Permalänk
Medlem

Gta V Crashar Ingame

Tjena,

Köpte Gta V från Steam igår kväll, Laddades ner utan problem och startades upp utan problem. Däremot crashar det ingame, har en bra dator med bl.a GeForce GTX 970. Har optimerat spelgrafiken efter Nvidia GeForce Experience och har även laddat ner den senaste drivrutinen (Version 350.12). Har inget fps lag utan det bara hänger sig eftersom och ljudet i bakgrunden loopar sig. Kan inte göra något annat än att trycka på stänga av knappen på datorn då det fastnar heller, jäkligt drygt. Kan inte spela mer än 5-60min innan allt hänger sig och tvingar än att starta om datorn. Är det bara jag som har detta problem? Har inget problem med datorn i andra spel, bl.a wow, cs:go, hots, sc2 osv.

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem. Spelet har krachat varje gång jag spelat och jag gissar på efter att jag spelat i runt en timma. Datorn låser sig dock inte fullt ut, jag kan tabba ut och stänga av det. Har hänt på tre olika sätt, "Program stopped responding", "error d3d init" och så kom en varning att grafikkortets drivrutiner hade kraschat men återställts.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Skrivet av Pelleboj:

Jag har liknande problem. Spelet har krachat varje gång jag spelat och jag gissar på efter att jag spelat i runt en timma. Datorn låser sig dock inte fullt ut, jag kan tabba ut och stänga av det. Har hänt på tre olika sätt, "Program stopped responding", "error d3d init" och så kom en varning att grafikkortets drivrutiner hade kraschat men återställts.

Jag har samma problem med att det hänger sig, dock så har jag fått upp detta -----> http://gyazo.com/b31b4057f7786ce22d14654cdce0bfbc

blir så less.

Permalänk

låter som att drivisarna strular, testat med clean install med driversweeper?, fungerar en äldre version?

hade något fel med gta iv som jag fixade med att stänga av windows aero, kanske värt att testa? sedan att kanske uppdatera/installera om directx och se om det hjälper=)?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Kollat värme o så?
För övrigt har gta lite problem gällande full jobbade cpu:er enligt några i forumen.
För övrigt tror jag att ni får mer hjälp i Rockstars forum än här

Permalänk

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

låter som att drivisarna strular, testat med clean install med driversweeper?, fungerar en äldre version?

hade något fel med gta iv som jag fixade med att stänga av windows aero, kanske värt att testa? sedan att kanske uppdatera/installera om directx och se om det hjälper=)?

Inget verkar funka, tror absolut inte att det är fel på drivisarna då andra spel funkar hur bra som helst. Läste runt lite på Rockstar forumet och det verkar som att andra har samma problem som jag :/

Permalänk
Medlem

Testat stänga av ditt antivirus? Mitt krångla som fan iaf, webroot tycker inte om GTA^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kollat värme o så?
För övrigt har gta lite problem gällande full jobbade cpu:er enligt några i forumen.
För övrigt tror jag att ni får mer hjälp i Rockstars forum än här

Har inga värme problem direkt, kollade på Rockstars forum och hittade andra med samma / liknande problem som jag har :/

Permalänk

Liknande problem här. Spelet hakar sig slumpmässigt och går inte i gång igen. Jag kan alt-tabba ur spelet, varpå jag möts av meddelandet att GTA V har slutat att fungera. Ljudet loopar inte för mig utan försvinner helt. Grymt jobbigt är det i alla fall!

Permalänk
Medlem

Har du överklockat processorn? Jag hade liknande problem (random crash varje 30 min till 1 timme). Tydligen var min processor inte helt 100% stabil, även fast jag stresstestat skiten i flera timmar när jag överclockade processorn för att kolla så att allt var bra.

GTA V maxar verkligen de flesta high-end processorer och en ostabil processor kan leda till krascher osv. Ökade voltage lite och bang, inga problem längre.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: G915 X LIGHTSPEED Tactile | Mus: Logitech G Pro X Superlight 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grante:

Testat stänga av ditt antivirus? Mitt krångla som fan iaf, webroot tycker inte om GTA^^

Fan har jag inte ens tänkt på, får testa det. Norton brukar kunna strula som fan ibland..

Permalänk
Medlem

eftersom spelet precis släpptes så är de fel på drivisarna från nvidia / amd. allt är inte 100% då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Har du överklockat processorn? Jag hade liknande problem (random crash varje 30 min till 1 timme). Tydligen var min processor inte helt 100% stabil, även fast jag stresstestat skiten i flera timmar när jag överclockade processorn för att kolla så att allt var bra.

GTA V maxar verkligen de flesta high-end processorer och en ostabil processor kan leda till krascher osv. Ökade voltage lite och bang, inga problem längre.

Har inte överklockat processorn, är inte så haj på det.. Lite skraj att förstöra den om jag börja fippla

Permalänk
Medlem

Har haft två crascher "failed_to_load_zlib" och nu "ERR-GFX_3DR... någon vet nån lösning?

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roppski:

eftersom spelet precis släpptes så är de fel på drivisarna från nvidia / amd. allt är inte 100% då

Jo sant, både nvidia och amd släppte uppdateringar typ igår som skulle fixa det. Så vet inte vems fel det är bakom det hela, vet bara att många har problem med Gta V just nu.. får för mig att det är kaos kring Mortal Kombat också :/ Brukar ifs alltid vara kaos vid stora releaser, olyckligtvis :/

Permalänk
Medlem

Har exakt samma fel :/ kör 780ti i Sli

Permalänk
Medlem

Igår fick jag ett slags krasch att det stod nåt om att installera om spelet men idag har det funkat.
Brukar bara behöva reboota datorn så funkar det att starta och spela sedan.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSempan:

Jo sant, både nvidia och amd släppte uppdateringar typ igår som skulle fixa det. Så vet inte vems fel det är bakom det hela, vet bara att många har problem med Gta V just nu.. får för mig att det är kaos kring Mortal Kombat också :/ Brukar ifs alltid vara kaos vid stora releaser, olyckligtvis :/

ajjemen helt rätt.. därav har jag ej installerat nvidias nya drivisar som kom igår / idag till gtx 970 än. kör på versionen innan så inte resten av spelen skiter sig