Permalänk
Skrivet av mudde:

En bra spelserie det där.

Nu till ett riktigt bra och annorlunda spel:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8e/OBMBQ.jpg...

Ogre Battle: March of the Black Queen

Ledtråd: spelet finns endast på japanska.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zlack:

Spelet är Wings o det finns till pc nu samma som amiga men så mycket snyggare

Nope... Knights of the Sky

Permalänk
Medlem

Nu har tråden varit lite inaktiv så jag drar igång med en gammal klassiker som jag spelat lite för mycket

Permalänk
Medlem

Ooooch jag var inloggad som min kollega, så det är egentligen jag som la upp bilden ovan

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Nu har tråden varit lite inaktiv så jag drar igång med en gammal klassiker som jag spelat lite för mycket

http://www.abandonia.com/files/games/3509/Conqueror%20-%20A.D...

Hade en svag igenkänningskänsla av detta spel som något vi testade ett demo till när vi letade liknande spel som Heroes of might and magic 1 när jag var för liten för att förstå både vettig taktik och engelskan som det krävde. Jag kommer ihåg det som både svårbegripligt och omöjligt svårt.. men kanske hade varit bättre om man återbesökte det nu när man fattar vad som händer

I vilket fall som så tror jag det är Conqueror AD 1086 efter en snabb googling på spel från den eran.

Permalänk
Medlem

Helt rätt! Det är ett sjukt roligt spel.

Däremot är det inte alls likt HoMM Har långt många fler roliga delar. Men det är rätt dåligt förklarat och är inte särskilt balanserat. Men väldigt roligt imo.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Avstängd

Verkar som tråden somnat. Skickar in en ny bild:

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Dynamite Duxxxxxxxxx

Här kommer ett spel som var otroligt imponerande rent tekniskt, för den plattform som det släpptes till.

EDIT: Oops, inte precis 10 år. Några månader för ungt. Det får duga.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.
Huvuddator. 14600K 32Gb RAM, RTX 3090

Permalänk
Avstängd

Operation Wolf

Här kommer nästa:

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Sista spelet lär vara Time Commando. Gjordes av samma studio som släppte Little Big Adventure

Jag har inga bra idéer för stunden. Den som vill får gärna lägga upp en ny!
(jag kanske kan komma på nån senare om ingen hinner före)

Multicast, vilket spel är det här?
Är det från Lucasfilm/Lucasart? Klart nyfiken

Jag är även nyfiken på Obligatorisk's senaste spel. Påminner om Borderlands

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Sista spelet lär vara Time Commando. Gjordes av samma studio som släppte Little Big Adventure

Secret Weapons of the Luftwaffe och Rogue Galaxy

Jag kör vidare på en till då. Sitter för närvarande och spelar detta:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uplink!

HELVETE vad stressande det är att ha en tracer igång som börjar pinga snabbare, och snabbare, och snabbare och snabbare och shit blir stressad bara av att tänka på det

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Stämmer bra =).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Precis so Lakanman skrev så är det Secret Weapons of the Luftwaffe.
Lägger in en ny bild då det inte kommit något nytt.

Permalänk
Avstängd

Monkey Island är det men vilket i serien har jag ingen aning om. Gissar på första?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lakanman:

Monkey Island är det men vilket i serien har jag ingen aning om. Gissar på första?

Rätt spel, tror det kan vart 2:an?

https://www.youtube.com/watch?v=Vetc3QKcQ_I

Permalänk
Tangentbordskonnässör

En favorit från barndomen...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deeyay:

Regler:

1. Den som svarar på spelet rätt, får ta över och ge nästa spel gissning

Men låt oss köra vidare på din. Nu vet du det iaf :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Lakanman:

Regler:

1. Den som svarar på spelet rätt, får ta över och ge nästa spel gissning

Men låt oss köra vidare på din. Nu vet du det iaf :).

Skickades från m.sweclockers.com

Whoops sorry!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Wizard of wor?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av vikham:

Wizard of wor?

Yes stämmer bra det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

Permalänk

@vikham: Bubble trouble X?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk

Nästa:

Lägger till en bild till:

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Colonization? Samtidigt inte lol

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Colonization? Samtidigt inte lol

Nej, tyvärr.

Visa signatur

Permalänk

ser ut att vara nått ur romare krig temat och man kan bygga byggnader ser det ut som och verkar vara ett utav de tidigare PC spelen, enda spelet jag kan komma på är rome(om det nu hette så bara).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Rome: Total war 2 ?

Visa signatur