 så är det ingen snack om att jag skulle uppgradera den digitala delen dvs dacen till något bra externt.

Skrivet av mrqaffe:

varför inte O2, mycket bra, extremt prisvärd och inom budgeten.

O2-förstärkaren är definitivt intressant, ska ta en närmare titt på den!

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Svårt att uttala sig om EL8: orna och vad som passar eftersom ingen hört ett fabriksexemplar ännu, de är fortfarande under utveckling och final sound tuning är inte klar enligt det jag läst. Men om du ska ta Audeze spåret varför inte vänta på Audeze Deckard och skippa Pioneer och Schiit. Deckard bör ju låta riktigt bra med Audeze-lurar. https://www.audeze.com/products/amplifiers/deckard

Ledsen för mer förvirring

Ja, jo jag såg Deckard:en men tror att den kan hamna lite utanför vad jag anser är bekvämt att betala. Satt och pratade lite med några från Hemmabiobutiken igår och de trodde nog att Pioneer skulle funka bra för mig. Enligt dem så driver den även lite tuffare lurar utan problem och har inte samma surr som Marantz kan få.

Sedan så har de ju erbjudande med Pionner för under 7k också...
Sedan tänker jag att en AMP - kanske till och med en med rör skulle kunna vara en rolig sak att leta efter under nästa år...

Ah, alla dessa beslut det är helt enkelt så att man har för lite pengar och för mycket roliga saker man vill ha och testa helt enkelt

Permalänk

Det här hade i alla fall jag missat -- finns numera ett billigt hörlursställ hos Kjell: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/til...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

När det gäller komfort så föredrar jag nästan HD650 då jag har reducerat dess clamping force genom att stretcha ut hörluren med hjälp av böcker.

Passar på att citera detta så ingen annan får för sig att ta till detta. Jag har postat flera gånger om rätt sätt att bända hd650 headbands, att stretcha med hjälp av böcker eller på annat sätt hålla dom "öppna" förstör kuddarna och kan även skada plasten.

Man kan leta reda på min bilder osv i denna tråden om man orkar annars finns att läsa här: http://www.head-fi.org/t/438898/hd650-hd600-hd580-comfortable...

Gör man på rätt sätt kan man finmanipulera clampen på hd650 helt efter behag på nolltid.

(no offense)

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Fyndjägare

Finns ett par Audeze LCD-XC på hifimagasinet för 13 eller bud. Om någon är ute efter ett par endgame slutna lurar. Jag gillar dom starkt iallafall. Inte lika kräsna på förstärkeriet som äldre LCD modeller heller.

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=131673

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena Sweclockare,

Jag sitter just nu på ett par ATH-M50s och ett Xonar STX som ljudkort. Jag funderar på att uppgradera, det viktigaste att de är slutna och att de finns att provlyssna på. Jag bor i Växjö och vi har en del affärer här.
Budget är väl ca 3k men mindre är väl att föredra.
Har ni några tips? (spelar, lyssnar på musik och ser på film och klarar mina ATH-m50 det lär andra lurar också klara det).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tjena Sweclockare,

Jag sitter just nu på ett par ATH-M50s och ett Xonar STX som ljudkort. Jag funderar på att uppgradera, det viktigaste att de är slutna och att de finns att provlyssna på. Jag bor i Växjö och vi har en del affärer här.
Budget är väl ca 3k men mindre är väl att föredra.
Har ni några tips? (spelar, lyssnar på musik och ser på film och klarar mina ATH-m50 det lär andra lurar också klara det).

B&W P7
Focal Spirit Pro
Focal Spirit Classic
NAD Viso HP50
Sony MDR-1A
Yamaha HPH-MT220
Sennheiser Momentum
Sennheiser Momentum M2
Audio Technica ATH-MSR7
BeyerDynamic DT770 Pro
AKG K550/K551
AKG K267 Tiesto

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

B&W P7
Focal Spirit Pro
Focal Spirit Classic
NAD Viso HP50
Sony MDR-1A
Yamaha HPH-MT220
Sennheiser Momentum
Sennheiser Momentum M2
Audio Technica ATH-MSR7
BeyerDynamic DT770 Pro
AKG K550/K551
AKG K267 Tiesto

Hej Mumu!

Här var det en större lista med lurar.
Jag har tidigare tittat på DT770, Sennheiser Momentum och en vän har AKG K550.
DT770 är jag osäker på om jag kommer märka någon skillnad då det är i samma prisklass som mina ATH M50.
AKG K550 har jag lyssnat och känt på och visst är ljudet fantastiskt men känns väldigt stora och klumpiga.
Sennheiser Momentum (M2) har jag velat lyssna på men inte hittat nån affär som har dem inne, ska nog gå förbi Hifi-klubben och se om dem har ett par.
B&W 7 har jag kollat ytligt på inne på Hifi-klubben men aldrig provlyssnat, det ska göras när jag går förbi!

Vissa av de andra ser ut som hörlurar skapade för mobilt användande och det är verkligen inte ofta jag lyssnar på mobilen. När jag gör det så använder jag ack och ve ett par Marshall Major då de enkelt passar i jackfickan när man inte använder dem. Finns fler tips så tar jag dem gärna!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla ljudälskare. Sitter här med tankarna om att uppgradera mitt ljud lite. Har just nu ATH-M50s och ett Xonar DGX ljudkort, Har suttit och sneglat på Dac+amp Fiio E10K, Men undrar om det finns nåt bättre för 1000-1500 MAX 2000kr. Vill helst inte beställa från utlandet. Ser mest på film och lyssnar på musik. Kör just nu med 7.1 Virutal speaker på Och Dolby Headphone och jag undrar om en Amp/Dac kommer låta snarlikt eller bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hej Mumu!

DT770 är jag osäker på om jag kommer märka någon skillnad då det är i samma prisklass som mina ATH M50.
AKG K550 har jag lyssnat och känt på och visst är ljudet fantastiskt men känns väldigt stora och klumpiga.
Sennheiser Momentum (M2) har jag velat lyssna på men inte hittat nån affär som har dem inne, ska nog gå förbi Hifi-klubben och se om dem har ett par.
B&W 7 har jag kollat ytligt på inne på Hifi-klubben men aldrig provlyssnat, det ska göras när jag går förbi!

Vissa av de andra ser ut som hörlurar skapade för mobilt användande och det är verkligen inte ofta jag lyssnar på mobilen. När jag gör det så använder jag ack och ve ett par Marshall Major då de enkelt passar i jackfickan när man inte använder dem. Finns fler tips så tar jag dem gärna!

Testat sennheiser momentum och dt 770 o 990, jag hade köpt dt 770. Enligt mig låter de bättre, känns bättre kvalite, och tror de är billigare (?). Jag äger inte de utan har kopplat de till en dac och amp som fanns på olika butiker

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hej Mumu!

Du kommer märka skillnad med alla, de låter olika. Samma prisklass innebär inte likadant ljud.
Vilka av de andra är menade för mobilt användande menar du? Ingen av dessa är on-ear även om Focal och gamla Momentum är lite mindre i kåporna. Alla har dock låg ohm och kan användas med mobilen liksom dina M50.

Visa signatur

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Foolwolf:

Ja, jo jag såg Deckard:en men tror att den kan hamna lite utanför vad jag anser är bekvämt att betala. Satt och pratade lite med några från Hemmabiobutiken igår och de trodde nog att Pioneer skulle funka bra för mig. Enligt dem så driver den även lite tuffare lurar utan problem och har inte samma surr som Marantz kan få.

Sedan så har de ju erbjudande med Pionner för under 7k också...
Sedan tänker jag att en AMP - kanske till och med en med rör skulle kunna vara en rolig sak att leta efter under nästa år...

Ah, alla dessa beslut det är helt enkelt så att man har för lite pengar och för mycket roliga saker man vill ha och testa helt enkelt

Deckard är 699$. Bör hamna mellan 6995:- och 9995:- i Sverige. Pion ligger på 7700:- väl och den ger 180mW i 32ohm, det är inget för de lite tuffare lurarna (Audeze och Hifiman) utan rätt klent faktiskt. Ledsen men HBB har nog lite dålig koll här. Som jämförelse ger en O2 613mW i 33ohm, Violectric V200 ger 2000mW i 32ohm och Deckard ska tydligen ge 4000mW i 20ohm. Men för lättdrivna lurar är Pion säkert kanon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Testat sennheiser momentum och dt 770 o 990, jag hade köpt dt 770. Enligt mig låter de bättre, känns bättre kvalite, och tror de är billigare (?). Jag äger inte de utan har kopplat de till en dac och amp som fanns på olika butiker

Skrivet av Mumu55:

Du kommer märka skillnad med alla, de låter olika. Samma prisklass innebär inte likadant ljud.
Vilka av de andra är menade för mobilt användande menar du? Ingen av dessa är on-ear även om Focal och gamla Momentum är lite mindre i kåporna. Alla har dock låg ohm och kan användas med mobilen liksom dina M50.

Okay, jag ska göra så att jag tar med mig hela listan till de hifi butiker vi har i stan. Jag ska lyssna igenom dem som finns och dem som är intressanta kanske dem kan ta hem för provlyssning.
dt 770 ska jag verkligen kika närmare på isåfall.
Jag tackar för tipsen så blir det imorgon (måndag) att kolla på diverse lurar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det okej att använda en Denon DRA-365RD Reciver med ett Asus Xonar DGX? Eller blir ljudet skit.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Latka:

Är det okej att använda en Denon DRA-365RD Reciver med ett Asus Xonar DGX? Eller blir ljudet skit.

Ljudkortet har inga problem att funka ihop med förstärkaren men vad ska du driva med förstärkaren, det lär ge större skillnad än signalkällan du matar den med.

Visa signatur

Permalänk

Funderar på att komplettera mina AKG K550 med ett par öppna lurar. Kommer använda dem till musik, spel och film och tänkte driva dem med en FiiO E10K. Har fastnat för Beyerdynamic DT990 Pro och Philips Fidelio X2. Vilka tror ni passar mig bäst? Självklart är jag öppen för andra förslag.

Är ganska nöjd med mina AKG men tycker att diskanten kan vara en aning vass samt att de blir ganska varma när jag använder dem under en längre tid. Lite mer bas hade inte heller skadat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ljudkortet har inga problem att funka ihop med förstärkaren men vad ska du driva med förstärkaren, det lär ge större skillnad än signalkällan du matar den med.

Ett ATH-M50, Testade iaf och det lät inte helt bra asså.. Tror det får bli någon annan lösning för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

ååh, dina åsikter på båda dom? var och kollade på dessa två (älskar sennheiser) samt på den trådlösa rs 220 som kostar 4k men gick inte att lyssna på någon av dom på mediamarkt. Fast är egentligen mest sugen på trådlösa lurar, dock osäker på om det är waste med så dyra till datorn, lyssnar inte så mycket musik. Det blir mest film och spel, värt att lägga så mycket pengar ändå?

har ett par sennheiser hd595 nu.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595