Logitech introducerar tangentbordet K400 Plus för soffsurfare

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

FEL, Logitech Mini, Litet, dyrt, touchpad,HAR bakgrundsbelysning

FEL!, DÅLIG KOLL! OKUNSKAP, och diverse andra trevliga inledningar.

DiNovo Mini, som jag antar att du syftar på, är inte längre en aktuell produkt, så den HAR ingenting, snarare hade.
Den är dessutom snudd på för liten för att kallas tangentbord, i mitt tycke, det är mer av en knappsats i querty-utförande.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har ett gammalt K400 och det är OK och så för priset, i alla fall när jag flyttat upp mottagare/sändare med en usb-förlängare.

Men my god tangenterna är så sjukt svampiga, hoppas för dom att de förbättrat det till plus-versionen.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Kanske dags att lämna tillbaks k400 som jag köpte för nån vecka sen - fungerar inte ens i sängen och datorn sitter med en sändare precis i fotänden.... 2 meter är det som max mellan sändaren och tangentbordet. Sändaren är till och med upphöjd så att mina fötter inte skulle störa, men inte fan hjälper det.

Själv var jag tvungen att använda en USB-förläningskabel för att flytta upp mottagaren ca 30 cm för att mitt K400 skulle fungera optimalt.
Notera att jag hade innan USB-mottagaren monterad i frontpanelen på min Nuc som är helt synlig.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Själv var jag tvungen att använda en USB-förläningskabel för att flytta upp mottagaren ca 30 cm för att mitt K400 skulle fungera optimalt.
Notera att jag hade innan USB-mottagaren monterad i frontpanelen på min Nuc som är helt synlig.

Jag har precis samma upplevelse, förutom att jag inte orkat dra en kabel. Rutinen är som följer: jag sätter igång NUC:en, börjar bläddra i mediebiblioteket men märker att det inte funkar, så jag går lite närmre (med tangentbordet i handen). Slutar med att jag använder det trådade tangentbordet som är inkopplat. Riktigt usel räckvidd på K400.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag har precis samma upplevelse, förutom att jag inte orkat dra en kabel. Rutinen är som följer: jag sätter igång NUC:en, börjar bläddra i mediebiblioteket men märker att det inte funkar, så jag går lite närmre (med tangentbordet i handen). Slutar med att jag använder det trådade tangentbordet som är inkopplat. Riktigt usel räckvidd på K400.

För mig blev det riktigt hopplöst då jag kunde vara upp till en meter från mottagaren och det bara strulade. Börja dock misstänka att aluminiumchassit avskärma mottagaren för nu fungerar tangentbordet utan några som helst problem. Kan ha den liggandes bakom mig på en hylla vänt 180 grader från mottagaren och ändå fungera utan några som helst problem. Enda skillnaden är som sagt att mottagaren sitter lite högre upp med usb-förlängning.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Jo det är bra, har haft det i många år, men det saknar också bakgrundsbelysning, precis som K400+ verkar det som.

Inget större bekymmer för mig, men jag kan förstå att det kan vara ett bekymmer för många, och det är väl den största nackdelen med tangentbordet om man jämför med nyare tangentbord där bakbelysning mer eller mindre är standard.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

FEL!, DÅLIG KOLL! OKUNSKAP, och diverse andra trevliga inledningar.

DiNovo Mini, som jag antar att du syftar på, är inte längre en aktuell produkt, så den HAR ingenting, snarare hade.
Den är dessutom snudd på för liten för att kallas tangentbord, i mitt tycke, det är mer av en knappsats i querty-utförande.

Bara för att DiNovo Mini inte längre är en aktuell produkt, så betyder det inte att den är död precis.
Vill man ha ett, dyker dom upp lite då och då på begagnatmarknadens alla dess sidor.
Och såklart för liten för att kallas tangentbord, då det är ett minitangentbord.

Som äger så många fina funktioner, så att många tangentbord borde skämmas

Alla i familjen älskar och använder DiNovo Mini nästan dagligen, och är väldigt nöjda.

Har man bara kommit över "inlärningskurvan" med plattan och att skriva på det, så går det väldigt bekvämt.

Edit/ (och snälla, SKRIK INTE NÄR DU SKRIVER. Det är bara drygt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Bara för att DiNovo Mini inte längre är en aktuell produkt, så betyder det inte att den är död precis.
Vill man ha ett, dyker dom upp lite då och då på begagnatmarknadens alla dess sidor.
Och såklart för liten för att kallas tangentbord, då det är ett minitangentbord.

Som äger så många fina funktioner, så att många tangentbord borde skämmas

Alla i familjen älskar och använder DiNovo Mini nästan dagligen, och är väldigt nöjda.

Har man bara kommit över "inlärningskurvan" med plattan och att skriva på det, så går det väldigt bekvämt.

Edit/ (och snälla, SKRIK INTE NÄR DU SKRIVER. Det är bara drygt.

VADÅ SKRIKER? Nä men allvarligt snubben härmade bara den som skrek på honom först.

OnT så är väl ändå produkter döda om de inte går att köpa nya? Det är så i min värld i alla fall, kan ju vara en tolkningsfråga för många, onekligen är det ju bra att det funkar för dig och andra.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Bara för att DiNovo Mini inte längre är en aktuell produkt, så betyder det inte att den är död precis.
Vill man ha ett, dyker dom upp lite då och då på begagnatmarknadens alla dess sidor.
Och såklart för liten för att kallas tangentbord, då det är ett minitangentbord.

Som äger så många fina funktioner, så att många tangentbord borde skämmas

Alla i familjen älskar och använder DiNovo Mini nästan dagligen, och är väldigt nöjda.

Har man bara kommit över "inlärningskurvan" med plattan och att skriva på det, så går det väldigt bekvämt.

Edit/ (och snälla, SKRIK INTE NÄR DU SKRIVER. Det är bara drygt.

Tja, nästan allt går ju såklart att hitta, om man letar med ljus och lyckta på rätt ställen

Men nu syftade jag mest på vad som faktiskt fanns i Logitechs produktportfölj, varför dom väljer att ha två billiga , och inga dyra belysta.
Jag håller med om att det är skittrevligt, men storleken gör ändå att jag inte skulle vilja skriva så mycket mer än en enstaka webbadress då och då med det.

(Tja, vi kan enas om att inte skrika på den som skriker på den som skriker, och låta versalerna vila från och med nu ;P )

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

haha..måste vara trött efter nattskiftet. Blev förvånad när läste "för porrsurfare", men det står "för soffsurfare". haha

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst som vardagsrumstangentbord. Tacka vet jag DiNovo Mini som jag har idag som har perfekt storlek och även är snyggt. Det här skulle inte komma i närheten av mitt vardagsrum skulle förfula hela rummet.

Permalänk
Medlem

Är jag den ende som läste porrsurfare först?

Permalänk
Medlem

Synd att de slutat tillverka Dinivo Edge

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Själv var jag tvungen att använda en USB-förläningskabel för att flytta upp mottagaren ca 30 cm för att mitt K400 skulle fungera optimalt.
Notera att jag hade innan USB-mottagaren monterad i frontpanelen på min Nuc som är helt synlig.

Jag hade samma problem i min NUC och problemet är USB3-portar som generellt stör ut sändare som jobbar på 2,4Ghz RF som K400 gör. Jag löste det med en liten flexibel usb-förlängning på ca 5cm och det räckte för mig.
Jag har ett annat K400 som sitter i en äldre burk (USB 2.0) och det har en räckvidd på 7-8m. Så det är inte tangentbordet som är boven utan USB3-portarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taber1023:

Jag hade samma problem i min NUC och problemet är USB3-portar som generellt stör ut sändare som jobbar på 2,4Ghz RF som K400 gör. Jag löste det med en liten flexibel usb-förlängning på ca 5cm och det räckte för mig.
Jag har ett annat K400 som sitter i en äldre burk (USB 2.0) och det har en räckvidd på 7-8m. Så det är inte tangentbordet som är boven utan USB3-portarna

Mycket bra att veta! Jag har alltid kört USB2 på logitech's recievers bara för att jag inte vill slösa en USB3-port Men klart vissa datorer har man väl inte det valet att göra.

Lite nyfiken, vad är det som är så bra? För jag som aldrig använt den, ser bara problem med vad jag uppfattar som ett onödigt handledsstöd som bara tar plats och sedan världens minsta styrplatta.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Har gamla k400. Köpte det för det var billigt o hoppades på att det skulle funka hyfsat.
Blev mäkta förvånad

Har tappat det sjukt många gånger.
Funkar prima. Alltid.
Har aldrig ens bytt batterier.
Inga drivrutiner, bara köra.

Nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Lite nyfiken, vad är det som är så bra? För jag som aldrig använt den, ser bara problem med vad jag uppfattar som ett onödigt handledsstöd som bara tar plats och sedan världens minsta styrplatta.

Älskar styrplattan. Man snurrar för att scrolla, behöver bara ett finger. Det är slim och skriker kvalité, sen gillar jag hur fn knappen lyser upp "dolda" funktioner. Volymen är också en dröm att styra. Sen hållningen med valet att "peka" med en knapp på höger sida, eller vänster. Sen är det ju ett stort plus att det inte finns lösa batterier. Laddstationen passar bra bredvid TVn.

Jag kan bara prata gott om det. Köpte ett nytt (begagnat) då jag tappade mitt gamla så det gick sönder. SÅ bra är det.

Jag har sett, och även känt på de senare modellerna, men det finns inget med samma känsla som Dinovo Edge.

Därför är det synd att det inte tillverkas längre.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se