Permalänk

En riktig utmaning!

Hejsan.

Jag har en skruttig Acer Aspire M5800 som jag enbart använder för att försöka spela CS:GO på. Det går inte så bra.
Jag undrar nu vilka förbättringar jag skulle kunna göra för att få ut så mycket som möjligt för så liten peng som möjligt. Dock max 3500 kr. Jag skulle vilja spara så många delar som möjligt. Jag har lyckats lista ut att dessa delar finns:

----Processor----
Intel pentium e5300 Dual-core 2.6 Ghz

----Ramminne-----
4 gb DDR3

----Moderkort----
Acer EG34M

----Grafikkort----
Radeon HD 4650

----Nätagregat----
Se bild
http://oi58.tinypic.com/v8mxa9.jpg

----Chassi----
Acer Aspire M5800 (från 2008isch)

Tack på förhand. Ni är bäst (tror jag)!

Permalänk
Medlem

Intressant

Hoppas någon kan hjälpa dig

Permalänk
Medlem

Du skulle behöva uppgradera både grafikkort och processor.
Det betyder ett nytt moderkort också.
Sen är det bra om du köper 4 GB minne till.
Men dett kräver mera pengar än 3.500 kr.
Vad du i alla fall kan börja med är nytt grafikkort. Det räcker nog en bit.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk

Jag rekommenderar ett grafikkort samt ett nätagg. Jag tänker utgå från att det på bilden är standard ATX, så ett sånt ska funka.

Här har jag ett bra exempel.

om man vill kan man naturligtvis köra på AMD-grafik men gillar Maxwell Du har råd med t.ex. ett G2 750W från EVGA om du vill, men känns kanske något overkill för denna rigg? Vid möjlighet rekommenderar jag också uppgradering av moderkort, CPU och RAM. 8GB är ju rekommenderat vad gäller RAM men sen blir det svårare då Skylake lär vara på kommande småningom.

Hoppas du får någon hjälp av detta!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Tack för hjälpen!

Min polare spelar på ett GTX 750 ti och han tycker det funkar kanoners. Skulle det vara kompatibelt med resten av min setup, jag skulle kunna spara in ett par hundralappar och lägga dessa på att uppgradera något annat?

Tack igen, ni är grymma!

Permalänk
Medlem

r9 280 har varit nere på 1700kr, prisvärdare kort där i trakten får du inte, webhallen hade det för 1890kr också. Båda har gått ur lager och gissar på att de inte kommer in igen, men andra återförsäljare följer troligtvis i deras spår iom att det är en utgående serie. http://cdon.se/hemelektronik/sapphire/sapphire-radeon-r9-280-...

Eftersom du försöker kapa några hundringar, om du ska beställa från inet bör detta agg för 400kr mindre räcka https://www.inet.se/produkt/6909730/fractal-design-tesla-r2-5...

Ingen ide att lägga pengar på att uppgradera den gamla plattformen, utan det blir nytt moderkort, processor och ram i samma veva någon gång i framtiden. Övervägt begagnat?

Permalänk

Hej igen!

Tack för all hjälp, nu har jag lite att fundera på!