Företag vill ha pengar för att jag ångrarköp.

Permalänk

Företag vill ha pengar för att jag ångrarköp.

Tjena sweclockers, gör en tråd för att få info och hjälpa min far.

Min far har varit i kontakt med företaget Nordiccall om en samsung galaxy s6 som han ännu inte har fått (mer än en månad sen han beställde och telefonen släpptes).
Han vill nu häva sitt köp. Pappa ringde upp detta företag och får informationen att ångerrätten har gått ut (14 dagar) vilket jag tyckte lät väldigt underligt eftersom han inte hade fått varan ännu.

Nu idag rigde jag upp detta företag åt min far och får exakt samma info som han vilket jag svarade med.
-väldigt underligt eftersom han inte har fått varan ännu hur kan då ångerrätten ha upphört?

Han svara med att jag ska hänga kvar i telefonen han kommer tillbaka grinig och säger.
-Du har ångerrätt men du måste då betala tusen kronor för administrativa konstnader.

Och nu sitter min far med en grinig kundservice och räkning för frakten på en produkt som ännu inte har kommit som ska vara betald på fredag 15-05-08.

Så nu till frågan måste farsan min betala denna kostnad för att avbryta ett köp och hur kan ett företag skicka fraktkostnad innan man ens fått nån vara?

Vi kommer ringa komsumentverket imorgon och fråga men tänkte att nån kunnig hade lite info om detta.

Permalänk
Medlem

Om man handlar på distans, och det inte är en tjänst som köps, så har man 14 dagars ångerrätt. (Om inte annat avtalats)
Dom drar en fuling här, och hoppas på att få betalt.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Om man handlar på distans, och det inte är en tjänst som köps, så har man 14 dagars ångerrätt. (Om inte annat avtalats)
Dom drar en fuling här, och hoppas på att få betalt.

Jag har ju inte 100% koll på hur läget ligger till just med avtal men skulle dom kunna säga något om detta via telefon eller får man ens ha med en sånn begäran på ett avtal? Jag tycker det låter extremt sjuk att man skulle kunna få lägga till nått sånt i ett avtal, om dom sätter krav måste jag ju få sätta krav på att varan levereras i tid...

Permalänk
Medlem

Lorgix borde inte ångerrätt gälla efter produkten har levererats ??

Skrivet av lorgix:

Om man handlar på distans, och det inte är en tjänst som köps, så har man 14 dagars ångerrätt. (Om inte annat avtalats)
Dom drar en fuling här, och hoppas på att få betalt.

Permalänk
Medlem

Ångerfristen börjar löpa från dagen du tar emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från den dag du ingick avtalet.

Permalänk
Avstängd

Bestrid fakturan och betala inte ett smack, företaget försöker lura er.
Imorgon ringer ni kommunen och frågar efter konsumentrådgivare som hjälper er vidare.

Permalänk
Medlem

Dom försöker lura er.
Dom har inte rätt att ta ut administrativa avgifter om det inte är en special beställd vara vilket det inte bör vara. Har du fått den levererad så får du stå för retur frakten, men det blir ju inget sådant i detta fall.
Stå på dig. Och ring konsumentvägledaren i din kommun om dom fortsätter bråka. Fråga tex, vars i avtalet eller i lagen det står att dom kan ta ut en administrativ avgift?

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias53:

Jag har ju inte 100% koll på hur läget ligger till just med avtal men skulle dom kunna säga något om detta via telefon eller får man ens ha med en sånn begäran på ett avtal? Jag tycker det låter extremt sjuk att man skulle kunna få lägga till nått sånt i ett avtal, om dom sätter krav måste jag ju få sätta krav på att varan levereras i tid...

Om inte kunden godkänt en annan lösning så ska information om ångerrätten ges skriftligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Lorgix borde inte ångerrätt gälla efter produkten har levererats ??

Jodå, jag kanske va otydlig. 14 dagar gäller från att man mottagit varan.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Bestrid fakturan och betala inte ett smack, företaget försöker lura er.
Imorgon ringer ni kommunen och frågar efter konsumentrådgivare som hjälper er vidare.

Absolut första som händer imorgon

vill bara lägga till lite on/offtopic.

Vad i hela ******* har hänt med detta land man kan ju för tusan inte lite på en enda människa längre man blir ju så sjukt äcklad av dessa människor.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mattias53:

Tjena sweclockers, gör en tråd för att få info och hjälpa min far.

Min far har varit i kontakt med företaget Nordiccall om en samsung galaxy s6 som han ännu inte har fått (mer än en månad sen han beställde och telefonen släpptes).
Han vill nu häva sitt köp. Pappa ringde upp detta företag och får informationen att ångerrätten har gått ut (14 dagar) vilket jag tyckte lät väldigt underligt eftersom han inte hade fått varan ännu.

Nu idag rigde jag upp detta företag åt min far och får exakt samma info som han vilket jag svarade med.
-väldigt underligt eftersom han inte har fått varan ännu hur kan då ångerrätten ha upphört?

Han svara med att jag ska hänga kvar i telefonen han kommer tillbaka grinig och säger.
-Du har ångerrätt men du måste då betala tusen kronor för administrativa konstnader.

Och nu sitter min far med en grinig kundservice och räkning för frakten på en produkt som ännu inte har kommit som ska vara betald på fredag 15-05-08.

Så nu till frågan måste farsan min betala denna kostnad för att avbryta ett köp och hur kan ett företag skicka fraktkostnad innan man ens fått nån vara?

Vi kommer ringa komsumentverket imorgon och fråga men tänkte att nån kunnig hade lite info om detta.

Ett avtal går att bryta fram tills dess ingen leverans inte har gjort, detta löper över köplagen och ligger i avtalslagen. Ingen kostnad kan då faktureras eller krävas av säljaren från köparen då säljaren inte levererat något ännu.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

http://www.driva-webbutik.se/2014/05/nya-konsumentregler-for-...

Där kan du läsa om Ångerrätt, Leveranstid och Retur (om nu varan skulle dyka upp mot förmodan).

Permalänk
Rekordmedlem

Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
Ångerfristen
12 § Vid avtal om överlåtelse eller upplåtelse av en vara
börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten får varan i
sin besittning. Vid avtal om en tjänst börjar ångerfristen
löpa den dag då avtalet ingås.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagen:
"37 § Om köparen avbeställer varan innan den har avlämnats, har säljaren inte rätt att hålla fast vid köpet och kräva betalning. I stället har han rätt till ersättning enligt 41 §."

"41 § Häver säljaren köpet eller avbeställer köparen varan enligt 37 § har säljaren rätt till ersättning för
1. särskilda kostnader som han har haft för att ingå och fullgöra avtalet till den del han inte kan tillgodogöra sig dessa på annat sätt,
2. särskilda kostnader till följd av hävningen eller avbeställningen, samt
3. förlust i övrigt med ett belopp som är skäligt med hänsyn till priset för varan, tidpunkten för hävningen eller avbeställningen, omfattningen av nedlagt arbete och omständigheterna i övrigt.

2 st. Säljaren får förbehålla sig en på förhand bestämd ersättning vid hävning eller avbeställning, om den är skälig med hänsyn till vad som normalt kan antas tillkomma en säljare som ersättning enligt första stycket..."

Distansavtalslagen
"14 § Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska näringsidkaren
betala tillbaka vad konsumenten har betalat till
näringsidkaren. Återbetalning ska göras utan onödigt dröjsmål
och senast inom 14 dagar från den dag då näringsidkaren tog
emot konsumentens meddelande om att avtalet frånträtts."

Enligt KKöpL kan alltså säljaren kräva (en skälig) ersättning vid avbeställning.
Om varan har skickats och köparen åberopar ångerrätten har säljaren endast rätt att kräva att köparen betalar returfrakten. Ångerrätten börjar gälla när köparen tagit emot varan. Finns ett utslag i ARN (om jag kommer ihåg rätt, lyckades inte hitta det nu) som säger att köparen inte behöver ha hämtat ut varan från distributören för att åberopa ångerrätten. Dock så måste köparen aktivt meddela säljaren att han önskar ångra köpet; att låta varan gå i retur genom att helt enkelt underlåta att hämta ut den utan att meddela säljaren är inte ett korrekt utnyttjande av ångerrätten.

Det verkar korkat av företaget att debitera för avbeställning innan varan är skickad, då du helt enkelt kan låta varan skickas och sedan ångra köpet, vilket bara gör att både du och företaget behöver betala varsin fraktkostnad. Utöver detta tror jag knappast att 1000kr skulle anses som skälig ersättning vid en avbeställning, då ersättningen primärt är till för att täcka säljarens kostnader.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Gnashrak:

http://www.driva-webbutik.se/2014/05/nya-konsumentregler-for-...

Där kan du läsa om Ångerrätt, Leveranstid och Retur (om nu varan skulle dyka upp mot förmodan).

"Vid konsumentköp ska säljaren avlämna varan utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter det att avtalet ingicks, om det inte följer av avtalet när varan ska avlämnas.”

Min far gick in i nått avtal i mitten utav mars men telefonen släpptes inte för än 9: de april för dom som förbeställde. Så det är nästan 2 månader sen avtalet tecknades. Men jag gissar att det kvittar när produkten släpps?

“Köparen ska ha rätt att häva köpet vid dröjsmål, om dröjsmålet är av väsentlig betydelse för honom eller henne, om köparen före avtalets ingående meddelat säljaren att leverans senast en viss dag är av avgörande betydelse eller om säljaren förklarat att han eller hon inte avser att leverera varan.”

Enligt denna text kan man inte häva köpet för än den 9 maj? jag vet inte vilken info min far fick om detta. farsan ringde förra veckan och fick svar att den skulle komma denna veckan . Dock kom den inte, ringde igen denna vecka och fick svar att den skulle komma nästa vecka vilket han tröttnade och vill häva köpet. Efter som han bara kunde gå in och köpa på vilken elektronikkedja som helst.

betyder det att försäljaren fortfarande har rätt? Eller kan han inte häva köpet för att min far har varit i kontakt med dem eller måste han vänta tills den 15-05-09? för att nå de 30 dagarna?.

"37 § Om köparen avbeställer varan innan den har avlämnats, har säljaren inte rätt att hålla fast vid köpet och kräva betalning. I stället har han rätt till ersättning enligt 41 §."

Gäller inte endast detta om de fullföljer sitt kontrakt vilket de inte har gjort.?

Undrar bara från vilket datum man börjar räkna de 30 dagarna som det stog och om hur stor chans det är att försäljaren vinner detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias53:

"Vid konsumentköp ska säljaren avlämna varan utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter det att avtalet ingicks, om det inte följer av avtalet när varan ska avlämnas.”

Min far gick in i nått avtal i mitten utav mars men telefonen släpptes inte för än 9: de april för dom som förbeställde. Så det är nästan 2 månader sen avtalet tecknades. Men jag gissar att det kvittar när produkten släpps?

“Köparen ska ha rätt att häva köpet vid dröjsmål, om dröjsmålet är av väsentlig betydelse för honom eller henne, om köparen före avtalets ingående meddelat säljaren att leverans senast en viss dag är av avgörande betydelse eller om säljaren förklarat att han eller hon inte avser att leverera varan.”

Enligt denna text kan man inte häva köpet för än den 9 maj? jag vet inte vilken info min far fick om detta. farsan ringde förra veckan och fick svar att den skulle komma denna veckan . Dock kom den inte, ringde igen denna vecka och fick svar att den skulle komma nästa vecka vilket han tröttnade och vill häva köpet. Efter som han bara kunde gå in och köpa på vilken elektronikkedja som helst.

betyder det att försäljaren fortfarande har rätt? Eller kan han inte häva köpet för att min far har varit i kontakt med dem eller måste han vänta tills den 15-05-09? för att nå de 30 dagarna?.

Undrar bara från vilket datum man börjar räkna de 30 dagarna som det stog och om hur stor chans det är att försäljaren vinner detta.

Jag kan inte se poängen med att vänta 30 dagar. Har han beställt en vara på distans så kan han ångra sig inom två veckor från leverans.
Vilken inskränkning i ångerrätten skulle vara aktuell i det här fallet?

Permalänk
Medlem

Ångerrätten gäller ALLTID 14 dagar från när man tog emot varan och kan inte avtalas bort. Enda skillnaden är om man överenskommit något speciellt på grund av varans karaktär och då gäller att man har ett SPECIELLT AVTAL för att gå över distansavtalslagen. Med andra ord måste man ha kommit överens om att man häver öppet köp eller liknande för att varan är specialbeställd, klippt textil, tryck på tyg eller papper eller att varan är flyktig alternativt känslig som t.ex. mat. Å andra sidan så har man reklamationsrätten om man inte får det man kommer överens om så man har ändå ett skydd för att få fel eller skadad produkt.

Att produkten är en beställningsvara räcker inte för kunna kräva speciella avtal utan det kräver något mer för att kunna påstå att varan blir speciell. Inte heller är lösa delar, vald färg eller fri vikt något skäl, det kräver mer för att kunna påstå att man har anpassat varan.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Ångerrätten gäller ALLTID 14 dagar från när man tog emot varan och kan inte avtalas bort. Enda skillnaden är om man överenskommit något speciellt på grund av varans karaktär och då gäller att man har ett SPECIELLT AVTAL för att gå över distansavtalslagen. Med andra ord måste man ha kommit överens om att man häver öppet köp eller liknande för att varan är specialbeställd, klippt textil, tryck på tyg eller papper eller att varan är flyktig alternativt känslig som t.ex. mat. Å andra sidan så har man reklamationsrätten om man inte får det man kommer överens om så man har ändå ett skydd för att få fel eller skadad produkt.

Att produkten är en beställningsvara räcker inte för kunna kräva speciella avtal utan det kräver något mer för att kunna påstå att varan blir speciell. Inte heller är lösa delar, vald färg eller fri vikt något skäl, det kräver mer för att kunna påstå att man har anpassat varan.

11§ i Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler listar ett antal undantag från ångerrätten, exempelvis mat, saker med s k "personlig prägel".

I lagen står "4 § Ett avtalsvillkor som i jämförelse med bestämmelserna i denna lag är till nackdel för konsumenten är utan verkan mot denne, om inte annat anges i lagen.". Jag hittar inget som säger att ångerrätten är dispositiv (förhandlingsbar), hur speciellt avtalet än är. Undantagen nämnda ovan är heller inte beroende av avtal utan återfinns inskrivna direkt i lagen.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

En sak som inte är klar i denna tråd. Handlar det endast om beställning för en mobil eller ingick någon tjänst för få med mobilen hos Nordiccall?
Om man går in på deras hemsida, så säljer dom ju inga mobiler och erbjuder endast tjänster. Så varifrån kom S6 in i handlingen?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

En sak som inte är klar i denna tråd. Handlar det endast om beställning för en mobil eller ingick någon tjänst för få med mobilen hos Nordiccall?
Om man går in på deras hemsida, så säljer dom ju inga mobiler och erbjuder endast tjänster. Så varifrån kom S6 in i handlingen?

Fast om det gäller en tjänst så gäller ångerrätten fortfarande så länge man inte har påbörjat tjänsten. Så har ingen förståelse alls varför det inte går att häva köpet när tjänsten inte verkar påbörjad och varan inte är levererad, dessutom med känslan av att säljaren har problem med att ens leverera varan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan alltid bryta avtal och avbeställa om inget har (innan det) levererats, det är fristående från ångerrätten i lag om distansavtal. Utan kostnad! Det är klargjort i konsumentköplagen. Det gäller alltså även om det inte skulle röra sig om distanshandel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Petterk:

Du kan alltid bryta avtal och avbeställa om inget har (innan det) levererats, det är fristående från ångerrätten i lag om distansavtal. Utan kostnad! Det är klargjort i konsumentköplagen. Det gäller alltså även om det inte skulle röra sig om distanshandel.

Ligger i Köplagen och ligger således även över konsumentköplagen.
Finns även något liknande om avbrytande/avbeställande av tjänster i avtalslagen (som i sin tur ligger över Köplagen).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ligger i Köplagen och ligger således även över konsumentköplagen.
Finns även något liknande om avbrytande/avbeställande av tjänster i avtalslagen (som i sin tur ligger över Köplagen).

Det är även detaljerat i konsumentköplagen (37 §) och enligt det kan de i vissa fall däremot kräva ersättning, men i det här fallet kan säljaren knappast visa på några kostnader. Det finns ingen återställningskostnad eller liknande, varan är ju fortfarande i ursprungligt skick eftersom den inte levererats. De skulle förlora på att ta det till tingsrätten när det gäller sånt som "återställningsavgift" eller frakt till kund. Nyttjande av ångerrätten betyder däremot att man får betala för returfrakt, men den har inte nyttjats om du avbeställer.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Petterk:

Det är även detaljerat i konsumentköplagen (37 §) och enligt det kan de i vissa fall däremot kräva ersättning, men i det här fallet kan säljaren knappast visa på några kostnader. Det finns ingen återställningskostnad eller liknande, varan är ju fortfarande i ursprungligt skick eftersom den inte levererats. De skulle förlora på att ta det till tingsrätten när det gäller sånt som "återställningsavgift" eller frakt till kund. Nyttjande av ångerrätten betyder däremot att man får betala för returfrakt, men den har inte nyttjats om du avbeställer.

Helt rätt. Företaget har inte ett uns sanning i sitt uttalande och inte heller en chans att få igenom detta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag har kollat närmare på reglerna, eftersom 14 dagars ångerrätt gäller från att du mottag varan så kan du häva köpet av vilken anledning som helst oavsett om du redan har fått SIM-kort till telefonen eftersom produkten inte är fullt levererad och telefonen i ett sådant fall skulle anses som väsentlig för att fullfölja avtalet. För övrigt kan dom inte debitera för en produkt dom inte levererat så gentemot Konsumentköplagen så har företaget begått ett avtalsbrott och du kan istället kräva skadestånd för att dom inte har fullföljt avtalet.

Det är ganska självklart eftersom företaget annars skulle kunna skita i att leverera och sedan fakturera dig med en "luftfaktura" för något som bara kostar ett frimärke för dom. Då borde alla företag agera på det viset för att göra maximal vinst.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias53:

Tjena sweclockers, gör en tråd för att få info och hjälpa min far.

Min far har varit i kontakt med företaget Nordiccall om en samsung galaxy s6 som han ännu inte har fått (mer än en månad sen han beställde och telefonen släpptes).
Han vill nu häva sitt köp. Pappa ringde upp detta företag och får informationen att ångerrätten har gått ut (14 dagar) vilket jag tyckte lät väldigt underligt eftersom han inte hade fått varan ännu.

Nu idag rigde jag upp detta företag åt min far och får exakt samma info som han vilket jag svarade med.
-väldigt underligt eftersom han inte har fått varan ännu hur kan då ångerrätten ha upphört?

Han svara med att jag ska hänga kvar i telefonen han kommer tillbaka grinig och säger.
-Du har ångerrätt men du måste då betala tusen kronor för administrativa konstnader.

Och nu sitter min far med en grinig kundservice och räkning för frakten på en produkt som ännu inte har kommit som ska vara betald på fredag 15-05-08.

Så nu till frågan måste farsan min betala denna kostnad för att avbryta ett köp och hur kan ett företag skicka fraktkostnad innan man ens fått nån vara?

Vi kommer ringa komsumentverket imorgon och fråga men tänkte att nån kunnig hade lite info om detta.

Vad händer? Vad har sagts? Står Nordiccall med skämsstruten nu?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ser ingestans någon info om det gäller privatperson heller företag som handlat! (enbart svar som förutsätter att det är en privatperson som handlat)
Har din far ett företag som mobilen köptes genom så är det helt andra regler som gäller och det är även då möjligt för det säljande företaget att avtala om betydligt fler saker som tex att det ej går att ångra/osv.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Du kan väl berätta hela sanningen istället? Verkar inte direkt som att det bara är en mobiltelefon det handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Du kan väl berätta hela sanningen istället? Verkar inte direkt som att det bara är en mobiltelefon det handlar om.

varför är du sån ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

varför är du sån ?

För att företaget ifråga främst verkar syssla med diverse telefonrelaterade tjänster och inte mobilförsäljning.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG