Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petterk:

Det har ju ännu inte visats något gameplay så hur känslan blir är ju omöjlig att säga.

Det finns ett visst track record att se tillbaks på, och hur detta ser ut att följa precis samma linje.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Ja, det är ju trots allt ett tag tills det släpps

Hoppas innerligt du har fel och att det släpps snart.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N_Micke:

Hoppas innerligt du har fel och att det släpps snart.

Oktober enligt ryktena.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

Förlåt men jag förstår inte varför folk klagar på grafiken dom visa upp.

Jämför dessa två trailersarna
Det är extrema skillnader.
En av dom är att man inte verkar behöva ladda när man går in i ett hus vilket är hur stort som helst.
En annan är detaljrikedomen. Bara titta på växterna som växer inne i huset. Och hur mycket saker som finns i huset. Inte bara just ett bord, någon stol och en spis som det är i 3an och vegas.
Titta sedan på detaljerna när det gäller städerna så känns det som 2 helt olika spel.

https://www.youtube.com/watch?v=iYZpR51XgW0

https://www.youtube.com/watch?v=GE2BkLqMef4

Som många andra sagt. Har man kört alla Fallout och Oblivian spelen och vet vad de handlar som så är grafiken inget som helst problem. Dom har gjort mer utveckling än vad CoD har gjort de senaste 8 åren.

Fast Fallout 4 trailern visar ju inte ens in-game footage, utan bara in-engine, så det går ju knappast att avgöra om man kommer behöva ladda för att gå in i ett hus, vilket Witcher 3 klarar och dessutom ser mycket bättre ut av vad vi sätt hittills. Att det är skillnad mot 3an säger inte speciellt mycket egentligen med tanke på hur fult 3an var.

Grafiken är verkligen inte allt, och långt ifrån det viktigaste, men det är fortfarande en stor del i inlevelsen i spelet tycker jag, och för mig gör framför allt animationen en väldigt stor del, vilket är ännu en sak Bethesda inte riktigt verkar behärska.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast

@Lasergurka

Witcher har dock långt ifrån så stora hus och byggnader som Fallout 3 och NV har. Ska det vara detaljerat och stort så kan det fortf behövas loading screens, vilket är okej för mig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

@Firkraag: Visst kan det behövas, och gör inte speciellt mycket för mig heller, men majoriteten av alla hus (inte dungeons alltså) är inte speciellt stora i Fallout 3, finns då MYCKET större hus i Witcher 3, och huset man får se i trailern är inte större än något man ser i Witcher 3, och det var ju det som gjorde att han/hon utgick ifrån att det inte kommer finnas loading screens i spelet

Men om allt är så odetaljerat och lowres som på vissa ställen i trailern borde inte ens de största husen behöva loading screens, men vi får se.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

@Firkraag: Visst kan det behövas, och gör inte speciellt mycket för mig heller, men majoriteten av alla hus (inte dungeons alltså) är inte speciellt stora i Fallout 3, finns då MYCKET större hus i Witcher 3, och huset man får se i trailern är inte större än något man ser i Witcher 3, och det var ju det som gjorde att han/hon utgick ifrån att det inte kommer finnas loading screens i spelet

Jag vill minnas otroligt stora lägenhetskomplex, kontorsbyggnader, vaults, musem osv i Fallout 3/NV som jag skulle tippa på är svårt att få laddfria. Har inte hittills stött på något riktigt så stort i Witcher 3, bara mindre detaljlösa grottor och peasant hus. Baronens är väl nog det största jag sett hittills.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Sådär, redo för pre-load Längtar ännu mer till E3 nu

Ang laddning om man ska in hus etc. tycker jag det känns rätt överkomligt. Även på mekanisk disk gick det ju faktiskt snabbt vill jag minnas. Ssd så ska det väl rimligtvis gå ännu snabbare.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@N_Micke:
Yep, laddskärmen snabbt flashar upp sen är man inne.

Permalänk

Billig pre-order för er som är intresserade:

http://www.g2play.net/category/17136/fallout-4-pre-order-stea...

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

verkar som att det kommer visas gameplay på E3, kanske blir en oktober release

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

verkar som att det kommer visas gameplay på E3, kanske blir en oktober release

jag skulle misstänka att de siktar på en höst-vinter release

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Fallout 4 släpps 10:e november i år!
(annonserat på Bethesdas stream)

Character gen

Gameplay

Crafting

Permalänk
Medlem

Spelet kommer den 10:e november. Kommer få riktigt fin födelsedagspresent hehe

Det var trevlig E3 presentation. Man kan anpassa vapen/utrustning mycket mer nu än i trean. Spelmotorn såg rätt så bra ut. Man kan bygga hus, koppla ihop diverse apparater mm.

Edit: Såg att Buio hann före...var tydligen inte ensam om att vara uppe för att se livesändningen från presentationen

Permalänk
Medlem

Helt underbart!

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

Verkligen kanon att de hållit på att presentera spelet så länge att det bara är månader kvar innan det släpps. Sånt borde fler företag göra.

Permalänk
Medlem

Mäktigt!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Imponerad! November kommer bli en ljus månad.
Kommer bränna många timmar på husbyggen i spelet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Hedersmedlem

Självfallet kommer man förhandsboka en Collectors Edition med en Pip Boy

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Hypen är äkta alltså Den där pip boyen ser ju också läskigt spännande ut 2015 är ju helt klart bästa spelåret på oehört länge!

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Självfallet kommer man förhandsboka en Collectors Edition med en Pip Boy

https://www.youtube.com/watch?v=FOBrufGe1aU

Jäkligt bra ide, kreativt. Undrar vad CE kommer kosta.

Edit: Förbokning på Amazon för $120 (USA)
http://www.amazon.com/gp/product/B00ZOFPNTY?tag=viglink20241-...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buio:

Jäkligt bra ide, kreativt. Undrar vad CE kommer kosta.

Edit: Förbokning på Amazon för $120 (USA)
http://www.amazon.com/gp/product/B00ZOFPNTY?tag=viglink20241-...

$120 var ju inte så farligt. Jag tippar på 1100-1200 i Sverige då. Har skrivit till Webhallen och frågat om dom kommer ta in Fallout 4: CE.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv

Så vackert! Skönt att vissa spel fortfarande får en att känna som ett barn på julafton.

Permalänk
Medlem

Fy helvete!
I'm so happy!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Mycket nice!

Är det någon som har läst nånstans hur mod-stödet är? Bethesda har ju alltid haft bra modstöd. Det gör ju att spelen lever så mycket längre.

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Medlem

Här är hela Bethesda-showen, spola fram till strax innan 25 minuter.
http://www.twitch.tv/bethesda/v/6189973

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

$120 var ju inte så farligt. Jag tippar på 1100-1200 i Sverige då. Har skrivit till Webhallen och frågat om dom kommer ta in Fallout 4: CE.

Inte så farligt? det är vad 700 för en bit av plast. Undrar om några av knobsen fungerar :). Lite kul är det själv får man väl nöja sig med att skaffa en plastficka eller något och dra runt handleden ;).

De får gärna fixa någon app för smartklockor också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Återkom gärna när du har fått svar, undrar också om någon svensk återförsäljare kommer ta in den.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ser ut som om man får tidigare lägga ett köp av nytt grafikkort.
Det ser inte helt lättdrivet ut. Bethesda har för vana att göra så det går att dumma ner utseendet, men hur kul är det...
PiPboy'en ser för plastig ut, och 5-700 spänn för en hållare till en telefon är mer än vad jag är villig att ge. Jag misstänker även att jag kommer hoppa över att använda appen på surfplattan...

Det där med att bygga hus, försvar osv kommer äta en hel del tid. Jag är rädd för att det kommer bli som mitt husbyggande i Skyrim...
Men men.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Återkom gärna när du har fått svar, undrar också om någon svensk återförsäljare kommer ta in den.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/223068-fallout_4_pip-b...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe