Hercules 3D Prophet 9700Pro

Permalänk
Medlem

Hercules 3D Prophet 9700Pro

Jag sitter och fundera på att köpa ett nytt grafikkort, och har fått ett kanon erbjudande.

Hercules 3D Prophet 9700Pro 128Mb DDR 2.85ns för 2800Kr.

E detta ett bra kort i förhållandet med de nya Geforce FX som jag hade tänkt köpa och hur e det med pris skillnaden?

E det nått bra bra kort att klocka?

/TreXer

Permalänk
Medlem

Det är ungefär lika snabbt som FX, har mycket bättre bildkvalitet, är tystare, och framförallt: KLOCKAR MYCKET BÄTTRE.
FX är ju i princip redan överklockat så det klockar skit, om du jämför vad du kan pressa ur de båda korten som max kommr 9700:at ge mycket mer.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

vart hitta du de för 2800kr begangnat lr?

Permalänk
Medlem

Det e en privat som säljer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1tCh1n
vart hitta du de för 2800kr begangnat lr?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreXer
Det e en privat som säljer.

det e ett förbannat bra pris!

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Det är ungefär lika snabbt som FX, har mycket bättre bildkvalitet, är tystare, och framförallt: KLOCKAR MYCKET BÄTTRE.
FX är ju i princip redan överklockat så det klockar skit, om du jämför vad du kan pressa ur de båda korten som max kommr 9700:at ge mycket mer.

var inte så säker på att du kan klocka Prophet 9700pro så mycket, det är inget vidare överklockningsbart... jag kommer bara 15Mhz på både minnet och på GPU'n...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Skumt, mitt Sapphire går finfint i 380/340, och det är ett non-pro liksom...

Visa signatur

hmm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metus

var inte så säker på att du kan klocka Prophet 9700pro så mycket, det är inget vidare överklockningsbart... jag kommer bara 15Mhz på både minnet och på GPU'n...

ja det får man säga! det var inge bra alls!
jag kommer mycket högre med mitt np!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken

det e ett förbannat bra pris!

Nej.
Kolla här,bättre priser.
www.datorbutiken.se
www.komplett.se

Vet inte riktigt vad båda har för pris på 9700np, men det är mindre än 2800:- .

Permalänk
Medlem

Ehh. Ett Hercules 9700pro kostar över 4000kr. Kallar du inte 2800kr för bra? Han tjänar ju bara 1200kr på det :).

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huMMpa
Ehh. Ett Hercules 9700pro kostar över 4000kr. Kallar du inte 2800kr för bra? Han tjänar ju bara 1200kr på det :).

Vem tvingar honom att köpa ett Hercules 9700Pro?

(priser från datorbutiken,för den som inte orkade kolla på min tidigare länk)
Sapphire ATI Radeon 9700Pro
3742:-

Sapphire ATI Radeon 9700
2693:-

Sapphire 3D Atlantis Radeon 9500Pro 128MB
2123:-

Permalänk
Avstängd

men hallå... du kan ju inte jämföra ett 9500 med ett 9700.. dessutom om skillnaden ligger på mindre än 200 kr .. ännu mindre om vi räknar frakt.. så e det ETT BRA PRIS
du ska ju ta med i beräkningarna att det kortet han köper för mindre än 200 mer kostar egentligen över 4000:-

Där e ju bättre minnen på pro korten så teoretiskt ska de gå att klocka högre... plus att hercules har egna kylflänsar på korten...

ärligt... tycker du att 2800:- e ett kasst pris för ett hercules 9700 pro så e du ganska dum i huvudet.. no offence...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
men hallå... du kan ju inte jämföra ett 9500 med ett 9700.. dessutom om skillnaden ligger på mindre än 200 kr .. ännu mindre om vi räknar frakt.. så e det ETT BRA PRIS
du ska ju ta med i beräkningarna att det kortet han köper för mindre än 200 mer kostar egentligen över 4000:-

Där e ju bättre minnen på pro korten så teoretiskt ska de gå att klocka högre... plus att hercules har egna kylflänsar på korten...

ärligt... tycker du att 2800:- e ett kasst pris för ett hercules 9700 pro så e du ganska dum i huvudet.. no offence...

Kolla efter vad du själv skrivit så är du inte så mycket smartare än mig..but much taken.
Jag var lite vilseled av mig själv där. Är det verkligen ett PRO kort så ska han slå till.

Edit: Jag må ha gått upp i morse, men jag har fan inte vaknat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis

Kolla efter vad du själv skrivit så är du inte så mycket smartare än mig..but much taken.
Jag var lite vilseled av mig själv där. Är det verkligen ett PRO kort så ska han slå till.

så vad e det jag skrivit som e så dumt? ... my apologies then..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"men hallå... du kan ju inte jämföra ett 9500 med ett 9700.. dessutom om skillnaden ligger på mindre än 200 kr .. ännu mindre om vi räknar frakt.. så e det ETT BRA PRIS"

Permalänk
Medlem

Nej fan,nu lägger vi ner detta Runken. Vi går tillbaka till topic istället för att tjivas (eller hur man stavar det).

Permalänk
Medlem

och ett Hercules 3D Prophet 9700PRO kostar faktiskt 4532:-
(på komplett.se)

Permalänk
Medlem

slå till! grymt kort.

Permalänk
Medlem

Håller med ett bra pris för ett bra kort har alltid gillat hercules

Permalänk
Medlem

Hur pass begagnat är kortet då? Är det clockat hårt och misshandlat på andra sätt?

Sen tänkte jag bara flinka in att han sparar 1200kr och inte tjänar 1200kr på att köpa det begagnat

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Fan va gütt det skulle vara om man kunde tjäna pengar på att köpa ett 9700Pro.. skulle slå till direkt tror jag!

Permalänk
Avstängd

Men varför kommer inte jag högre än 371 typ när jag klockar då? =(

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Slå till fort som fan så du inte missar denna chans.
Radeon 9700PRO är som ett fungerande GeForce FX plus lite till. ))

Visa signatur

ASUS P4S8X (BIOS 1004)
Intel(r) Pentium(r) 4 2.8Ghz
Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO

Permalänk

Inget att fundera över. KÖP =)

Mitt hercules 9700pro fungerar väldigt bra.
viserligen går det bara att klocka upp till 365/340, men de ä ju ändå inte så illa.

Inte riktigt tillräckligt me kylning på gpu:n
Bränner sig nästan på kylflänsen.

Men med riktig kylning (vatten) så skall detta kort gå att köra i upp till 450-500 Mhz sägs det.
Låter ju inte helt fel.

Bara att slå till och njuta av prestandan.

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem

Vet dom som har kört sina herculeskort i ~400 med orginalkylaren.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
"men hallå... du kan ju inte jämföra ett 9500 med ett 9700.. dessutom om skillnaden ligger på mindre än 200 kr .. ännu mindre om vi räknar frakt.. så e det ETT BRA PRIS"

ja jag var lite oklar där... jag menade skillnaden mellan ett 9700 och hans 9700pro.. men ja skit samma...

hercules e ett bra märke... dock lite överprisat tycker jag...

Visa signatur

Permalänk

Men det är väl bara å köpa en cpu kylare på biltema med en rejäl fläkt!! Kostar inte många kr och med lite puts ser det riktigt fett ut.

Nu blir väl ett 9700pro mycket hetare än mitt gforce 4 mx440, men jag har klockat från 270 till 380+ plus och min fläns e inte ens ljummen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Avstängd

man köper inte kylning på biltema!!
de hade nån fin kylfläns på gtek tror jag det var för 50:- !! koppar å sånt.. det var nån här som skulle köpa en sån o smälla på den på sitt 9700!
köp den istället
edit:
det var xizten som skulle köpa en sån här: http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=318&session=166f68...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nåja, jag kör mitt sapphire 9500 Np moddat som ett 9800, med en klockfrekenvs på ca 405 på gpun, och runt 330 på minnet, med standard fläkt...

Och det sparkar rumpa jämfört med ett 9700 pro, som man dessutop, behöver flasha bios o grejer för att klocka...

Så jag är numera assnöjd...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Nåja, jag kör mitt sapphire 9500 Np moddat som ett 9800, med en klockfrekenvs på ca 405 på gpun, och runt 330 på minnet, med standard fläkt...

Och det sparkar rumpa jämfört med ett 9700 pro, som man dessutop, behöver flasha bios o grejer för att klocka...

Så jag är numera assnöjd...

Ehh, nej, man behöver inte flasha BIOS för att klocka ett 9700Pro.