Radeon Fury X endast med vattenkylning – nedskalade Fury anmäls saknad

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExtremeZero:

Får man betalt av Nvidia om man skriver skit om AMD här?
OMFG alltså. Galla tråden här

Snarare Nvidia fanxxx som brachar ut i varenda tråd eller troll som vill skapa flame wars, bara för det är riktigt infekterat sår om AMD speciellt idag, när dom väntat så länge och verkar inte släppa mycket nytt. Dessutom verkar toppkretsen inte bli så bra man hoppas på (ja den preterar säker liknande titan, men 4Gb är rätt mesigt i marknadsföring att komma med).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon56869:

Lustigt att folk klagar på att den kommer med vattenkylning. Förr i tiden betalade folk tusentals kronor och riskerade kortet i sig självt bara för att få kyla det med vatten.

Riktig vattenkylning ja. Går ej att jämföra överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Lustigt att folk klagar på att den kommer med vattenkylning. Förr i tiden betalade folk tusentals kronor och riskerade kortet i sig självt bara för att få kyla det med vatten.

Tycker dock att det är skillnad. I detta fall har du inget val för det första. För det andra, så använder AMD vatten för att det inte blir användbart annars. Precis som med 290X som tydligen ska låta som ett flygplan med ref-kylare så lär detta med 300W TPD inte vara lättare att kyla.

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Är man lite konspiratoriskt lagd så kan man lätt tolka detta som att AMD har problem med att klämma ut tillräcklig prestanda ur kretsen för att matcha Titan X. Enbart vattenkylda kort för att de luftkylda kommer att bli för varma, och sedan inga nedskalade kort för att de som inte hamnar på Fury X inte ens håller måttet för Fury-kortet.

Nåja, jag hoppas att jag har fel, för marknadens skull...

Hela kortet tar ju mindre yta hade de luftkylt så hade det ju antagligen fått bli lika stort som ett 290X. De förlorar då en av fördelarna med HBM (storleken på kortet).

Jag kommer inte köpa Fury för att jag är nöjd med mitt 290X men är glad att de valde m-ITX formatet för det hade jag garanterat velat ha vid nytt GPU köp om det gick. Det här med kylning tycker jag de löst bra. Men om de nu gjort Fury till ett 4GB kort så är det rätt så korkat förutsätt att de inte kompenserat för det på något riktigt smart sätt.

Permalänk
Medlem

Bara bra att det vattenkyls. Ta 290x som exempel när man slänger på en kylare.
http://www.sweclockers.com/test/19706-snabbtitt-corsair-hydro...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk

Kunde de inte va lite mer orginella då det gäller namnet.. Fury "X", seriöst.. Sen att de ska ha samma regler som Nvidia har haft för sina Titan kort, d.v.s ingen får göra custom pcb, eller byta ut kylningen.. suck. AMD har bara grävt ned sig mer och mer genom att först göra en rebrand på alla 300 series kort och sen släppa sin nya krets som ett halo kort ala Nvidia..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Kunde de inte va lite mer orginella då det gäller namnet.. Fury "X", seriöst.. Sen att de ska ha samma regler som Nvidia har haft för sina Titan kort, d.v.s ingen får göra custom pcb, eller byta ut kylningen.. suck. AMD har bara grävt ned sig mer och mer genom att först göra en rebrand på alla 300 series kort och sen släppa sin nya krets som ett halo kort ala Nvidia..

Om ryktet stämmer, kommer en till variant som har samma spex fast går att sätta custom kylare i stället och en nedskalad version, så bättre än Nvidia på ett sätt i alla fall, du kan välja en titan med tredjepartskylare typ. Men när det väl släppts får man se hur det slutar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om ryktet stämmer, kommer en till variant som har samma spex fast går att sätta custom kylare i stället och en nedskalad version, så bättre än Nvidia på ett sätt i alla fall, du kan välja en titan med tredjepartskylare typ. Men när det väl släppts får man se hur det slutar.

Det ryktet var av allt att döma inte sant.

Citat:

Under gårdagen läckte vad som sägs vara de fullständiga specifikationerna ut på nätet, där Radeon Fury X i toppen får sällskap av avskalade Radeon Fury. Samma rapport talade också för att Fury X kommer säljas med och utan vattenkylning, någonting som av allt att döma inte stämmer.

Enligt källor till SweClockers är Radeon Fury X endast tänkt att släppas med sluten vattenkylning och ingen luftkyld referensdesign finns i planerna. Samtidigt understryks att partnertillverkare inte får göra några ingrepp på kortet, utan att det måste följa AMD:s specifikationer till punkt och pricka.

Den nedskalade varianten kommer däremot inte ens att ha en referensdesign. Där blir det ju tredjepartskylare överallt.

Citat:

En annan punkt som bekräftas är att Radeon Fury, det vill säga avskalade Fiji Pro, blir utan referensdesign och att partnertillverkare därmed får fria händer att ta fram egna kretskort samt kyllösningar. Den som ser fram emot Fiji till en lägre prisbild kan dock räkna med att få vänta länge, då AMD ännu inte kommunicerat när lanseringen av det grafikkortet ska äga rum.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Var ju bra det ej kom luftkylt många skulle ju stortjuta pga ljudnivån!

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Då jag vill ha cpu och gpu från samma företag så finns det bara AMD. Det är enda företaget som kan skiva drivrutiner som passa hela systemet. Detta är något som jag och säkert många andra ser som en stor fördel.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Då jag vill ha cpu och gpu från samma företag så finns det bara AMD. Det är enda företaget som kan skiva drivrutiner som passa hela systemet. Detta är något som jag och säkert många andra ser som en stor fördel.

hur kommer det sig att det är en fördel? vad ser du för värde i att ha samma märke på processorn och grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Tror inte amd har lovat särskilt mycket, allt fram till lansering är ju rykten.

Tagit bort citat (flamebait)
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Får väl hoppas med att de kan konkurrera med detta kort så att man kan köpa GTX980TI kanske x2 i SLI dessutom för då lär nog nvidia sänka ner priserna på deras kort... Vad var det man sa nu igen...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Skrivet av Devildoll:

Tror inte amd har lovat särskilt mycket, allt fram till lansering är ju rykten.

Permalänk
Medlem

Jag säger så här: Den måste ha riktigt bra prestanda och bra prestanda per watt för att jag ska vara intresserad.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Får väl hoppas med att de kan konkurrera med detta kort så att man kan köpa GTX980TI kanske x2 i SLI dessutom för då lär nog nvidia sänka ner priserna på deras kort... Vad var det man sa nu igen...

Du förväntar dig att nivida ska sänka priset?

Vad jag sett senaste åren har nividia lagt sig 1000/1500kr högre än AMD för samma prestanda. Var 970 som varit lite av undantaget och bara legat runt 500/800kr för högt.

Det är ingen riktigt konkurrens som ena tillverkaren inte behöver pressa priset. Så att till resonera som du är just därför det börjat bli dyrt och monopol ställning på grafikkorts marknaden. Förväntar du dig prispress köp AMD kort i så fall.

Kom inte med någon barnsligt som ena tillverkaren har mer ögongodis. För vad jag sett på trailern är mest lite extra skräp flyger om kring och när jag spelar själv märker jag inte av något extra godis på nivida titlar vs andra utan (självklart kört då Nvidia kort).

Sen kan ju inte AMD lägga på sitt godis om Nvidia lagt sin hand på spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade det kostat 7-8 papp så hade jag nog köpt det, men det här lär ju kosta över 10 när det kommer ut, lägger nog en beställning på ett 980 ti snart, bara det finns vattenblock till det.

Permalänk
Medlem

AMD's lansering kan inte komma snabbare. Folk är ju som tokiga med rykten hit och dit och nej Futy är skit ska köpa 980Ti bla bla bla. Fan vänta och se hur det presterar istället.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Om Fury X kostar 10k + ?

Jag tolka det som att han menade den nedskalade fury som säkerligen inte kommer kosta 10k. Jag menade då att den knappast positioneras mot vanliga 980

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaBlack:

Varför skulle Nvidia sänka priserna? AMD ska enligt rykte ta 10000 kr för sitt toppkort med 4 gb minne.
Så ett prispå lägg på minst 1000 kr för ett 980 ti,Kan väl va mer rimligt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas det iallafall.

Beror på vart du köper ifrån. Samt om du vill få vad du betalar för.

Allt handlar INTE bara om prestandan för min del.

OBS:
NVIDIA uppfyller alla kriterier då det gäller prestanda och ögongodis.
AMD uppfyller också det och t.o.m bättre i vissa spel, men utan det extra man får i vissa spel "ögonGODIS" yammi yammi.

Ibland konkurrerar företag upp priset, smyg höjningar...

Om du tycker det är barnsligt så var god hoppa över detta.

Här kan du DU titta på vad man missar ifall man stänger av PhysX/Gameworks. Och sedan står det beskrivet vad all extragodis innehåller om man tittar runt bland speltittlarna lite mer än vad du gör.

Lite gamla spel här men ändå...
https://www.youtube.com/watch?v=-x9B_4qBAkk

Lite beskrivning om vad man får extra i vissa spel.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_hardware-acce...

Havoc och det extra man får där i speltitlar.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_Havok

En bra sida för alla PhysX intresserade... Finns även staplar och text, info som visar Havoc, ODE, Bullet o.s.v. och spel m.m.
http://physxinfo.com/wiki/Main_Page

Staplar kring olika fysik motorer.
http://physxinfo.com/articles/?page_id=154

Ha en trevlig läsning angående allt "barnsligt" extragodis som skräp som flyger omkring.

För övrigt så får det finnas extra "skräp" o.s.v. bara det förgyller mitt behov i spelvärlden.

Skrivet av Broken-arrow:

Du förväntar dig att nivida ska sänka priset?

Vad jag sett senaste åren har nividia lagt sig 1000/1500kr högre än AMD för samma prestanda. Var 970 som varit lite av undantaget och bara legat runt 500/800kr för högt.

Det är ingen riktigt konkurrens som ena tillverkaren inte behöver pressa priset. Så att till resonera som du är just därför det börjat bli dyrt och monopol ställning på grafikkorts marknaden. Förväntar du dig prispress köp AMD kort i så fall.

Kom inte med någon barnsligt som ena tillverkaren har mer ögongodis. För vad jag sett på trailern är mest lite extra skräp flyger om kring och när jag spelar själv märker jag inte av något extra godis på nivida titlar vs andra utan (självklart kört då Nvidia kort).

Sen kan ju inte AMD lägga på sitt godis om Nvidia lagt sin hand på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Jag hoppas det iallafall.

Beror på vart du köper ifrån. Samt om du vill få vad du betalar för.

Allt handlar INTE bara om prestandan för min del.

OBS:
NVIDIA uppfyller alla kriterier då det gäller prestanda och ögongodis.
AMD uppfyller också det och t.o.m bättre i vissa spel, men utan det extra man får i vissa spel "ögonGODIS" yammi yammi.

Ibland konkurrerar företag upp priset, smyg höjningar...

Om du tycker det är barnsligt så var god hoppa över detta.

Här kan du DU titta på vad man missar ifall man stänger av PhysX/Gameworks. Och sedan står det beskrivet vad all extragodis innehåller om man tittar runt bland speltittlarna lite mer än vad du gör.

Lite gamla spel här men ändå...
https://www.youtube.com/watch?v=-x9B_4qBAkk

Lite beskrivning om vad man får extra i vissa spel.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_hardware-acce...

Havoc och det extra man får där i speltitlar.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_Havok

En bra sida för alla PhysX intresserade... Finns även staplar och text, info som visar Havoc, ODE, Bullet o.s.v. och spel m.m.
http://physxinfo.com/wiki/Main_Page

Staplar kring olika fysik motorer.
http://physxinfo.com/articles/?page_id=154

Ha en trevlig läsning angående allt "barnsligt" extragodis som skräp som flyger omkring.

För övrigt så får det finnas extra "skräp" o.s.v. bara det förgyller mitt behov i spelvärlden.

Här är en bra trailer som jag visat dig förr, dessutom dom extra sakerna du visade i det Youtubeklippet går utmärkt att göra utan PhysX, utan inlåsning alltså. När man kör AMD grafikkort läggs belastningen på cpu i stället på titlar med PhysX. Tressfx är ett bra exempel där man kodat så båda tillverkarna kan använda tekniken utan att tappa prestanda, hairworks visar att Nvidia inte är lika duktiga på att optimera koden och fungerar märkbart sämre på AMD kort, även deras gameworks verkar ju bara gjort för att göra AMD i dålig dager, som när dom satte FPS cap på vissa spel när man körde AMD´s kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Var ju bra det ej kom luftkylt många skulle ju stortjuta pga ljudnivån!

En aio låter ju mer än en bra luftkylare.

Permalänk
Avstängd

Ja. Det finns PhysX software också men då utnyttjas bara CPU och inte PhysX hårdvaran i NVIDIAS kort. Du får med xtra hårdvara på ett Nvidia kort som just sköter PhysX. Självklart kan man köra PhysX on på ett AMD kort ifall det är skrivet med mjukvaran men då går det riktigt trögt för AMD korten då de INTE har PhysX hårdvaran på deras kort.

Om du läser mer på sidan jag länkade till så lär du dig mer om Nvidias PhysX hårdvaran och PhysX mjukvaran.

Det finns självklart andra Fysikmotorer (mjukvara) osv men CPUerna idag klarar inte av att hjälpa till så värst mycket därmed blir det eftersläpningar ifall man inte har hårdvaran direkt på grafik kortet. Allt går inte att lösa bara med mjukvaror ibland behövs hjälp processorer som t. ex DSPer osv...

Det sitter med andra ord extra hårdvara som sköter PhysX som inte sitter på AMD därmed eftersläpningar på AMDs grafikkort.
http://www.geforce.com/hardware/technology/physx

Ja självklart skulle det vara bäst om alla skrev spelen så de funkade PERFEKT på AMD eller NVIDIA men dessa konkurrenter har olika architekturer på deras kort och har valt olika sätt att hantera saker och ting på. Vi skulle då defenetivt bara ha en grafiktillverkare om allt gick att göra på ett och samma sätt. Bäst av allt vore som det var förr i tiden man skrev saker o ting med assembler direkt till CPUn och kunde prestera olika effekter perfekt för man arbetade så nära man kunde CPUn. Idag ser det ut som det gör och vare sig det är AMD eller NVIDIA så har det ingen betydelse egentligen bara det vi ser ÄR bra och vi köper det vi själva är nöjdast med. Pengar kan man göra mycket annat för också så visst om man har mindre pengar så köper man AMD då de är prisvärda på sitt sätt men även NVIDIA då de är prisvärda på deras sätt.

Tack för alla dina svar.
Och HOPPAS verkligen HBM gör något för OSS ALLA gamers i framtiden..
http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/hb...

Skrivet av Broken-arrow:

Här är en bra trailer som jag visat dig förr, dessutom dom extra sakerna du visade i det Youtubeklippet går utmärkt att göra utan PhysX, utan inlåsning alltså. När man kör AMD grafikkort läggs belastningen på cpu i stället på titlar med PhysX. Tressfx är ett bra exempel där man kodat så båda tillverkarna kan använda tekniken utan att tappa prestanda, hairworks visar att Nvidia inte är lika duktiga på att optimera koden och fungerar märkbart sämre på AMD kort, även deras gameworks verkar ju bara gjort för att göra AMD i dålig dager, som när dom satte FPS cap på vissa spel när man körde AMD´s kort.
https://www.youtube.com/watch?v=vCnfWneTsMY

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Ja. Det finns PhysX software också men då utnyttjas bara CPU och inte PhysX hårdvaran i NVIDIAS kort. Du får med xtra hårdvara på ett Nvidia kort som just sköter PhysX. Självklart kan man köra PhysX on på ett AMD kort ifall det är skrivet med mjukvaran men då går det riktigt trögt för AMD korten då de INTE har PhysX hårdvaran på deras kort.

Om du läser mer på sidan jag länkade till så lär du dig mer om Nvidias PhysX hårdvaran och PhysX mjukvaran.

Det finns självklart andra Fysikmotorer (mjukvara) osv men CPUerna idag klarar inte av att hjälpa till så värst mycket därmed blir det eftersläpningar ifall man inte har hårdvaran direkt på grafik kortet. Allt går inte att lösa bara med mjukvaror ibland behövs hjälp processorer som t. ex DSPer osv...

Det sitter med andra ord extra hårdvara som sköter PhysX som inte sitter på AMD därmed eftersläpningar på AMDs grafikkort.
http://www.geforce.com/hardware/technology/physx

Ja självklart skulle det vara bäst om alla skrev spelen så de funkade PERFEKT på AMD eller NVIDIA men dessa konkurrenter har olika architekturer på deras kort och har valt olika sätt att hantera saker och ting på. Vi skulle då defenetivt bara ha en grafiktillverkare om allt gick att göra på ett och samma sätt. Bäst av allt vore som det var förr i tiden man skrev saker o ting med assembler direkt till CPUn och kunde prestera olika effekter perfekt för man arbetade så nära man kunde CPUn. Idag ser det ut som det gör och vare sig det är AMD eller NVIDIA så har det ingen betydelse egentligen bara det vi ser ÄR bra och vi köper det vi själva är nöjdast med. Pengar kan man göra mycket annat för också så visst om man har mindre pengar så köper man AMD då de är prisvärda på sitt sätt men även NVIDIA då de är prisvärda på deras sätt.

Tack för alla dina svar.
Och HOPPAS verkligen HBM gör något för OSS ALLA gamers i framtiden..
http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/hb...

Göra som förr och ha ett extra kort för fysik beräkningar:) Annars vore det ju bra om båda tillverkarna kom överens om en fysikteknik som ska användas.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ja, men det kommer de aldrig göra tyvärr...
Hoppas nu på att HBM slår igenom...

Skrivet av Broken-arrow:

Göra som förr och ha ett extra kort för fysik beräkningar:) Annars vore det ju bra om båda tillverkarna kom överens om en fysikteknik som ska användas.

Permalänk
Medlem

Arma 3 som är det enda spel jag spelar stödjer inte Physx via GPU utan bara via CPU. Om det hade varit annorlunda så hade jag kunnat tänka mig att krypa till Nvidida korset. Crossfire är även det mer effektivt än SLI i Arma 3. Sedan gav inte 900 serien något större prestandaökning i Arma 3 jmf med 700 konstigt nog.

Fördel AMD för Arma 3 alltså. Särskilt om man ser prestanda/kr.
Viktigast är dock att ha så snabb CPU, RAM, SSD som man har råd med.
Jag kör i7 4790, 2400mhz RAM och en dedikerad 850 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Jag tolka det som att han menade den nedskalade fury som säkerligen inte kommer kosta 10k. Jag menade då att den knappast positioneras mot vanliga 980

Med 980-segmentet pratar jag om kort för runt 5000 kr, vilket är den övre gränsen för ganska många. Beroende på hur det nedskalade kortet presterar så kan de givetvis ta mer eller mindre för det. Som det ser ut nu så är det en lång väntan innan det finns några nya kort (som inte kostar 10k) att köpa, och det är bekymmersamt eftersom marknaden för den sortens kort är försvinnande liten.

AMD behöver sälja många kort, men det verkar som att den långa ekonomiska svackan börjar få irreversibla effekter i deras produktportfölj. Jag menar inte att det är några större fel på deras 200-serie, utan att kunderna vill se något nytt och då är inte enbart rebrands tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Seriöst, nu får den här rykteskarusellen ta slut. Rykte ena dagen, motsägs av annan site samma dag och dementeras helt nästa dag. Så har det hållit på senaste veckan.

Jag håller helt och hållet börja tappa förtroendet för "nyheter" på Sweclockers efter detta. Skriv åtminstone tydligt "RYKTE: [RUBRIK]" när det publiceras så vet man att det inte är något som man ska ta alltför allvarligt på.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Du menar som 980 Ti, exakt som Nvidia. Tycker de försöker härma Nvidia så mycket nu istället för att vara mer orginella och göra på deras eget sätt. De kunde lika gärna släppt Fury X som 390X och sen Fury som 390, istället för att köra rebrands på hela 300 serien. Eller i alla fall döpt kortet till något annat än Fury "X".