Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Någon som provspelat det på en laptop med i7 4710hq samt gtx 970m och kan rapportera hur bra eller dåligt det gick?

Yes!

- Allt till max,
- Stängde av FXAA och all extra draw distance samt extra large shadows. (Dessa gjorde ingen skillnad för mig).
- Slog på 4x MSSA (Ingen TXAA)

Med dessa inställningar har jag 37.5fps med vsync (Har en 75Hz skärm) och runt 90% GPU load. Spelet ser fantastiskt ut.
Testade massvis med andra inställningar först med FXAA etc. Men denna var överlägsen!

Permalänk

Tog en jäkla tid att ladda ner via R* 's servrar men spelet verkar ju funka bra, hängt sig en gång när jag aktiverade fullskärmsläge men annars no problems. Hoppade med i Sweclockers crew, Hellpig_13 i spelet. (Fast jag lär nog vänta med online tills jag fått kläm på saker o ting, aldrig spelat GTA tidigare:))

Permalänk
Medlem

Den där 5gb-patchen rasade till nån enstaka kB/s ett tag där, men nu är den stabil på 2mb/s sedan fem minuter. Hoppas det håller sig. Vet inte om det har att göra med att jag pausade nån sekund, läste nåt om det på reddit.

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer en benchmark ut idag från sweclockers?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MadrakeRoot:

aldrig spelat GTA tidigare:))

Då har du många bra spel att spela igenom förutom GTA V

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ni som har börjat spela, använder ni tangentbord och mus eller använder någon form av kontroll? Testa att spela en kvart i natt och kunde verkligen inte bestämma vilket jag skulle köra. Det mesta tyckte jag var skönare med tangentbord och mus förutom att just köra bil vilket är en ganska väsentlig del av spelet. Orkar inte sitta och switcha direkt.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O GPU: 4090 FE CPU: 9800X3D Mobo: AORUS PRO B850I RAM: Kingston Fury 6000MHz CL30 2x32GB AIO: EK-AIO 240 PSU: ROG Loki 1000W SSD: MP700 PRO 2TB Tgb: GMMK Pro Mus: Pro X Superlight 2 Skärm: G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Sloback:

Ni som har börjat spela, använder ni tangentbord och mus eller använder någon form av kontroll? Testa att spela en kvart i natt och kunde verkligen inte bestämma vilket jag skulle köra. Det mesta tyckte jag var skönare med tangentbord och mus förutom att just köra bil vilket är en ganska väsentlig del av spelet. Orkar inte sitta och switcha direkt.

Är de inte som på Watch dogs då? Att spelet känner av så fort man rör mus eller kontrollern? Tycker jag funkar helt OK

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar nu och är mycket nöjd. Ser fantastiskt ut och flyter fint med 8gb ram, 4670k och Gtx 980.

Tog dessutom bara 20minuter att få ner det från Steam på morgonen, trodde det skulle ta längre tid..

Glad att jag inte spela ut det på PS3 och får njuta av det nu istället i 60fps och 1080p

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Trevligt, på vilken hårdvara kör du?

Du ser vad jag har för hårdvara, om du klickar på "Min stationära dator" i min signatur

Skrivet av KingCobra:

... men jag hatar strulet som är i början av nyreleaser online.

Strul? Allt gick hur bra som helst för min del. Absolut inga problem alls

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker kontrollerna suger på PC? Blir nog att köra med Xbox controllern. Och varför kan man inte enkelt mappa om saker. Hatar att gas/bromsa med bumpers.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Undrar detta också, vill också flika in en fråga om hur det funkar för er som fortfarande kör 680 och 7970 eller lägre.

har 2 680 SLI och maxxar allt med mer än 60 fps flyter riiiktigt bra!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Du ser vad jag har för hårdvara, om du klickar på "Min stationära dator" i min signatur

Det är ändå rätt imponerande med den prestandan när du spelar på "Fatal error".

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Strul? Allt gick hur bra som helst för min del. Absolut inga problem alls

har själv aldrig haft strul förutom långa logintider och servercrasher. Man läser ju om massor med stackare som har mycket konstiga problem..och någon gång tar min tur slut gIssar jag 😀

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ni som har provat, vad har ni för komponenter, inställningar och FPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

har 2 680 SLI och maxxar allt med mer än 60 fps flyter riiiktigt bra!

Du har inget problem med att VRAMet på dina 680 endast är 2GB? Hur mycket VRAM ligger spelet på när du spelar?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av Bluefish:

Den där 5gb-patchen rasade till nån enstaka kB/s ett tag där, men nu är den stabil på 2mb/s sedan fem minuter. Hoppas det håller sig. Vet inte om det har att göra med att jag pausade nån sekund, läste nåt om det på reddit.

Den där 5gb patchen, vart kom den ifrån? Jag har då inte laddat ner någon 5gb patch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbaZ:

Tror ni det kommer en benchmark ut idag från sweclockers?

Tror och hoppas!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kom hem ifrån nationella provet i svenska, har varit hypad på GTAV sen det kom ut till PS3. Hade tänkt köpa det på steam men jag ville spela NU så åkte ner till elgiganten istället.
Tar ju dock sin lilla tid med 7 skivor, med det går iaf snabbare än att ladda ner 60 GB på 5 Mbit/s

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Blir nog genom steam ändå. Känns stabilare och går nog snabbare. Kostar 120 spänn mer...fast det kan det va värt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

testat i7 2600k, GTX 960 (asus OC), 16GB RAM, 850evo 500GB. kör very high/ultra på det mesta ~50-70fps och 130-140fps i pausmenyn 1080p. Ser riktigt fint ut och riktigt fint flyt <3

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

sitter på jobbet och räknar timmarna tills jag får komma hem o spela, är det någon här som kör med ett 970 som kan rapportera till en stackars arbetare hur lent o fint det rullar på vilka settings?

samt om det är någon som kör med 5760 x 1080 som kan rapportera hur bra det funkar med fov osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Den där 5gb patchen, vart kom den ifrån? Jag har då inte laddat ner någon 5gb patch...

Det var märkligt. Hur långt har du kommit i installationen? För min del kom de två patcharna direkt efter att jag var klar med skivorna. Jag fick logga in på Socialclub i installern och skriva in serial. Typ strax efter det började den patcha

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Spelat några timmar nu och är mycket nöjd. Ser fantastiskt ut och flyter fint med 8gb ram, 4670k och Gtx 980.

Tog dessutom bara 20minuter att få ner det från Steam på morgonen, trodde det skulle ta längre tid..

Glad att jag inte spela ut det på PS3 och får njuta av det nu istället i 60fps och 1080p

Man känner sig rätt dumsnål när man läser detta. Köpte via Rockstar. Började tanka inatt, står på 40 GB nu och det är i princip tvärstopp, hoppar mellan reconnecting och 50kb/s... Med 100/100.

Permalänk
Medlem

Har försökt i flera dagar att ladda ner det men det går verkligen inte bra. Har full hastighet en stund men efter ett tag så går nedladdningshastigheten ner till några ynka Kb/s.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Tack för länken. Lite försent eftersom jag tankar ner det på min externa hårddisk istället. När jag har installerat spelet färdigt på min externa hårddisk kan jag flytta det till min SSD med Steam Mover?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Kommer ett GTX970 palla i 2560x1440 i någorlunda framerate?

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820K @ 4.6 Ghz | 16 GB quad-channel G-Skills @ 2.667 | MSI GTX 970 | EVGA GTX 970 SSC |
2x Samsung 850 EVO SSD Raid-0 | Fractal Design S36 | EVGA 750w G1 | Fractal Design R5 Titan

Permalänk
Medlem

Finns väl antagligen redan 100 frågor angående detta men hittar verkligen inte någon funktion där jag kan söka i den här tråden, här lyder min fråga.

Har praktik utsocknes just nu så har bara min laptop på vardagar o hinner inte spela på helger. Så jag undrar om min lille lapp pallar trycket.
I5 4200H
8gb 1600MHZ
GTX860M 2gb

Har jag någon chans på låga inställningar? Någon som har liknande setup?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Kom hem ifrån nationella provet i svenska, har varit hypad på GTAV sen det kom ut till PS3. Hade tänkt köpa det på steam men jag ville spela NU så åkte ner till elgiganten istället.
Tar ju dock sin lilla tid med 7 skivor, med det går iaf snabbare än att ladda ner 60 GB på 5 Mbit/s

Förbered dig på väntan efter installationen, en patch på 5GB måste tankas ner också.

Skrivet av Rosapantern:

5GB patchen gäller endast om man installerat via skivor, datan på skivorna är antagligen inte aktuella och måste uppdateras.
Därav en större patch för versionen med skivor kontra Steam/R* nedladdning.

Permalänk
Medlem

Tjena alla!

Någon som testat att lira med en MSI gt780? en laptop med 570m gtx grafikkort, och i7 prolle i
Vore kul och veta om det är spelbart, eller om man ska övertala frugan att köpa en ny nu

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ValleZ:

Kommer ett GTX970 palla i 2560x1440 i någorlunda framerate?

Har jag svårt att tänka mig, iaf om du ska ha "vettiga" settings.