Permalänk
Medlem

Windows installation går i loop

Hej jag skall installera mitt windows 8 men när jag installerar så restartar datorn som den skall göra men när den startar igen så installerar den samma sak som innan restarten.
Hjälp snälla.

Visa signatur

Jag har en bra dator som e bättre än din

Permalänk
Medlem

Såg i din tidigare tråd att du installerar 8.1, hur många gånger har den restartat? Har för mig att det tar 3-4 omstarter innan allt är klart.
Passa äben på att koppla ur eventuell extra skärm om du har en ikopplad, ex HDMI till din tv som i mitt fall. Jag gjorde mistaget för något år sen att installera med tv ikopplad till gpu vilket resulterade i att primärbilden (dvs 1:a skärmen) vart tv'n. Jag trodde det hade hängt sig eller helt enkelt bara felat tills jag slog på tv'n och såg att installationen pågick.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om du ändrat i BOIS/UEFI så att USB minnet är första bootenhet så kan du rycka bort USB minnet när installationen visar att den startar om

Och om du installerar med hjälp av en DVD skiva så skall du inte trycka på någon tangent när installationen startar om.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av DewPanda:

Hej jag skall installera mitt windows 8 men när jag installerar så restartar datorn som den skall göra men när den startar igen så installerar den samma sak som innan restarten.
Hjälp snälla.

Ta bort USBminnet när datorn bootar om första gången

Permalänk
Medlem

Efter första omstarten (när den vill börja om från början) går du in i bios till boot listan och ändrar så att hårddisken är vald så fortsätter. Det är bara när du börjar installera om som datorn ska starta från DVD/USB minne.

Ett annat skäl att välja är att det kan snabba upp starten i framtiden om den inte först behöver slösa tid med att kolla upp USB och lagrings diskar efter Windows.