Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Tal om fläktar och skambud.

Sålde ett chassi (FD R3) och det ska jag inte göra om. Nej varken jag eller han blev blåst.

Utan är riktigt dyrt att skicka större paket, la ut det för 600kr (vet lite högt kanske), men hade fixat 3.0 USB portar i stället för 2.0. Hur som frakten fick ingå i priset. Vi kom överens om fläktar skulle inte ingå (han hade egna), slutnotan var att nästan hälften av priset gick till frakten för ett tomt chassi Alla tillbehör fick han med förutom originalfläktarna till chassit.

Tips säljer ni ett chassi så bör denna kunna komma hämna det. Är inte billigt att skicka stora skymmande gods.

vi här på SweC har inte så många indianer, hissar, eller hästar om du vet vad jag menar ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

vi här på SweC har inte så många indianer, hissar, eller hästar om du vet vad jag menar ?

Ja eller stall hahahah XD

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

bara för att det är SweC så behöver det inte betyda att man har "fläktar i chassit" man kan fortfarande vara nån form av RMA eller mjukvarufel
eller att dom kollar om du har alla "fläktar i chassit" det kan ju hända att du säljer för en struntsumma.

Förstod ingenting av vad du just skrev.

Permalänk
Medlem

http://www.armcoshop.co.uk/products/gainward-geforce-gtx-680-2gb-graphics-card-pci-e-dvi-hdmi-displayport-426018336-2517.html

Även fast det inte är på blocket eller någonstans i Sverige så är det bara en så sjuk deal!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Förstod ingenting av vad du just skrev.

det finns ett uttryck att man inte har alla hästar hemma /inte alla indianer i kanoten.

ett annat är att man kan antingen vara ett RMA (tillverkningsfel) eller att "det är Mjukvaran det är fel på" man borde vara normal men tyvärr är det nånting korrupt mellan öronen.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

det finns ett uttryck att man inte har alla hästar hemma /inte alla indianer i kanoten.

ett annat är att man kan antingen vara ett RMA (tillverkningsfel) eller att "det är Mjukvaran det är fel på" man borde vara normal men tyvärr är det nånting korrupt mellan öronen.

Ah men jag tror inte det. De flesta är nog riktiga bud från dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qazsz123:

http://www.armcoshop.co.uk/products/gainward-geforce-gtx-680-2gb-graphics-card-pci-e-dvi-hdmi-displayport-426018336-2517.html

Även fast det inte är på blocket eller någonstans i Sverige så är det bara en så sjuk deal!

Okej? Så 200.000:- (Är lat så jag orkar inte titta upp exakt vad ett pund exakt är värt) för ett tre år gammalt kort är skäligt pris enligt denna person?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Okej? Så 200.000:- (Är lat så jag orkar inte titta upp exakt vad ett pund exakt är värt) för ett tre år gammalt kort är skäligt pris enligt denna person?

321 091kr och 51öre

kan det inte bli såna fel när en återförsäljare har alla priser direkt länkat till deras leverantörer och sen har dom nåt helt annat system.
här är ju en annan sida som listar det runt 2-300£. komma tecknet kan ha läst fel 24,850.55£ borde bli 248,50£
http://tweakers.net/pricewatch/309129/gainward-geforce-gtx-68...

clickOK / foxit var ju ett exempel där dom brukade göra så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jag menade självklart inte att det var en BRA deal, bara en SJUK deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Seriöst värre, första meningen på deras about us sida... "Armcoshop.co.uk is an electronics online retailer based in Oxfordshire, UK. We serve customers across Europe and the rest ofthe world, stock top brand products at reasonable prices."

Permalänk
Inaktiv

http://www.blocket.se/kristianstad/Corsair_speldator_med_wind...

Bruh! skulle inte vilja påstå att det är någon speldator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

http://www.blocket.se/kristianstad/Corsair_speldator_med_wind...

Bruh! skulle inte vilja påstå att det är någon speldator...

Oj detta är ju galet! Helt snuskigt dyrt, och det måste annonsören fattat då det rör sim om nya budgetkomponenter som idag kanske kostar 3000:- nya. Att sälja detta begagnat för 8000:- är ju allt annat än okej.

Permalänk
Medlem

Hjälp!!!

Jag måste köpt fel grafikkort när jag köpte mitt GTX680, eftersom jag inte kan spela på Ultra i några nya spel. Jag får inget flyt alls, det bara hackar!

Jag skulle gjort som civilingenjörs studenten och köpt ett 560 Ti TOP, för då hade jag kunnat lira alla spel som finns på Ultra med en 27" skärm!

Annons: Kraftfull Speldator, Skärm, Mus/Tangentbord

Citat:

Säljer nu min andra hälft, alltså min trogna spel och mediadator.

Denna dator byggde jag för något år sedan och den fungerar felfritt än idag. Både grafikkortet och processorn är överklockade.
Allt är hemmabyggt och stabilt - lita på mig, jag är en civilingenjörs student!

Låt inte din son eller dotter längre skrika över att deras dator är seg och att DOTA, CS, Sims, Battlefield, Batman eller något annat laggar. Ge dem den finaste gåvan de någonsin kan få; en dator som håller i flera år.

Och så fortsätter det...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z590-F GAMING | CPU: Intel Core i7-11900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 64GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SSD1: Kingston Fury Renegade 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | SSD2: Kingston Fury Renegade 2 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe[/I] | Audio: Creative Sound BlasterX AE-5+ | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: MSI Optix MEG381CQR Plus | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Är det inte en sån NASA använder

Permalänk
Skrivet av warmerspy:

den snubben verkar ju inte ha alla ettor/nollor hemma nästan ett år gammal dator nersatt 500kr

Visa signatur

Permalänk

Hoppas Tradera är okej.
Vad sägs om "ETT DJÄVULST GRAFIKKORT FÖR SPEL NÖRDARNA" anno 2008. Känns som rena kapet. Verkar klara allt i sin väg.
Personligen så klickar jag mig ur alla annonser med enbart caps-lock men den här tar alla möjliga pris.
http://s17.postimg.org/lw6nmbgqn/hhh.png

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av babobafet:

Hoppas Tradera är okej.
Vad sägs om "ETT DJÄVULST GRAFIKKORT FÖR SPEL NÖRDARNA" anno 2008. Känns som rena kapet. Verkar klara allt i sin väg.
Personligen så klickar jag mig ur alla annonser med enbart caps-lock men den här tar alla möjliga pris.
http://s17.postimg.org/lw6nmbgqn/hhh.png

Haha, om han betalade 5k för "ett par år sedan" vilket betyder 2013 blev han grundlurad. Om han menade då det var nytt, alltså 7 år sedan så säger man inte att det var ett par år sedan.
Korten sjönk som stenar i pris dessutom:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=289812 Startade på 5395 kr, sjönk till 4694 kr två dagar senare för att sedan hållas kring 4750 kr till det försvann mindre än 3 månader senare.
Resten av versionerna sjönk väldigt snabbt också. 5k till 4,3k på mindre än en månad t.ex. Eller 5074 kr till 3995 kr på en månad.
Just BFG har bara en notering på prisjakt, 5389 kr från 2 juni 2008, alltså 2,5 månader efter att det släpptres och hade kraschat.

En förenklad konvertering via GTX 480 ger 40,8 på Sweclockers index. Via 5870 blir det 34. Lite olika upplösning men ger en bild.
Har bara 512 MB VRAM och är dessutom 2 GPU:er så man får ju problem i spel som inte skalar med SLI.

Kort och gott, väldigt bra deal:P

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Hittade denna på en annonssida på facebook

Tror jag köpte min för 1300

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Skrivet av propellerhatt:

såklart det är.. ett jätte stort kort är ju bättre än ett litet 6år gammalt spelar ju ingen roll det som räknas på blocket är ju vad han köpt det för. *sarkasm*

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

såklart det är.. ett jätte stort kort är ju bättre än ett litet 6år gammalt spelar ju ingen roll det som räknas på blocket är ju vad han köpt det för. *sarkasm*

Och att allt är skrivet med caps hypar ju upp mig ännu mer, klart det är blodigt allvar ;P

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Här är en riktigt stjärna som försöker ta ny pris för en NUC DC3217IYE. http://www.blocket.se/vi/59981116.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Här är en riktigt stjärna som försöker ta ny pris för en NUC DC3217IYE. http://www.blocket.se/vi/59981116.htm

fast vem skulle köpa från Comega Data eller Horredsdata ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

TITTA VILKET MONSTER JAG HITTADE PÅ TRADERA

http://www.tradera.com/item/341372/231112657/geforce-9800gx2-...

(ursäktar för caps lock)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

Visserligen tredje gången upp på samma sida i den här tråden på sex dagar, men roligt att se att priset sänkts varje gång:P
Först 899 kr, sedan 499 kr och nu 199 kr. Verkar lite svårsålt:)

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av edvinnn:

ahhahahahha XD gissar att nästa telefon inte blir en appel

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Visserligen tredje gången upp på samma sida i den här tråden på sex dagar, men roligt att se att priset sänkts varje gång:P
Först 899 kr, sedan 499 kr och nu 199 kr. Verkar lite svårsålt:)

oj då, ursäkta att jag inte kollade igenom de senaste sidorna i tråden först.