Permalänk
Medlem

Hårdvaru-bans i BF4

Sprang på denna artikeln:
http://bf4central.com/2015/02/bf4-cheaters-hardware-ban/

Citat:

Recently, DICE confirmed that those caught cheating in Battlefield 4 are HWID (hardware ID) banned, meaning they won’t be able to play again on the same computer, even if they purchase the game again and create a new Origin account.
..
In practice, this is a good thing, however, the BF4 cheat service (tog bort namnet) has already come out with a solution, offering a HWID spoofing tool, that lets cheaters bypass the HWID ban. Not only that, it tricks Origin’s free Game Time offers so that games can be played indefinitely (see image below).

Är inte detta att skjuta sig själva i foten? När dom kommer förbi en sån spärr så lätt ger det bara folken som säljer fusk att tjäna ännu mer pengar genom att göra det.
IMO kan dom lika gärna ta bort spärren ifall det ändå inte funkar och folk redan går runt det.

Vad tror ni? Om det funkade hade det ju varit perfekt men eftersom det inte går (än?) så känns det lite dumt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

I regel är jag emot hårdvarubans eftersom det då och då blir false-positive. Skönt ändå att EA kanske fattat att detta med fri speltid tillåter folk att testa hur det är och spelare som köpt spelet blir lidande.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag tycker HWbans är bra.
Fuskar man ska det fan kännas !
Sen när det gäller att kringgå detta så tror jag fairplay håller på o lösa detta (kanske inte för gott, men hoppas iaf) ser 10-15 fp bans varje match.
Speciellt folk som försöker spoofa sin hårdvara som åker direkt igen.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Jag tycker HWbans är bra.
Fuskar man ska det fan kännas !
Sen när det gäller att kringgå detta så tror jag fairplay håller på o lösa detta (kanske inte för gott, men hoppas iaf) ser 10-15 fp bans varje match.
Speciellt folk som försöker spoofa sin hårdvara som åker direkt igen.

/Homer_S

"Spoofa" ?

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

"Spoofa" ?

Typ fejka sitt hwid så det ser legit ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Jag sitter och spelar en hel del, och jag tycker andelen uppenbara aimbotters har minskat markant sen fairfight kom: det vill säga:

*Sniper som kan träffa dig från 980 meters håll. I huvudet varje gång. Flera gånger. Trots att du springer runt och hoppar samtidigt. Och det kan ju hända, tänker du, tills du ser att han använder ett 8x scope.......

*Killen som du tömmer ett helt maskingevärsmagasin i på nära håll utan effekt. Han gäspar. Ruskar på sig. Röker en cigg. Plockar sedan upp en pistol och dödar dig med ett skott i planeten.

...de killarna ser man helt enkelt inte lika mycket längre. Och matcherna har blivit jämnare,, även om någon enstaka fortfarande slutar 1400-0

Hardwarebans är skitbra: det är ganska lätt för en bortskämd skitunge att be pappa om ett nytt exemplar av BF och sedan fortsätta fuska. Det är betydligt svårare för samma skitunge att be pappa om en ny DATOR varannan vecka.
Det är definitivt den vägen de ska gå om de vill få bort eländet. Bra tänkt

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"