Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

Blandat från Witcher III

Stängde av nästan alla UI delar, kör utan det i spelet också. Gör det lite svårare, men samtidigt enligt mig mer inlevelserikt. Använder stora kartan och Witcher Senses för att få pejl på omgivningen.

Hittade en full frisör inne i stade, och tog en riskabel rakning och klippning, men överlevde. Kör numera Julian Sands-looken!

Ser att Sweclockers nya forum messar upp mina Abload-länkar. Miniatyrerna ska inte komma på en rad, utan i samlad klump. Orkar inte fixa med det, ni får stå ut.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Cry of Fear

Detta är ett svenskt-utvecklat skräckspel och som även utspelar sig i Sverige. (vilket gör det något unikt)
Jag har själv inte spelat det (ännu), då jag sitter på jobbet och det får vänta till senare i veckan.

Detta är ett gratis spel, och kostar ingenting att vare sig installera eller spela!

Kommer spela det på 1440p skärmen Dell UltraSharp U2713HM, i upplösningen 2560x1440. (Ja, jag byter skärm mellan varje recension..)
Utöver det så drivs systemet utav en Core i7 3770k @ stock, GTX Titan Black (OC), 16GB ram och en 2x 512gb SSD.
(Känns som att systemet verkligen kommer få svettas för att dra runt detta i 60fps!)

Klicka för att få den förstorade i nytt fönster.

Finns även filmer här;

Steam Offical Trailer
http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/2028609/movie480...

7min Gameplay

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

@andreas_dock:

Postade du detta inlägg i rätt tråd?
Framförallt är det faktum att du visar upp Steams marknadsföringsbilder som sticker ut hehe.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon5930:

@andreas_dock:

Postade du detta inlägg i rätt tråd?
Framförallt är det faktum att du visar upp Steams marknadsföringsbilder som sticker ut hehe.

Som jag skrev har jag inte hunnit spela det ännu då, jag arbetar fortfarande.
Jag ville bara upplysa andra om att spelet finns och se ev. reflektioner på det.

Att det är Steam bilder stämmer
Men tanken är att byta ut dessa mot mina egna och modifiera inlägget när jag själv hunnit med att spela det senare här i veckan

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Som jag skrev har jag inte hunnit spela det ännu då, jag arbetar fortfarande.
Jag ville bara upplysa andra om att spelet finns och se ev. reflektioner på det.

Att det är Steam bilder stämmer
Men tanken är att byta ut dessa mot mina egna och modifiera inlägget när jag själv hunnit med att spela det senare här i veckan

Ah, då hänger jag med.

Permalänk
Medlem

Mclaren P1 på Silverstone.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

En av dom nya bilarna i Project CARS.
Äntligen får man köra Mercedes CLK LM igen!

La till lite flera bilder på denna vackra skapelse!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Fyra från Witcher III

Geralt vilar sig i skuggan

Stormnatt i full fart på Roach

Nytt armor

Från ett party (mindre spoiler kanske)

Dold text
Permalänk
Medlem

Panoramatest i GTA V

Klicka för att förstora

Permalänk
Medlem

Europa Universalis 4

Sverige på Normal, Iron Man-mode (en sparning).

Danskarna får vad de förtjänar. Starta krig över Skåne...

+1 till Hansan och Livländska Ordern som hoppade in som mina allierade och gick bärsärkagång mot ryssen.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Steams Monster Summer Game

Gick med ett nytt spel strax efter kl 18 ikväll. Lämnade det igång i bakgrunden medans jag gjorde lite annat. Tittade till det efter en stund och det började dra iväg rejält. Uppgraderade lite grann, glömde bort det tills nu när jag tittade igen och.... det är riktigt extremt nu.

Jag har inte brytt mig och kolla vad som faktiskt har hänt, känns som spelet antingen buggat ur eller att någon eller några fuskar. De flesta levels går så pass fort att de inte ens syns, speciellt så här långt in.

Inte riktigt en vanlig screenshot men tänkte den kanske var värd att titta på ändå.

EDIT: Auto-clickers tydligen.

Permalänk
Medlem

Elite Dangerous.

Flög lite nära stjärnan när jag skulle till Jett Ring med min Sidewinder. Skeppet började ryka men klarade mig med enbart lite strukturell skada.

Eagle

Närbild

Nära stationen Jett Ring

Permalänk
Medlem

Space Engineers
Vi bestämde oss för att spränga rymdstationen där man spawnar

Inne i asteroiden hittade vi denna val/haj, "påskägg"?

Det fanns 666kg guld i "magen" på valen/hajen....

Visst är det kul att spränga saker i luften

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Elite Dangerous
Cobra MK III

Permalänk
Livsnjutare 😎

Batman: Arkham Knight

Detta är alltså det tredje spelet i serien av Batman -spel från Rocksteady.
Det släpptes igår, den 23'dje juni 2015, och är med andra helt helt färsk, spanking new, smoking hot, eller vad ni nu vill kalla det.
Normalt sett finns det alltid buggar med helt nya spel, och detta är väl inget undantag, där det första jag märkte är väl ingen direkt "bugg" utan mer en låst funktion...
... att kunna köra spelet i mer än 30 fps. - Vilket är helt otroligt att man ens vågar göra det på PC...
Jag kan förstå utvecklarna som vill att spelet skall upplevas likadant på alla plattformnar, med skillnaden på upplösning och detaljer/texturer... MEN KOM IGEN!

Jag köpte för fasen en ny skärm dels för just detta spelet!

Nämligen Acer "Predator" XB270HU, 1440p, IPS, G-Sync och 144hz...
Så kan man inte nyttja det?! "What the!!", det suger.
Men, det lär fixas om ett tag med en patch eller två, annars kommer Rcoksteady få så mycket hat att de går under.
Utöver ovanstående så drivs systemet utav en Core i7 3770k @ stock, GTX Titan Black (OC), 16GB ram och en 512gb SSD.

Något positivt dock, och det kanske har att göra med låsningen utav uppdateringsfrekvensen, är att det ser förbannat snyggt ut!
Alla bilderna nedan är tagna via Steam's skärmklipps verktyg så det finns en ansenlig mängd kompression - men det är all in-game, inga cutsceens eller för-animerat hitte-på.
... vilket är smått otroligt med tanke på hur frekkin bra det faktiskt ser ut *jaw-dropping*

Klicka för att få den förstorade i nytt fönster.

* Jag har endast spelat i ~30min, och det är inga spoliers i bilderna ovan.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Jag börjar bli riktigt sugen på Elite: Dangerous faktiskt. Får nog bli ett köp framöver när jag hittar det nedsatt någonstans.

Skrivet av andreas_dock:

http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/208650/header.jpg
Batman: Arkham Knight

Detta är alltså det tredje spelet i serien av Batman -spel från Rocksteady.
Det släpptes igår, den 23'dje juni 2015, och är med andra helt helt färsk, spanking new, smoking hot, eller vad ni nu vill kalla det.
Normalt sett finns det alltid buggar med helt nya spel, och detta är väl inget undantag, där det första jag märkte är väl ingen direkt "bugg" utan mer en låst funktion...
... att kunna köra spelet i mer än 30 fps. - Vilket är helt otroligt att man ens vågar göra det på PC...
Jag kan förstå utvecklarna som vill att spelet skall upplevas likadant på alla plattformnar, med skillnaden på upplösning och detaljer/texturer... MEN KOM IGEN!

Jag köpte för fasen en ny skärm dels för just detta spelet!

Nämligen Acer "Predator" XB270HU, 1440p, IPS, G-Sync och 144hz...
Så kan man inte nyttja det?! "What the!!", det suger.
Men, det lär fixas om ett tag med en patch eller två, annars kommer Rcoksteady få så mycket hat att de går under.
Utöver ovanstående så drivs systemet utav en Core i7 3770k @ stock, GTX Titan Black (OC), 16GB ram och en 512gb SSD.

Något positivt dock, och det kanske har att göra med låsningen utav uppdateringsfrekvensen, är att det ser förbannat snyggt ut!
Alla bilderna nedan är tagna via Steam's skärmklipps verktyg så det finns en ansenlig mängd kompression - men det är all in-game, inga cutsceens eller för-animerat hitte-på.
... vilket är smått otroligt med tanke på hur frekkin bra det faktiskt ser ut *jaw-dropping*

Klicka för att få den förstorade i nytt fönster.

http://adock.se/temp/batman_arkham_knight/2015-06-24_00001.jpg

http://adock.se/temp/batman_arkham_knight/2015-06-24_00002.jpg

http://adock.se/temp/batman_arkham_knight/2015-06-24_00003.jpg

http://adock.se/temp/batman_arkham_knight/2015-06-24_00005.jpg

http://adock.se/temp/batman_arkham_knight/2015-06-24_00007.jpg

http://adock.se/temp/batman_arkham_knight/2015-06-24_00009.jpg

http://adock.se/temp/batman_arkham_knight/2015-06-24_00010.jpg

* Jag har endast spelat i ~30min, och det är inga spoliers i bilderna ovan.

Trevligt att någon gillar hur spelet ser ut iallafall.

Själv gillar jag inte hur spelet ser ut eller allmänt fungerar. Jag har petat runt lite även i ini-filen och kör med 30FPS-spärren upplåst men det är allt annat än snyggt i mitt tycke. Atmosfären är trevlig, när man sitter på det där tornet i början kändes det lovande. Men sedan börjar man se allt i närmare och slås av hur grötigt och oskarpt allt ser ut (exempel). Lite vassare texturer och skarpare grafik, kanske lite mindre filter skulle nog göra mycket för min del. Jag fortsätter att hoppas på att spelet förbättras med framtida uppdateringar och att vi får lite mer grafikinställningar i menyn. Batmobilen var ett rätt trevligt inslag dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag börjar bli riktigt sugen på Elite: Dangerous faktiskt. Får nog bli ett köp framöver när jag hittar det nedsatt någonstans.

Det är ett speciellt spel, en hel del grind. Passar inte alla. Jag har försökt att spela utan att läsa allt för mycket guider, vilket gör att det är kul att upptäcka hur allt fungerar och sakta men säkert bli bättre. För det är verkligen ingen handhållning i ED. Det är faktiskt likt originalspelen på många sätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Det är ett speciellt spel, en hel del grind. Passar inte alla. Jag har försökt att spela utan att läsa allt för mycket guider, vilket gör att det är kul att upptäcka hur allt fungerar och sakta men säkert bli bättre. För det är verkligen ingen handhållning i ED. Det är faktiskt likt originalspelen på många sätt.

Hm, kanske borde avvakta då. Det är riktigt trevligt att titta på iallafall. Sedan är väl frågan om man inte borde återvända till EVE Online då jag uppfattar det vara åt ungefär samma håll då, vad gäller tidsbehov och komplexitet?

Tack för input dock, jag förmodar att du spelat rätt många timmar vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hm, kanske borde avvakta då. Det är riktigt trevligt att titta på iallafall. Sedan är väl frågan om man inte borde återvända till EVE Online då jag uppfattar det vara åt ungefär samma håll då, vad gäller tidsbehov och komplexitet?

Tack för input dock, jag förmodar att du spelat rätt många timmar vid det här laget.

Sätt det på wishlist på Steam och köp när det är en rea med passande pris.

Man kan som vanligt ta bilder inne i spelet. Men det finns en funktion för att ta extra högupplösta bilder i Elite Dangerous. Fungerar bara i solo/group. När man tar en sån bild så rendrerar spelet 4x så hög upplösning och sparar det som BMP. Tog ett par bilder som för mig blir 10 240 x 5 760 och 168MB stora okomprimerat. Skalar man sen ner i något bildbehandlingsprogram får man i riktigt bra AA och detaljrikedom. Bilderna ovan är inta tagna så, utan bara med vanlig Fraps 1:1.

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Det släpptes igår, den 23'dje juni 2015, och är med andra helt helt färsk, spanking new, smoking hot, eller vad ni nu vill kalla det.
Normalt sett finns det alltid buggar med helt nya spel, och detta är väl inget undantag, där det första jag märkte är väl ingen direkt "bugg" utan mer en låst funktion...
... att kunna köra spelet i mer än 30 fps. - Vilket är helt otroligt att man ens vågar göra det på PC...
Jag kan förstå utvecklarna som vill att spelet skall upplevas likadant på alla plattformnar, med skillnaden på upplösning och detaljer/texturer... MEN KOM IGEN!

Jag köpte för fasen en ny skärm dels för just detta spelet!

Nämligen Acer "Predator" XB270HU, 1440p, IPS, G-Sync och 144hz...
Så kan man inte nyttja det?! "What the!!", det suger.
Men, det lär fixas om ett tag med en patch eller två, annars kommer Rcoksteady få så mycket hat att de går under.
Utöver ovanstående så drivs systemet utav en Core i7 3770k @ stock, GTX Titan Black (OC), 16GB ram och en 512gb SSD.

Något positivt dock, och det kanske har att göra med låsningen utav uppdateringsfrekvensen, är att det ser förbannat snyggt ut!
Alla bilderna nedan är tagna via Steam's skärmklipps verktyg så det finns en ansenlig mängd kompression - men det är all in-game, inga cutsceens eller för-animerat hitte-på.
... vilket är smått otroligt med tanke på hur frekkin bra det faktiskt ser ut *jaw-dropping*

Haha det ser nästan exakt ut som föregångarna , d.v.s man ser att spelet använder sig av Unreal 3-motorn. Inte direkt fult men knappast några "wow!" som förväntas av ett spel som BUNDLAS med nya grafikkort 2015.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Även brandmännen i Cities Skylines skojar till det ibland

Witcher 3

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Spawnar på en Squad kamrat precis när basen är vår på Rush. Då händer detta, sjunker ner under ytan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Portal Stories: Mel

Då det är en gratis mod som kräver Portal 2 för att spelas så är det väl värt om någon har missat denna. Personligen tycker jag att de fångat känslan från Portal 1 och 2 riktigt bra.

Permalänk
Inaktiv

Bilden talar för sig själv, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes med vår enögda vän Big Boss.

XOF? Hm...

Mission Accomplished!

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Närbild på min Cobra MK3 i Elite

Permalänk
Inaktiv

Valkyria Chronicles

"Moioionk"? Oh you..

Permalänk
Medlem

BeamNG.Drive!

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Inaktiv

Final Fantasy XIII-2

Permalänk
Medlem

Nazi Zombie Trilogy:

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------