Permalänk
Medlem

Bra 144hz för pengarna?

Hej! Tänkte köpa ny 144hz skärm idag och då undrar jag vilken skärm är bäst för pengarna. En skärm som inte har kvalitetsproblem eller konstruktionsfel.

Min pg278q skärm blinkar och håller på så det blir en ny skärm. Försökt att få hjälp på cdons hemsida men jag har bara fått inlämningskvitto och ingen fraktsedel. Just nu är det akut med skärm.
Mvh Robin

Permalänk

Jag har en ASUS VG248QE och haft den sedan årsskiftet. Jag är supernöjd med den, men jag har dock inget att jämföra med, min första 144hz nämligen. Den kostade inte skjortan! Tror jag betalade 2690 kr för ett halvår sen B|

Edit: stavfel, ölsuget tog över..

Visa signatur

NXZT H440W Red/Black, Asus Z97-A, i7-4790K, MSI GeForce GTX 980 Ti, Corsair RM750x, Corsair Vengeance 2x8GB 1600 MHz, ASUS ROG Swift PG278Q 144hz, Samsung 850 EVO 250GB, Sennheiser Game ZERO, Logitech G303, Qpad MK-70 Keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarmolicious:

Jag har en ASUS VG248QE och haft den sedan årsskiftet. Jag är supernöjd med den, men jag har dock inget att jämföra med, min första 144hz nämligen. Den kostade inte skjortan! Tror jag betalade 2690 kr för ett halvår sen B|

Edit: stavfel, ölsuget tog över..

Tack för svar och tips! Det blev xl2411z och det fungerar utmärkt! Dom hade tyvärr ingen vg248qe men jag antar att det inte är någon stor skillnad:)

Permalänk

ASUS VG248QE | Art.nr: 187164 2 290:-
bra skärm

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Permalänk
Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem

Största problemet med alla 144 Hz-skärmar under 3k är att de inte har DP, undantaget VG248QE är som jag rekommenderar till alla just av den anledningen.

Eller ja, det finns ju massa utan motion blur reduction, men de är ju ganska ointressanta för spelare i och med att VG248QE finns och har det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Största problemet med alla 144 Hz-skärmar under 3k är att de inte har DP, undantaget VG248QE är som jag rekommenderar till alla just av den anledningen.

Eller ja, det finns ju massa utan motion blur reduction, men de är ju ganska ointressanta för spelare i och med att VG248QE finns och har det.

Letar också efter en billig 144 hz skärm, DP antar att du menar DisplayPort? Vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Letar också efter en billig 144 hz skärm, DP antar att du menar DisplayPort? Vad är skillnaden?

Fast DisplayPort är väl inte nödvändigt? Jag har själv DVI och det funkar perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Skrivet av Phastx:

Fast DisplayPort är väl inte nödvändigt? Jag har själv DVI och det funkar perfekt.

DP är nyare och ersätter DVI. Vill man ha flera skärmar krävs ofta DP. Vill man koppla sin nya skärm till en laptop krävs DP. Vill man använda sin skärm när DVI är utdött krävs DP. Att köpa en skärm utan DP i dagsläget är ganska dumt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.