Permalänk
Medlem

Jäkla WMP 7.1

Någon mer än jag som haft problem med Windows Media Player 7.1?

Skulle installera det för att jag inte kunde se en film. (Vågade inte köra WMP 9, hade hört skit om det.)
Gissa om jag blev förvånade när jag startade om datorn efter installationen och fick se en bluescreen. Sen kunde jag inte få igång datorn.

Det är dock fixat nu. Gjorde en systemåterställning.

Ville egentligen bara berätta om min erfarenhet med WMP 7.1.

Visa signatur

drick jolt, bli beroende

Permalänk
Hedersmedlem

mplayer2.exe forever.

Du behöver codecs för att se filmer, inte nån ny bloatad version av WMP.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

En blåskärm orsakas inte av ett usermode program, som exempelvis WMP, utan av dåliga drivrutiner. Hade WMP varit buggigt hade det orsakat en crash i det programmet, inte sänkt OS:et.

Om du vill ha hjälp kanske du bör välja en bättre rubrik samt beskriva vad som gått fel. Från blåskärmen kan man för det mesta utläsa vad som orsakar problemet.

Ska man gå styras av rykten som "hade hört skit om det" finns det nog ingenting här i livet som går att använda. Det finns miljontals människor som använder WMP9.

Permalänk
Medlem

mplayer 2 ( windows mediaplayer 6.4 ) + fdshow codec = löser det mesta problem.

MS måste vara medvetna om den versionens överlägsenhet eftersom de jämt trugar med den i det dolda till win2k,xp

Permalänk
Medlem

Re: Jäkla WMP 7.1

Håller med WMP 6.4 är helt klart den bästa, enkel och snabb.

developer: Visste inte att jag skulle behöva citera mig själv, trodde att man brukar läsa HELA inlägget innan man svarar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaMMi
Det är dock fixat nu. Gjorde en systemåterställning.

Ville egentligen bara berätta om min erfarenhet med WMP 7.1.

Jag VET att jag behöver codec, men det var lite speciellt med den här filmen.
När jag skulle spela den så hängde den sig efter ett tag, så jag tänkte att det kanske skulle fungera med en ny version.

Jag vet inte varför, men nu kan jag se filmen i WMP 6.4 utan problem.

Visa signatur

drick jolt, bli beroende