Permalänk
Medlem

Installera W8

God dag!
Min main-ssd crashade här om dagen och nu måste jag installera windows 8 utan att kunna starta in datorn i ett operativsystem. Jag har en USB-sticka med de kör-filerna som jag använde sist då jag installerade mitt windows 8 (jag har produktnyckel) Men nu så funkar det inte att köra från den USB-stickan, efter ett tag i installationsfasen så får jag felmeddelandet att det inte finns tillräckligt med installationsfiler i min installationsmedia.
Så frågan är: Vart kan jag ladda ner windows 8 - boot - filer där jag kan installera direkt från BIOS? (observera att jag bara har nyckel till windows 8 (inte 8.1))
Mvh Joel.

Permalänk
Medlem

Du behöver en windows 8 installations CD (antingen fysisk eller som iso), sen kopiera över allting till en bootbar FAT32 sticka/extern hårddisk. Krävs inget annat för att det ska gå att installera från boot.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft en installations CD. Jag fick filerna från min vän (som hade tre nycklar) via internet. Någon som känner igen det?

Permalänk
Medlem

Du kan skaffa nytt media varsomhelt ifrån, nyckeln är viktigast