Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av endy:

Ambitiöst att bygga ett helt nytt forum! Hade aldrig klarat det själv men kan tillräckligt med PHP för att inse vilket otroligt stort jobb det hade varit. Tyvärr har vBulle gått åt fel håll så kan förstå beslutet.

I vilket fall, ser bra ut! Allt laddar riktigt snabbt.

Tack! Det har tagit sin lilla tid det här...

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av subwoofermania:

Kör ni varnish? Såg det i http headern. Är det nytt för 6.0 eller har ni alltid kört det? Hur tycker ni det fungerar? Var det svårt att "invalidate:a" cachen från erat CMS när ni publicerar nya artiklar eller ändrar artiklar?

Ja, det är nytt i uppgraderingen med Varnish framför bildhanteringen och vissa dokument med hög trafik som begärs av gäster (t.ex. framsidan). TTL:en är förhållandevis kort för det material som uppdateras så för närvarande behöver inte CMS:et invalidera det lagret manuellt. Fungerar väldigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Den här funktionen har ändrats och skickar numera periodvis ut sammanställningar med trådar man inte har läst. Vi ska diskutera hur det fungerar / bör fungera när det lugnar sig lite övrigt, just nu är det väldigt mycket att stå i.

Då är jag med. Jag förstår det är mycket, men för egen del premierar jag egenknackat framför paket-lösningar. Om vissa funktioner förändras handlar mer om vana och mina förväntningar, samt kanske ett annat handhavandesätt. Jag kompromissar gärna med en och annan funktion om sidan är egenknackad. Lätt.
Mycket bra jobbat alla inblandade.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Sedan uppdateringen kan jag inte logga in från min dator på jobbet. Skitskumt. Från telefonen går det fint men sidan hävdar "Inloggningen misslyckades" utan vidare förklaring då jag försöker från jobbet.

Jag har testat logga ut från mobilen och sedan prova via jobbdatorn, utan framgång. Via mobilen går det dock bra.

Det är olika ip-adresser (mobil 4G, jobb ethernet). Att vara inne från hemdatorn och mobilen verkar dock gå bra.

Skickades från m.sweclockers.com

edit: mycket mycket skumt. Nu då jag klickade "citera" på ett inlägg utan att vara inloggad och en inloggningsruta dök upp, så gick det utmärkt att logga in via jobb-datorn. Klickar jag däremot direkt på "logga in"-rutan så gick det inte logga in.

edit 2: Inom ca 10 minuter blev jag utkastad 2ggr och fick logga in på nytt, plötsligt då jag klickade på min "Inloggad som marmeladov" uppe till höger, så kastas jag till inloggningsrutan. Fuffens

edit 3: Nu blev jag utkastad 2ggr till. Verkar som att det händer lite random, nu klickade jag ena gången på min profil och andra gången på "citera" och kastades då till inloggningsrutan.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Biberu:

Den här funktionen har ändrats och skickar numera periodvis ut sammanställningar med trådar man inte har läst. Vi ska diskutera hur det fungerar / bör fungera när det lugnar sig lite övrigt, just nu är det väldigt mycket att stå i.

Det finns alltså ingen möjlighet att som förut få ett separat mejl för varje ny post i "dagens fynd" tråden? Det var ju guld värt då man fick information snabbt om erbjudanden som var tidsbegränsade eller sålde slut väldigt snabbt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Det finns alltså ingen möjlighet att som förut få ett separat mejl för varje ny post i "dagens fynd" tråden? Det var ju guld värt då man fick information snabbt om erbjudanden som var tidsbegränsade eller sålde slut väldigt snabbt.

Vi är flera som efterfrågat det men jag, med flera antar jag, har fått information om att den funktionen är inaktiverad. Vi får hoppas att den återvänder inom kort

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Medlem

Tycker att ni skall klistra fast / skapa en till menyrad (översta) så att den följer med när man scrollar till nästa update.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av MrAdde:

Dessvärre inte, den gamla funktionen är helt enkelt ersatt och finns inte längre kvar. Det snabbaste sättet att få uppdateringar för dagens fynd utanför siten nu är trådens RSS: http://www.sweclockers.com/feeds/forum/trad/999559

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Biberu:

Dessvärre inte, den gamla funktionen är helt enkelt ersatt och finns inte längre kvar. Det snabbaste sättet att få uppdateringar för dagens fynd utanför siten nu är trådens RSS: http://www.sweclockers.com/feeds/forum/trad/999559

Aj aj. Det verkar ju dock ha varit en ytterst uppskattad funktion, är det något ni kan kika på i framtiden när ni löst de mer akuta problemen?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av MrAdde:

Aj aj. Det verkar ju dock ha varit en ytterst uppskattad funktion, är det något ni kan kika på i framtiden när ni löst de mer akuta problemen?

Vill inte lova vad en eventuell kan lösning kan bli, men det ska absolut tittas på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Det har den, men noterar önskemålet. Om du sitter på dator kanske det går att använda homeför att navigera till toppen av sidan så länge.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1368069-tillbaka-i-foru...

"...så länge." Den kan alltså komma tillbaka, så småningom?

Ser att du hittat den andra tråden, det finns fler än jag som saknar funktionen.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Skulle just fråga varför jag inte får mejl vid inlägg i följda trådar, men ser ovan varför. Den funktionen måste ju bara tillbaks, grundläggande för dagens fynd tråden.

Permalänk
Medlem

Man kan inte se senaste kommentarer i forumet på mobil längre

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av marmeladov:

Sedan uppdateringen kan jag inte logga in från min dator på jobbet. Skitskumt. Från telefonen går det fint men sidan hävdar "Inloggningen misslyckades" utan vidare förklaring då jag försöker från jobbet.

Jag har testat logga ut från mobilen och sedan prova via jobbdatorn, utan framgång. Via mobilen går det dock bra.

Det är olika ip-adresser (mobil 4G, jobb ethernet). Att vara inne från hemdatorn och mobilen verkar dock gå bra.

edit: mycket mycket skumt. Nu då jag klickade "citera" på ett inlägg utan att vara inloggad och en inloggningsruta dök upp, så gick det utmärkt att logga in via jobb-datorn. Klickar jag däremot direkt på "logga in"-rutan så gick det inte logga in.

edit 2: Inom ca 10 minuter blev jag utkastad 2ggr och fick logga in på nytt, plötsligt då jag klickade på min "Inloggad som marmeladov" uppe till höger, så kastas jag till inloggningsrutan. Fuffens

edit 3: Nu blev jag utkastad 2ggr till. Verkar som att det händer lite random, nu klickade jag ena gången på min profil och andra gången på "citera" och kastades då till inloggningsrutan.

Jag skulle testa att rensa cache för SweClockers, det verkar lösa många problem som vi inte kan reproducera i vår ände. Kvarstår strul efter det, skapa en tråd i Feedback!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Jag skulle testa att rensa cache för SweClockers, det verkar lösa många problem som vi inte kan reproducera i vår ände. Kvarstår strul efter det, skapa en tråd i Feedback!

Tackar för tipset. Har rensat nu och sitter för tillfället på jobbet, så vi ser väl hur det går

edit: Fick svar på om det hjälpte direkt, tyvärr. Efter ca 20-30 sekunder då jag rensat cache och loggat in på nytt, så åkte jag huvudstupa ut på momangen och fick logga in på nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallå!

Hur ignorerar jag användare nu då? Ser att de/den användare jag haft på ignore nu dykt upp igen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Är det en bugg eller ska det vara så att vissa personers avatarer endast består av 16 st pixlar med varierande färger?

Inte hela världen men lite störande.
Annars upplever jag inga andra problem och det hela ser väldigt fint ut.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Är det en bugg eller ska det vara så att vissa personers avatarer endast består av 16 st pixlar med varierande färger? http://i.imgur.com/MqF3uul.gif?1

Har inte tänkt på det förrän nu, men det är ju många som har dessa. Trodde helt enkelt att de valt dessa själva

Är det ingen av användarna, som har dessa avatarer, som reagerat?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Har inte tänkt på det förrän nu, men det är ju många som har dessa. Trodde helt enkelt att de valt dessa själva

Är det ingen av användarna, som har dessa avatarer, som reagerat?

Dom som inte har en avatar, får tydligen dessa pixlar i stället för en gubbe/gumma.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av lektroo:

Hallå!

Hur ignorerar jag användare nu då? Ser att de/den användare jag haft på ignore nu dykt upp igen.

Hittar inte ens längre "blockerade" listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -X-hellfire:

Hittar inte ens längre "blockerade" listan.

Hjälper er på traven https://www.sweclockers.com/profil/installningar/relationer Tydligen nollställde dom det efter 6,0 bara för att minska strulet.

Jag personligen ignorerar i så fall inläggen från dessa personer än censurerar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Hjälper er på traven https://www.sweclockers.com/profil/installningar/relationer Tydligen nollställde dom det efter 6,0 bara för att minska strulet.

Tack, som jag letat idag efter den listan, tom googlat sweclockers, men de har lagt det under "Relationer".

Har scrollat förbi trollen i åratal och är inte heller någon fan av censur men man kan inte gilla alla på så stora siter som sweclockers.

Hade inte någon på "ignore" listan innan då jag först en vecka innan den nya webbsiten kom upp hittade "blockerade" listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Skrivet av -X-hellfire:

Tack, som jag letat idag efter den listan, tom googlat sweclockers, men de har lagt det under "Relationer".

Har scrollat förbi trollen i åratal och är inte heller någon fan av censur men man kan inte gilla alla på så stora siter som sweclockers.

Hade inte någon på "ignore" listan innan då jag först en vecka innan den nya webbsiten kom upp hittade "blockerade" listan.

Men detta funkar inte i och med uppdateringen. Har en person på listan och hans inlägg dyker upp i trådarna ändå.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lektroo:

Men detta funkar inte i och med uppdateringen. Har en person på listan och hans inlägg dyker upp i trådarna ändå.

Den här funktionen har förändrats. Jag citerar vår programmerare, som för en annan medlem förklarade det hela så här:

Citat:

Blockeringar fungerar annorlunda i den här versionen av siten; istället för att dölja andras inlägg blockeras bara PM och inlägg där de citerar dig. Anledningen till det är att vi vill minska risken för missförstånd där en grupp personer svarar varandra, men alla inte ser alla delar av konversationen. Skulle det vara någon vars åsikter du bara ogillar kanske det går att bortse från inlägget? Bryter det mot några regler så uppskattar vi också om du hjälper till med att rapportera det.

Permalänk
Skrivet av Albert:

Den här funktionen har förändrats. Jag citerar vår programmerare, som för en annan medlem förklarade det hela så här:

Va, så ignore listan är inte en ignore lista längre.

Får tyvärr leta upp greasemonkey scriptet med "super ignore" även om den är lite tråkig så man då och då vill se helheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert:

Jaha, vad tråkigt. Jag ser ständigt inlägg från vissa användare som jag själv finner provocerande, men eftersom jag har vett nog att inse att jag inte kan rapportera folk hit och dit för att jag enbart inte håller med dom väljer jag att ignorera dom. Tills nu. Det var ju utmärkt tidigare då det dök upp en ruta där det stod något i stil med "Här är ett inlägg från en användare du valt att ignorera". Inget utrymme för missförstånd alls utan väldigt tydligt.

Jag kanske ska triggas och börja rapportera allt möjligt istället.. *TRIGGERED!*

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Åhh, nån har kodat i natt och uppdaterat, nu räcker det med enkelklick för att backa från tråden i Mozillabaserade browsers, tack för den uppdateringen

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Åhh, nån har kodat i natt och uppdaterat, nu räcker det med enkelklick för att backa från tråden i Mozillabaserade browsers, tack för den uppdateringen

Jag märkte det också just nu, underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Orange används redan för "heta" trådar med +50 inlägg.

Givetvis behöver det inte vara orange, men jag skulle gärna ha en ikon som ändrar färg för att symbolisera att det finns nya inlägg i forumet/tråden. Något som inte verkar finnas nu. Åtminstone inte för mig.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Är det en bugg eller ska det vara så att vissa personers avatarer endast består av 16 st pixlar med varierande färger? http://i.imgur.com/MqF3uul.gif?1

Håller med om att detta är lite drygt att titta på haha. Det jag undrar är om dem som har avatarer fortfarande ser sin egen avatar, men att andra användare ser pixlarna ända sen bytet skedde?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √